Alpha Submariner-Style Inkoopaktie NIEUW

Als je een Seiko SKX007 op een Rolex sub vind lijken, dan wordt het tijd om eens te investeren in een leuk montuurtje met een paar bolle glazen erin :smiley:

Ruud

Hmm, het klopt wel dat ik aan een bril moet dƔs waar (wil eigenlijk niet ,heb hekel aan protheses:D), maar vind er wel grote overeenkomsten inzitten, zeker als de stalen band bij de kast wordgedragen in dezelfde stijl. (heb namelijk deze klok ook)

Genesis

Straks kunnen ze de vraag niet aan en leveren ze een imitatie (Rolex of zoiets) :wink:

Guus

Tja, …

en

De band vertoont inderdaad wel veel gelijkenis :smiley:

Ruud

Dat zeg Ik! (tssshhhh muggezifters:D)

Genesis

Helaasssss :wink:
Morgen zou Henrik volgens mij pas bestellen bij Alpha

Groeten,

Stefan

Hey die ene Rolex lijkt verdacht veel op de Alpha die we allemaal besteld hebben. Beetje jammer van ze dat ze bij het ontwerp zo hebben gekeken naar het design van de Alpha…

Na al even geregistreerd te zijn op dit forum en al heel veel gelezen te hebben hier, heb ik mij op het laatste nippertje nog in deze actie gestort. Echt een prachtige actie en ik kan nu al niet wachten tot de klokjes binnen zijn. Binnenkort zal ik mijzelf nog wel voorstellen.

Groet, Rob.

Ik heb 2 dagen geleden een Orient 2ER0000B besteld in Maleisie. Deze lijkt exact op de Alpha waar het hier om gaat. Alleen het merk is anders. De Orient kostte 135 euro (incl. verzendkosten). Ik wilde een wat betrouwbaarder merk hebben dan Alpha.
Gisteren had het horloge aan moeten komen, maar ik kreeg het bericht dat het horloge is geconfisceerd door de douane. Het is in beslag genome. :frowning:

Ik baal verschrikkelijk. Zeker omdat Orient gewoon een bekend merk is (voor 52% eigendom van Seiko) en er wel meer merken zijn met Rolex achtige horloges. Het is dus zeker geen simpele Chinese namaak. Ik wil het er niet bij laten zitten en heb Jur een pb’tje gestuurd hierover.

Zouden jullie wel bestellen? Mijn pakketje was zelfs opgestuurd als gift met een waarde onder de 100 euro.

ik ga ervan uit dat je gewoon een rekening krijgt voor invoerkosten, en vervolgens gewoon je horloge geleverd krijgt.

Ruud

@ Ruud,

De reden van inbeslagname is m.i. de gelijkenis met de Rolex Sub. Dit heeft niets met de invoerrechten te maken.

oftewel! de kans dat de alpha`ss bij de douane blijven hangen is erg groot !

of is dit steekproefgewijs…

gr R

Lijkt me toch zeer bizar.

Enkel zuiver-namaak horloges kunnen in beslag genomen worden. Dat betekent o.a dat ook de naam van het ā€œorigineelā€ op het uurwerk moet vermeld zijn…(bvb de originele merknaam op de wijzerplaat geprint)

Van wie heb je dat bericht gekregen en was dat een officieel document ?

Trouwens, voor wat de alpha betreft: die worden net zoals honderdduizenden anderen volstrekt legaal ingevoerd in Europa ( Alpha invoerder is L-Trade in Duitsland), dus dat zou dan betekenen dat al die handelaars illegale produkten in Europa invoeren en dat is zeker niet zo.

nee Ik vroeg het me alleen af!? Maar gezien je antwoord! verwacht ik daar dan weinig problemen mee!!

gr Rudolf

Nogmaals, jullie moeten het zelf weten. Maar het feit dat ze bij ƩƩn Orient horloge al moeilijk doen, en het volgens FedEx geconfisceerd is omdat het illegaal of namaak is (gaven ze als reden), dan zouden ze dit absoluut moeten doen bij 50 Alpha’s lijkt me! Het zijn inderdaad eikels daar, maar goed.
Ik zal ze er ook op wijzen dat Orient een groot horlogemerk is dat eigendom is van Seiko. Ik word vanmiddag teruggebeld door iemand van Import van FedEx.

Ik laat het nog weten.

Beste S.A.F.,

Je laat ze misschien best ook weten dat dit merk zowat overal in Europa legaal te koop is met invoerders en verdeelpunten (voorbeelden genoeg op het net). Het argument ā€œillegaalā€ en/of ā€œnamaakā€ is m.i. dan toch moeilijk hard te maken ?

Succes !!

Groetjes,

Morse.

Tja, zal je leren een Orient te bestellen :smiley:
Maar goed, het kan niet anders dan een vergissing zijn. Onze horloges zullen per stuk worden verzonden voor een prijs onder de 30 of 50 euro dus ik denk niet dat de douane erg veel interessse zal hebben en mochten ze dat wel hebben horen we het wel. Kunnen we 60 of 70 klachten indienen, hebben ze weer wat te doen.
Gelukkig heb ik er bij gezet dat bestellen voor eigen risico is :smiley:

FedEx zegt dat de douane mijn pakketje heeft ingenomen, en de douane zegt dat FedEx hier aangifte van heeft gedaan. En dat de douane er niets aan kan veranderen.
Ik moet maar afwachten totdat de douane contact met me opneemt. Daar ben je dan lekker mee. Gore smeerpijpen.

Wat een raar verhaal zeg… echt vervelend voor je S.A.F…

Groeten,

Stefan

Henrik, effe voor de duidelijkheid:

Worden de horloges van uit Hong Kong opgestuurd of van uit Duitsland ???