Almelo, of all places

Het is een tijje geleden dat ik actief ben geweest hier op het forum. Ik dacht dat ik wel klaar was, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Mijn Raymond Weil Nabucco chronograaf draag ik te weinig. Voornaamste reden is zijn formaat (of het formaat van mijn polsen natuurlijk ;-)).

Nu kan ik deze natuurlijk inruilen bij een handelaar of juwelier, maar het nadeel hiervan is dat ik dan toch wat meer betaal. Het alternatief is handelen via Marktplaats, met de eventuele risico’s erbij.

Wat ik me afvraag is of en hoe jullie dit doen. Qua verkoop gewoon mensen uitnodigen aan deur en cash afrekenen? En bij aankoop?

Ik sta op het punt een horloge te kopen en heb de verkoper gevraagd of we evt kunnen afspreken bij een juwelier, om de echtheid te verifieren. Is dit nodig als het boekje, de doos en de rekening van de vorige beurt bij de klok zitten?

En zo ja, wie weet er een adres in Almelo waar ze een Omega kunnen checken?

In Hengelo zit Movements. Doen ook Omega service.

Als je hier geen verkooprechten hebt, kun je natuurlijk op het algemene forum ‘per ongeluk’ laten vallen wat je in de aanbieding hebt. :wink:

6 likes

Brans zit in Almelo. Groot goudsmids/horlogemakers-atelier. Zitten momenteel een paar goede mensen geloof ik. Is wel meer business-to-business gericht.

In Almelo zelf zit geen Omega dealer en ik vraag me af of Brans dit wil doen. Ik heb zelf wel goede ervaringen met Brummer (Grotestraat) is geen Omega dealer, maar kan de echtheid vast wel vaststellen (van te voren even bellen?). Anders inderdaad naar Movements in Hengelo, is een Omega servicecenter.

Thanks. Ik ga ze benaderen en hoop dat de verkoper evt bereid is naar Hengelo te komen.

Gelijk contact gezocht met Juweliershuis Brummer in Almelo. Dhr. Brummer is ook taxateur en we waren van harte welkom. Klok nagekeken, op echtheid gecontroleerd en onder het genot van een kop koffie op maat gemaakt. Top!

Ik ben nu de trotse eigenaar van een Omega Seamaster Professional Chronometer uit 2006, compleet met bonnen, papieren en doos!

Nogmaals dank voor het meedenken!!!

4 likes

Gefeliciteerd! Het gaat niet bij 1 Omega blijven, ga maar opnieuw sparen alvast. :wink:

Geen dank en gefeliciteerd met je (mooie) nieuwe aanwinst!

Gefeliciteerd !
Klinkt als een mooie aanwinst !, nu nog foto’s :wink:

Pieter.

Nou vooruit, een quicky dan…

1 like

Proficiat met deze klassieker. Mijn 1e ‘serieuze’ klok.

Gefeliciteerd met dit icoon. Geniet ervan

Je bedoelt zoiets als aangeven dat mijn Raymond Weil Nabucco Chronograph Steel van een jaar of 4 oud met doos en papieren zou mogen vertrekken… dat zou ik nooit doen natuurlijk :laughing: :laughing: :laughing: