Eens met Hein T wbt : “Alpha leeft van het kopieren van horloges en er een eigen merkje op te plakken.”
Maar het is wel aardig om te zien wat de kwaliteit en afwerking van de Alpha zal zijn, van een klokje van nog geen € 20, want dat kan je nog wel eens aan het relativeren zetten wbt het origineel. Want ik vind onderhand dat de verhoudingen helemaal zoek zijn wat prijs en hetgeen je in handen krijgt! En ook ik heb me “schuldig” gemaakt aan horloges van > € 6000
Daarom kan ik nu vandaag de dag Seiko (heb er 3 waaronder de SKX007 die ook wel heel erg op de Sub van Rolex lijkt maar dat terzijde.) Alsook het merk Hamilton, C.W., en Revue Thommen die ik ontzettend kan waarderen mooie kwaliteit met mooie kwaliteits uurwerken voor een mooie prijs die veel meer in verhouding staat tot hetgeen je betaald.
jonge jonge wat een ophef over een horloge, vooral bij “de buren”.
ik heb gewoon besteld omdat ik het een leuke aanvulling vindt voor naast mijn rusissche klokjes.
ik vindt het een hele leuke (en ERG betaalbare) inkoopactie !
beetje als plijster op de wond die de limited 2007 achterlaat.
wat is dat een superhorloge geworden (terechte winnaar), maar helaas boven mijn budget
Ik wens iedereen veel plezier van zijn nieuwe Alpha, maar ik doe niet mee. (Hoewel ik niet vies ben van een leuke inkoopactie :D)
Zelf doet het merk me niets, in tegendeel. De hele collectie bestaat uit regelrechte kopieën van modellen van gerenommeerde merken. Het merk Alpha “draagt” zelf niets bij aan design, techniek en/of historie. Voor mij is dat toch duidelijk over de grens. Zelfs de zeer scherpe prijs kan dat nooit vergoeilijken.
Dàn heb ik liever een “plakmerk”: daar wordt het model c.q. design tenminste legaal ingekocht.