Alpha Chronograph. Over the Moon and back to Earth.

Een Alpha kopen om een gevoel van de Moon Watch te krijgen? Ik wist dat dit maar weinig succes zou hebben, maar ik kon het niet laten. Uiteindelijk ben ik positief verrast, als ik de fouten met de mantel der liefde bedek.

Waarom kon ik het niet laten ?
Prijs, de looks, handwinder, chronograaf.

Verdict na 5 dagen : een mooi ding die mij motiveert om de real thing te kopen. Het copy-paste van de (Chinese) goedkope merken is niet steeds ten nadele van de gevestigde merken : uiteindelijk wil je toch het origineel.

Bij het uitpakken was ik verrast : ziet er best mooi uit. Het meest opvallende is de scherpte van de wijzerplaat : wat een mooi contrast. Het zorgt voor een makkelijke scherpe aflezing.
Ik had deze chronograaf al vaker gezien op foto’s : met een storend groot Alpha logo en met een rode centrale chronograaf secondewijzer. Niets voor mij, bah.
Tot ik deze zonder Alpha logo en zonder rode wijzer zag. Zonder logo ziet er wel wat kaal uit, maar went beter dan ik dacht.

De kast is een misbaksel. Lug to lug te groot, zelfs voor mijn 20,5cm pols. Te vlak, mist wat kromming om mooi op de pols te liggen. Met de stalen band ligt ie niet mooi op mijn pols. Op leder valt het minder op.

Over de band kan ik weinig positiefs vertellen. De looks valt mee, de staalband plaatsen of afnemen is makkelijk. De randen zijn scherp. De clasp ziet er goed uit maar klikt moeilijk dicht.

In drie dagen liep het mooi ogende werkje +14. Best aardig. De laatste 24h : +7. Voornamelijk tijdens de laatste nacht liep ie sneller.

De kroon voelt stevig,maar met weinig gevoel bij de bediening. De Pushers werken, maar daarmee is alles gezegd.

Afwerking kast : voldoende.

Conclusie : ik ben er weg van ! Althans met de looks en het werkje.

Kan beter. Ik begrijp niet dat de kast en de band niet zijn geëvolueerd. Volgens mij kan er met weinig meer-kosten een veel beter resultaat neergezet worden.

Blijft de vraag : wanneer komt de Omega ?

Ja, ik besef dat de Omega Moon Watch een knaller moet zijn.

9 likes

Ik vind het een beetje een raar ding zonder een logo erop. Het is niet compleet.

12 likes

Precies wat ik wilde gaan typen.

Voelt erg ongebalanceerd met al die drukte op de onderste helft en niks in de bovenste helft van de plaat.

Verder wel veel plezier ervan gewenst :+1:

1 like

Ja dat gapende gat in het midden klopt voor geen meter, maar :

Dus uiteindelijk wel zijn doel bereikt.

1 like

Het ziet er niet slecht uit, minus het ontbreken van een logo.

Toch voelt het een beetje als een date in Thailand. Het voelt toch niet goed dat je deze “dame” meeneemt…

Zolang je van te voren “no homo” zegt is het toch goed! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Als je een horloge met een dame uit Thailand vergelijkt denk ik eerder aan zoiets

WKgLwiD_d

2 likes

Nou, ik bedoelde op een ander soort dame

Sommigen noemen het “hommage”, ik noem het nepppp

1 like

Also also, op die fiets.

Laten we het H woord niet te veel gebruiken, schijnt dat als je dat 3 keer in een topic zegt je Ralph oproept.

7 likes

Horloge horloge horloge?

1 like

We zitten al aan 2, je probeert me uit de tent te lokken. Jij Reinaardt.

1 like

Volgens mij heb je bij elk woord kans dat Ralph langskomt… Het is alleen een vraag wanneer

2 likes

mag ik vragen waar je deze gekocht heb…??
Vind hem namelijk prachtig…

1 like

Wel kaal zonder logo. Leuk horloge voor z’n geld. Ik heb deze gehad. Beviel me best goed.

Klopt, het ontbreken van enig logo doet vreemd, maar went na enkele dagen zodat het mij niet meer stoort.
Was er de keuze geweest om een exemplaar met Alpha + logo te kopen, dan had ik toch zonder gekozen omdat de logo’s bij Alpha té groot zijn.

Een date in Thailand?
Deed me wel hartelijk lachen. Mijn dierbare en geliefde echtgenote is Thais.
Voordat je gevoelens gaan werken : bij onze eerste date was zij 46 en ik 51.

2 likes

Haha dat is ook toevallig.

Er poppen nu diverse grappen in me op, maar ga het netjes houden. Wat zul jij trouwens lekker smikkelen elke avond, #jaloers

1 like

7 likes

Ja zie je! Nu ben ik ook jaloers!

1 like

Met logo en een leren bandje is inderdaad mooier vind ik zelf!

1 like