Alpha Submariner-Style Inkoopaktie NIEUW

Ik heb ook zojuist deze look-alike besteld :wink:

Leuke spontane actie, Henrik!

Groet, Mark

Geld is overgemaakt, wacht het klokje geduldig af.
Ben benieuwd!

Hallo Aad,

Ik zal even voor Henrik spelen…dit aanbod geldt enkel en alleen voor het submariner model. Andere modellen zijn te bestellen via I’net met de daarbij behorende prijzen.

Gr JEroen

Hallo , ( vooral Aad A ) !
Ik heb er ook twee besteld , geld is al weg , een voor mijzelf , een voor iemand als een verjaardagscadeautje .
Ik had ook het idee om er een andere bij te bestellen , mee te laten komen met deze inkoopactie .
( Trouwens een ""gaaf “” initiatief , een goed idee , dat kwam zo maar plotseling uit het niets opzetten…)
Maar over de andere “” klokkies “” van de mannen van Alpha Watch , ik heb de laatste paar maanden vele keren zitten kijken tijdens het surfen over de diverse “” sites “”.
Ik zal nooit van m’n leven een "’ One hand Meistersinger “” kunnen kopen en daarom ben ik wel een beetje weg van de zg. “” Jump Hour “” watches van Alpha .
Ik vind ze apart en mooi en de prijs is “” right “”.
Wanneer na dit initiatief van onze gewaarde webmaster ooit debehoefte bestaat om iets dergelijks ( of deze speciale ) met meerdere personen te verwerven , dan ben ik de eerste die mee doet .
( Ik doe het nu niet , ik krijg volgende maand een mooie Seagull Chronograph binnen via de bemiddeling van een ander gewaardeerd Forum-lid en nu deze Sub-Mariner en daarnaast ben ik alles aan het narekenen om na te gaan of ik mee kan doen met de aanschaf van die prachtige Limited 2007 !!! )
Hartelijke groet aan ieder !
Peter Peters

Ok, dan moet je ook geen Nomos Tangente kopen. Maar het originele ontwerp van de wijzerplaat is trouwens (volgens mij) van Girard Perregaux dus eigenlijk beide niet kopen :smiley:

Henrik Schreef:

Ok, dan moet je ook geen Nomos Tangente kopen.
Maar het originele ontwerp van de wijzerplaat is
trouwens (volgens mij) van Girard Perregaux dus
eigenlijk beide niet kopen

Henrik, weet jij nog waar je deze info vandaan hebt? Ben er echt benieuwd naar namelijk. Want volgens mij was het echt Stowa die hier mee kwam. Maar als het anders zit dan wil ik dat graag weten.

Stowa heeft ze eind jaren 30 gemaakt zeggen ze zelf, dus dat zal wel kloppen. Nomos bestond toen al niet meer en is ver daarna weer verder gegaan dus daarin heb je zeker gelijk, Nomos claimd dat het ontwerp ergens begin jaren 90 (?) voor ze is gemaakt door een ontwerpster. Die ontwerpster had haar ogen goed open :smiley:

Ik baseer mijn bewering dat een ander merk (volgens mij GP) Stowa voor was op een aantal foto’s die ik heb gezien in volgens mij “the (not so) complete priceguide” van Cooksey cs. Ik ga nu gelijk zoeken want hier moeten we het fijne van weten!

Zeer goede actie Henrik,

Ik heb inmiddels er al een besteld

Alexis

Ik doe ook mee! Geld is overgemaakt!

Ook ik doe mee.
Geld wordt dit weekend overgemaakt.
groet,
Peebee.

Voor mij geldt hetzelfde (tu)

ik lees het forum nu al een tijdje mee, maar deze inkoop aktie is een mooie gelegenheid me een keer aan te melden. Ik heb vandaag de sub ontvangen vanuit Hongkong (ik was iets te snel met bestellen…) Vorige week donderdag besteld.
Horloge ziet er gelikt uit (band is redelijk, de sluiting past niet bij de rest van de perfekte afwerking, beetje blikkerig) en draagt prettig. Het zegt natuurlijk niets, maar het horloge loopt na 10 uur nog op de seconde nauwkeurig.
Voelt een beetje aan als de Seiko Pepsi.

Ben heel tevreden en heb besloten om er nog twee te bestellen bij Henrik voor het nageslacht.

Leuke aktie, trek je niets aan van het andere forum; soms is een horloge gewoon value for money ongeacht op welk duur merk het lijkt.

succes met de aktie!

Het geld is over gemaakt !

Groet,
Werner

hermanM Schreef:

ik lees het forum nu al een tijdje mee, maar deze
inkoop aktie is een mooie gelegenheid me een keer
aan te melden. Ik heb vandaag de sub ontvangen
vanuit Hongkong (ik was iets te snel met
bestellen…) Vorige week donderdag besteld.
Horloge ziet er gelikt uit (band is redelijk, de
sluiting past niet bij de rest van de perfekte
afwerking, beetje blikkerig) en draagt prettig.
Het zegt natuurlijk niets, maar het horloge loopt
na 10 uur nog op de seconde nauwkeurig.
Voelt een beetje aan als de Seiko Pepsi.

Ben heel tevreden en heb besloten om er nog twee
te bestellen bij Henrik voor het nageslacht.

Leuke aktie, trek je niets aan van het andere
forum; soms is een horloge gewoon value for money
ongeacht op welk duur merk het lijkt.

succes met de aktie!

dit heb ik geplaats op het " andere forum " :

cynisme of niet, ik vind dat er gewoon even veel ruimte moet zijn ( en die is er ook ) voor het andere forum. Juist de alpha inkoop actie laat gewoon zien dat het gaat om liefhebbers in de breedste zin van het woord, iemand cie alleen maar plastic klokjes van 5 euro verzameld is net zo goed een liefhebber als iemand die alleen maar respectabele merken verzameld. Ik vind de fora juist gedaald in waarde door altijd en alleen maar te zeuren over de low-end merken… Zeker geen plek voor liefhebbers. Nu maakt het voor mij persoonlijk niet zoveel uit want over het algemeen zijn mijn klokjes van aardige kwaliteit en met een zwitserse inhoud ( of japans ). Maar het gaat me om de toegankelijkheid voor iedereen.
In de pennenwereld heb je verzamelaars die alleen maar Mont Blanc’s verzamelen, maar ook mensen die een grote verzameling gratis reclame balpennen aanleggen, er is wederzijdse interesse en respect en er vind communicatie plaats tussen die 2. Dat zou ik hier ook willen zien, maar ja dat zal wel ijdele hoop zijn…

Ben het helemaal met je eens, Masterfan.
De reacties op het andere forum zijn niet erg genuanceerd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten.

Gr.JanJ.

Hmmm, dit forum waar jullie het over hebben is geloof ik niet DZVL, welk forum is het dan?!

Genesis

Absoluut mee eens ! Het gaat tenslotte om het plezier en de voldoening die je uit je passie haalt.

Groetjes aan alle enthousiaste horlogevrienden (van alpha tot omega)

Morse

Hi Master-Fan,

Ik weet niet welk forum jij bedoelt, maar ik ergerde me aan opmerking op dzvl, maar had geen zin om daar te reageren. Opmerkingen op plakmerken als limited edition, veroordelen van het merk Alpha ed. stoorden me een beetje. Ik lees beide fora graag en lees om er wat van op te steken, niet om een (in mijn ogen onnodige) discussie te starten, vandaar dat ik niet de behoefte had te reageren. Mijn opmerking was bedoeld voor diegenen die twijfelden of ze de Alpha Sub wel of niet moesten bestellen.

Ik vind dat als iemand een leuk horloge ziet voor een goede prijs, je dat gewoon moet kunnen kopen (ik vind het wel grappig als ik lees dat iemand 2 rolexen heeft en dan de alpha als extra koopt). Het is niet moeilijk om met een paar duizend euro de juwelier binnen te stappen en dan een mooi horloge uit te zoeken, maar ik vind het juist de sport om voor (veel) minder een leuk exemplaar te scoren.

Ter verduidelijking: ik ben ooit door dit forum aangespoord om een Christopher Ward te kopen, daarna volgden de Seiko Pepsi, de Strela en nu deze.

Ik koop ze om te dragen en niet om mee te pronken en kies ervoor om een mechanisch horloge te dragen omdat ik dat nu eenmaal leuk vind. (ik begrijp best dat iemand een 5K horloge mooi vindt, maar veroordeel mij niet als ik die niet koop). Wat mij betreft: einde discussie, en excuses voor de topic vervuiling.

Overigens na 24 uur +2sec (I’ve seen worse…)

HermanM

Dit staat zeker op het geheime deel van DZVL? :smiley:

Maar ik begrijp dat er een discussie is waarin over Horlogeforum.nl laatdunkende reacties zijn? Dat kun je wel vaker “voelen” in posts, ik begrijp dat niet, omgekeerd overigens ook niet. Er is geen ruzie of wat dan ook tussen de twee fora, zelfs geen echte concurrentie. Misschien dat sommige mensen met gebrek aan historische kennis denken dat dat zo is, dat moeten ze dan zelf weten, je zal je er maar druk over kunnen maken…

Hein en Geert (eigenaren van DZVL) en ik kunnen het erg goed met elkaar vinden, op meetings drinken we altijd gezellig een borreltje (of twee of drie of…) kletsen over horloges en onze fora. Geen onvertogen woord. Geert zit zelfs al jaren in de Werkgroep voor de Horlogeforum.nl Limited Editon… Wie dan nog denkt dat er iets speelt tussen onze fora…?

Laat toch (eindelijk) rusten, we zijn geen voetbalverenigingen.

Ik ben nog niet heel ver gekomen maar heb je de “Complete price guide to Watches” van Engle, Gilbert en Shugart? Er staan een heel aantal modellen (Mido Radiotime uit 1939 pagina 936, Longines en nog wat inmiddels onbekende merken) met dezelfde opmaak van de wijzerplaat maar dan met vierkante plaat. Allemaal eind jaren 30 begin jaren 40.
Maar er staat een Patek Philippe in (pagina 995 in de editie van 12007) met een ronde plaat uit “c. 1940”. DIe heeft een kleine seconde maar is er ook met centrale seconde. Helaas heeft die op de 12, 3, 6 en 9 een streep ipv cijfer.
Het zijn overigens niet de voorbeelden die ik zoek, ze lijken er op maar niet genoeg. Maar ik heb een foto gezien waarbij ik dacht “Dat is twee druppels water een Nomos” (waarbij ik eigenlijk Stowa had moeten denken). Ik zoek nog verder…