Alpha - LIMITED EDITION!

Mijn handen wassen is bij wijze van spreken hoor, mijn Breitling afdoen is gevaarlijker - stel dat ik hem ergens laat liggen.

Alles wat uit China komt als rommel beschouwen is niet fair imho.
Een Alpha biedt imho méér dan wat je er voor betaald.

Trouwens, draai je Thinkpad eens om ! - Lenovo nu - van waar komt ie ? Juist !:smiley:

En mag iemand die in een Ferrari rijdt niet eens een keer in een “eendje” zitten ? Kan ook best leuk zijn.

:(

Gewoon dragen wat je zelf wilt, het hoeft niet alleen maar duur te zijn. Er mag ook wel eens iets goedkoops tussen zitten. Als je er maar van kan genieten! Tenminste geen minderwaardig gedoe tegenover “mindere” horloges dan die je al hebt… Top Marc! :smiley:

marijn Schreef:

:frowning:

Marijn, lees DIT eens: :wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,53262,page=1

Ik had me zo voorgenomen niet meer te reageren bij topics over Alpha’s, of Parnis enz.

Waarom heb ik dat nu toch weer gedaan? :?

Voor de laatste keer dan: het gaat niet om de prijs van het horloge, maar om diefstal van creatieve ontwerpen, investeringen van in dit geval Omega, waarvan door andere merken onbeschaamd gebruik wordt gemaakt. Ik ga hier verder niet meer op in. Uiteindelijk heeft micmo92 gelijk. Iedereen moet het zelf weten.

Marc-B1 Schreef:

En mag iemand die in een Ferrari rijdt niet eens
een keer in een “eendje” zitten ? Kan ook best
leuk zijn.

:slight_smile: helemaal mee eens. We zijn volgens mij ook alleen maar aan het dollen (tu)

Tja, tja ,Tja , als je tegen de 50 loopt beginnen diverse hersencellen te oxideren, af te sterven, etc, etc.:smiley: :smiley: :smiley:
Ik denk dat dat het euvel is op dit moment met mijn maatje in Belgie.

Neem hem dat niet kwalijk en hoop dat het weer goed komt.
Ik was blij dat hij die Breitling Colt had gekocht en dacht: Marc wordt weer de oude,maar nu weer die Alpha dacht ik Amay, het brein kookt weer over:KORTSLUITING.
Always look on the bright side of LIVE :smiley: :smiley: :smiley:
Gr.
Jackemen The Naviman

Marc-B1 Schreef:

marijn Schreef:


:frowning:

Marijn, lees DIT eens: :wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,53262,page=1

Lees ik dat nou goed?! 20 euro maar?!?!?! ::o

Dat is een mooie modificatie, Marc.(tu)
Vooral dat vlakke glas ziet er prima uit.
Ik heb zelf ook diverse Alpha’s en Parnissen, ze doen het allemaal boven verwachting.
Groeten, chris.

Marc-B1 Schreef:

En als ik in de tuin werk, draag ik natuurlijk
geen Breitling - niet omdat die daar niet tegen
kan - ik ben er gewoon zuinig op. Maar dan draag
ik een Alpha, want zonder horloge voel ik mij
naakt. :smiley:

Zelfs in de tuin draag ik mijn Alpha Sub niet eens (ja, die uit de inkoopaktie van 2007 voor nog geen €20,-) maar een afgedragen Quarts horloge uit de vorige eeuw:D:D

ik vind dit best een mooi ding. zit er zelf ook aan te denken er een te bestellen. wel grappig ook een alpha gemaakt naar een omega.
stel je hebt ze beide.

i own the alpha and the omega :slight_smile:

Krentenbol Schreef:

The only difference between men and boys is the
price of their toys.

Val jij onder de ‘men’ of onder de ‘boys’? :wink:

Van Men to Boy :smiley:
Typisch gevalletje midlife crisis? :wink:

@Marc-B1, ik zou gewoon genieten van 't klokje. Eendje lijkt me ook leuk om in te rijden. Ben de laatste tijd ook weer gecharmeerd geraakt van de goedkopere klokjes. Heb nu m’n zinnen gezet op Seiko duikers a la skx007. 3 jaar geleden vond ik ze helemaal niks. Nu vind ik de vintage look juist weer mooi.

Opmerking over Alpha-seamaster bandje, zijn zeker stevige bandjes met een redelijke afwerking. Maar je kijkt zo tegen de zijkanten van de schakels aan.(td) Heb je niet met een Omega Seamaster band.
(Toegegeven, is helaas wel weer bij de titanium versie, althans om mijn polsen.)

Hoe dan ook, vind het een leuk klokje. Hopelijk inspireert het je ooit om een Omega Seamaster te nemen. De funfactor is werkelijk meer dan 10x hoger. Evenredig met 't prijskaartje… :wink:

Ik heb een doosje vol mer niet-alledaagse Omega’s, waaronder een stemvorkhorloge, enkele megaquartzen, een MC2400 en ja, zelfs een Seamaster (maar niet het Bond-type ), dus ik kan wel vergelijken en ik weet heus wel waarover ik spreek. Trouwens de bracelet van mijn Omega Seamaster is wel mooi, maar veel minder comfortabel als een Breitling bracelet. Bij Omega werken ze met het beruchte “halve schakeltje”, een Breitling kan je ten minste fijn afstellen. De methode van Omega zou volgens sommigen resulteren in een meer stevige band, maar persoonlijk merk ik niet het minste verschil: Breitling zit zeer veilig om de pols.
Een Alpha kan wel eens van je pols vallen, maar dat is dan je eigen domme fout. Het is bekend dat ze het niet zo nauw nemen met het aandraaien van de schroefjes; dus als je dat weet, is het eerste dat je doet, bij aankomst van een Alpha, de schroefjes behoorlijk vastzetten. Daar hoef je heus geen horlogemaker voor te zijn, en ik beschouw het als een leuk welkomst-ritueel :wink:

Tja, waarschijnlijk zit ik in een (gekke) midlife crisis :smiley:

van harte met je nieuwe aanwinst … het model is in ieder geval goed :wink:

ik heb het hele topic gelezen en nu gaat het om vergelijken … als je dat doet neem dan in ieder geval de diefstal van het ontwerp mee in je vergelijk :wink:

Het is geen nieuwe aanwinst; ik heb hem al een paar jaar, maar nu is ie lichtjes ge-mod ;

Het gaat er om dat het VOOR ZIJN GELD een goed klokje is, ik wil zeker geen vergelijking maken met Omega, want dat haalt ie op zijn sokken nog niet.

Maar op zich is er niets mis mee.

@ Marnix: Yep, het uiteinde van de band is het enige wat me een beetje stoort. Ik dacht in het begin dat mijn pols niet breed genoeg was ( :smiley: ) maar bij mijn Omega vallen de bovenste schakel wél netjes tegen de kast aan.

Aan allen: ik maak het zo goed in een nieuw topic :wink:

Marc-B1 Schreef:

@ Marnix: Yep, het uiteinde van de band is het
enige wat me een beetje stoort. Ik dacht in het
begin dat mijn pols niet breed genoeg was ( :smiley: )
maar bij mijn Omega vallen de bovenste schakel wél
netjes tegen de kast aan.

Aan allen: ik maak het zo goed in een nieuw topic
:wink:

Ik heb al gespiekt… idd een chique zwarte Swordhands! Proficiat!

Even over het uiteinde van de band, bij de Speedmaster Prof, kijk ik ook tegen het uiteinde aan :frowning:
Je Swordhands lijkt op de Speedmaster band. Kijk je hier ook tegenaan?

Marc-B1 Schreef:

maar dat komt gewoon doordat
Alpha (voor die prijs) natuurlijk geen QC kan
doen.

Valt me nu ook dat ze niet hebben opgelet/iets van hebben aangetrokken dat je bezelinsert niet netjes op z’n plaats zit. Hij zit er een paar klikjes naast. :stuck_out_tongue:
P.S. Bij m’n Seamaster heb ik dat express laten doen. Geeft em een nettere uitstraling, door de pearl op de vlakke kant zit. En ik weet meteen of 't wel MIJN Seamaster is :smiley:

marnix_moed Schreef:

Marc-B1 Schreef:


@ Marnix: Yep, het uiteinde van de band is het
enige wat me een beetje stoort. Ik dacht in het
begin dat mijn pols niet breed genoeg was ( :smiley:
)
maar bij mijn Omega vallen de bovenste schakel
wél
netjes tegen de kast aan.

Aan allen: ik maak het zo goed in een nieuw
topic
:wink:

Ik heb al gespiekt… idd een chique zwarte
Swordhands! Proficiat!

Even over het uiteinde van de band, bij de
Speedmaster Prof, kijk ik ook tegen het uiteinde
aan :frowning:
Je Swordhands lijkt op de Speedmaster band. Kijk
je hier ook tegenaan?

Nope, niks te zien; alles sluit mooi aan.
Je bedoelt toch de Omega Speedmaster ?

Want er bestaat ook een Alpha Speedmaster…

marnix_moed Schreef:

Marc-B1 Schreef:


maar dat komt gewoon doordat
Alpha (voor die prijs) natuurlijk geen QC kan
doen.

Valt me nu ook dat ze niet hebben opgelet/iets van
hebben aangetrokken dat je bezelinsert niet netjes
op z’n plaats zit. Hij zit er een paar klikjes
naast. :stuck_out_tongue:

Hoe bedoel je ? Op de Alpha ?
Ik moet er wel bij zeggen dat het glaasje nog voorlopig is; het is een ietsiepietsie te hoog. Bedoel je dat ?

Het is een voorlopig gals, maar het stoort me helemaal niet - stukken beter dan dat bolle glas dat er oorspronkelijk op zat.