Alpha Sierra LGM60BL

Toevallig kwam er gisteren ergens een advertentie voorbij waarin dit horloge werd aangeboden voor 249,-. “Uit faillissement verkregen” stond erbij. Kost nieuw 399,-.
Ik had nog nooit van het merk gehoord. Dus ik ben gaan googelen en ik kom op de site van het merk en zie inderdaad dat het horloge 399,- kost. Maar dan kom ik op onder andere Marktplaats en daar word ik bijna doodgegooid met dezelfde nieuwe horloges voor lage prijzen. Ook een andere versie, de Alpha Sierra LGM60CL. Nieuwe horloges blijkbaar, waar je op kunt bieden, zelfs vanaf 50,-.
Weet iemand hoe dit zit, of kent iemand dit merk? Want waarom zou je een splinternieuw horloge van 399,- wegdoen voor 50,-?

Alpha Sierra heeft het Invicta-syndroom…

3 likes

Is dat besmettelijk dan??? :joy:

2 likes

Omdat diegene er geen 399 voor heeft betaald.
Deze horloges worden door het merk zelf enorm gehypet. Ze doen alsof het dure horloges waren die jij nu voor een vreselijke goede nu of nooit deal kunt bemachtigen maar in werkelijkheid is het horloge never nooit 399 geweest en al helemaal niet waard.
Zoek naar eens op Invicta horloges. Daar kom je ook overal kortingen tegen van ruim 90(!)%.
Als je het leuke horloges vindt kun je ze best kopen maar laat je niet in de maling nemen door de “nieuwprijs”.

1 like

Ok, bedankt voor de info!

1 like

Het is wel bizar dat dit merk ineens overal omhoog komt. Ik kom het ook overal tegen tegenwoordig, zelfs op veilingsites. Vriend van me heeft er 1 gekocht en ze zijn niet lelijk, maar waar het ineens vandaan komt…

1 like

Ja dat bedoel ik. Veel mensen hebben hem daar ook kunnen kopen blijkbaar…

Das toch gewoon weer een meeneem-Chinees.
Alleen de naam al Alpha Sierra…

1 like

:joy::joy:

Ik denk dat het zo niet werkt ben ik bang.

Zou dat wel het geval zijn dan waren TellSell en bepaalde puinhorlogemerken en goedkope veilngsites allang uit de lucht.

Je bent zelf grotendeels verantwoordeljjk voor wat je koopt.

Of het moet overduidelijk aantoonbare flessentrekkerij zijn.

Ik zie nergens op de website dat de horloges van Engelse origine zijn. Wie weet zijn ze daar in elkaar gezet.

En als ik zo de stijl van de aangeboden horloges bekijk, dan doe ik een goede gok en denk dat ze 99% zeker uit Azië komen. Of in ieder geval de onderdelen.

Er zijn merken die de horloges in een bepaald land assembleren. Engeland bijvoorbeeld in dit geval. Maar dat zegt niets over de afkomst van de onderdelen zelf.

Ik zie dat je net lid bent. (Welkom! :+1:) maar in de horlogewereld noemen we dit ‘Plakmerken’

Dat wil zeggen: Vaak een europeesche naam op de wijzerplaat ‘geplakt’ en een verzonnen heritage. Terwijl de horloges zelf overwegend uit Azië komen. Het gebruikte woord ‘Geplakt’ is in deze gevallen beeldspraak.

Of de horloges van kwaliteit zijn kan ik niet zeggen. Want ik heb er nog nooit 1 in mijn vingers gehad.

Maar dit type horloges staan over het algemeen niet bekend om uitmuntende kwaliteit.

Graag gedaan. :+1:

Mocht je een keer wat advies nodig hebben binnen een bepaald budget dan kan je de zoekfunctie bovenin de balk gebruiken.

En een bedrag of type horloge intikken.

Goedkope horloges van een goede kwaliteit vind je hier ook. Vaak zijn merken als Seiko Citizen en Casio in dat segment populair hier.

Horloges die echt waarde behouden zijn veelal horloges uit een flink hoger segment. En zelfs dan zijn het uitzonderingen op de regel.

Rolex en Patek Philippe staan er om bekend dat ze hun waarde goed behouden. Eerstgenoemde zijn vanaf duizenden tot laatstgenoemde in veel gevallen vanaf tienduizenden te koop.

Dus afschrijven op een horloge doen we hier ook massaal. Op bepaalde merken en modellen na dus.