En stel dat mensen Alpha horloges kopen in plaats van imitatie? Dan is dat alleen maar pure winst voor de horlogebranche.
Inderdaad. Goed argument.
vreugd2 Schreef:
Soms is het ook zo dat iemand zich zo diep in zijn
stelling heeft ingegraven dat hij eigenlijk niet
meer terug kan. De argumenten worden allengs
steeds absurder. Ik vind de reacties op DZVL ook
schromelijk overdreven. Het gaat hier tenslotte
niet om neppers en zelfs niet om plakkers. En
zoals gezegd, het ontwerp kom je overal tegen.
Vind iemand het beneden zijn niveau, gewoon niet
doen. Vind je het wel leuk, meedoen. Maar niet al
te veel, want ik denk dat ze in China misschien
wel hun handen vol krijgen aan onze bestelling.
Ben het helemaal met je eens.
Eens met Hein T wbt : āAlpha leeft van het kopieren van horloges en er een eigen merkje op te plakken.ā
Maar het is wel aardig om te zien wat de kwaliteit en afwerking van de Alpha zal zijn, van een klokje van nog geen ⬠20, want dat kan je nog wel eens aan het relativeren zetten wbt het origineel. Want ik vind onderhand dat de verhoudingen helemaal zoek zijn wat prijs en hetgeen je in handen krijgt! En ook ik heb me āschuldigā gemaakt aan horloges van > ⬠6000
Daarom kan ik nu vandaag de dag Seiko (heb er 3 waaronder de SKX007 die ook wel heel erg op de Sub van Rolex lijkt maar dat terzijde.) Alsook het merk Hamilton, C.W., en Revue Thommen die ik ontzettend kan waarderen mooie kwaliteit met mooie kwaliteits uurwerken voor een mooie prijs die veel meer in verhouding staat tot hetgeen je betaald.
Genesis
Ik ben het deels helemaal met je eens en voor de rest begrijp en respecteer ik je mening. Ik denk dat ik de politiek in ga
Henrik āFor Presidentā!
Genesis
jonge jonge wat een ophef over een horloge, vooral bij āde burenā.
ik heb gewoon besteld omdat ik het een leuke aanvulling vindt voor naast mijn rusissche klokjes.
ik vindt het een hele leuke (en ERG betaalbare) inkoopactie !
beetje als plijster op de wond die de limited 2007 achterlaat.
wat is dat een superhorloge geworden (terechte winnaar), maar helaas boven mijn budget
Dat wordt nog wat als iedereen dan zijn/haar nieuwe aanwinst laat zien:P
gebruiken we elkaars foto wel das makkelijker!
grr
en allemaal op woensdag hetzelfde klokje dragenā¦
(heb er net ook twee besteld}
groet Arno.
Ook net een Henrik Sub besteld.
Leuke actie.
Groet,
Tom
Ik wens iedereen veel plezier van zijn nieuwe Alpha, maar ik doe niet mee. (Hoewel ik niet vies ben van een leuke inkoopactie :D)
Zelf doet het merk me niets, in tegendeel. De hele collectie bestaat uit regelrechte kopieĆ«n van modellen van gerenommeerde merken. Het merk Alpha ādraagtā zelf niets bij aan design, techniek en/of historie. Voor mij is dat toch duidelijk over de grens. Zelfs de zeer scherpe prijs kan dat nooit vergoeilijken.
DĆ n heb ik liever een āplakmerkā: daar wordt het model c.q. design tenminste legaal ingekocht.
Geen probleem, zou ik zeggen. (
Zoals altijd mijn mening:
āieder zān waarheidā is zowat de meest fundamentele vaststelling ooit.
Of zoals iemand het lang geleden formuleerde: āPERCEPTION IS REALITYā. En dat geldt voor (bijna) alles. Ook horloges.
Groetjes,
Morse.
Leuke aktie, ik doe ook mee, geld vanochtend overgemaakt.
Groeten, Tom V.
Bedankt om deze toffe inkoopactie te organiseren (tu) B)-
Ik heb er meteen 2 besteld, het geld gisteren overgemaakt en vandaag de email verstuurd :)-D
nu maar hopen dat ze er een berg op voorraad hebben liggen
Ja dat was ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen we over de 100 gingenā¦
Groeten,
Stefan
We hebben de kast maar een geopend, dit is het resultaat:
OK geen Lange & Sohne, maar toch niet echt verkeerd?
hans
Nee idd, ziet er nog redelijk uit. Beetje Aeromatic (dat soort) niveau⦠Ben benieuw hoe hij de kast voelt. Kwaliteit voor 20e⦠We zullen het zien
Kast voelt prima, kroon is wat minder stevig dan bij een echte. Band rammelt ook net als bij een echte