Een Alpha kopen om een gevoel van de Moon Watch te krijgen? Ik wist dat dit maar weinig succes zou hebben, maar ik kon het niet laten. Uiteindelijk ben ik positief verrast, als ik de fouten met de mantel der liefde bedek.
Waarom kon ik het niet laten ?
Prijs, de looks, handwinder, chronograaf.
Verdict na 5 dagen : een mooi ding die mij motiveert om de real thing te kopen. Het copy-paste van de (Chinese) goedkope merken is niet steeds ten nadele van de gevestigde merken : uiteindelijk wil je toch het origineel.
Bij het uitpakken was ik verrast : ziet er best mooi uit. Het meest opvallende is de scherpte van de wijzerplaat : wat een mooi contrast. Het zorgt voor een makkelijke scherpe aflezing.
Ik had deze chronograaf al vaker gezien op foto’s : met een storend groot Alpha logo en met een rode centrale chronograaf secondewijzer. Niets voor mij, bah.
Tot ik deze zonder Alpha logo en zonder rode wijzer zag. Zonder logo ziet er wel wat kaal uit, maar went beter dan ik dacht.
De kast is een misbaksel. Lug to lug te groot, zelfs voor mijn 20,5cm pols. Te vlak, mist wat kromming om mooi op de pols te liggen. Met de stalen band ligt ie niet mooi op mijn pols. Op leder valt het minder op.
Over de band kan ik weinig positiefs vertellen. De looks valt mee, de staalband plaatsen of afnemen is makkelijk. De randen zijn scherp. De clasp ziet er goed uit maar klikt moeilijk dicht.
In drie dagen liep het mooi ogende werkje +14. Best aardig. De laatste 24h : +7. Voornamelijk tijdens de laatste nacht liep ie sneller.
De kroon voelt stevig,maar met weinig gevoel bij de bediening. De Pushers werken, maar daarmee is alles gezegd.
Afwerking kast : voldoende.
Conclusie : ik ben er weg van ! Althans met de looks en het werkje.
Kan beter. Ik begrijp niet dat de kast en de band niet zijn geëvolueerd. Volgens mij kan er met weinig meer-kosten een veel beter resultaat neergezet worden.
Blijft de vraag : wanneer komt de Omega ?
Ja, ik besef dat de Omega Moon Watch een knaller moet zijn.