Alpha uurwerken, ervaringen?

Geef toe, je hebt dit topic geopend omdat je dacht dat het wéér ging over zo’n “bamiklokje”. :wink:

Nee, ik bedoel het Alpha manufactuur werkje wat NOMOS stopt in hun Tangente modellen.

Weet iemand of dit volledig manufactuur is of dat ze een bestaand uurwerk helemaal uit elkaar hebben gehaald en daarvan slechts enkele onderdeeltjes gebruiken en daar omheen een eigen uurwerk bouwen?

Vroeger bestond nog weleens de twijfel tussen een Antea of een Tangente, omdat ze beiden hetzelfde Peseux werkje hadden, maar is dit verschil in prijs (en kwaliteit) nu wel beter vertegenwoordigd?

Ik zat hieraan te denken omdat ik een tijdje terug een Tangente had gepast en het heel mooi vond, maar moest denken aan de Antea (die voor een fractie van de prijs te koop is), als NOMOS dus nu echt een mooi eigen en kwalitatief uurwerk heeft gemaakt zou ik het prijsverschil nog wel kunnen begrijpen.

Graag reacties.

Kijk eens op de site van Nomos, dan heb je alle antwoorden bijelkaar. Pesseux is passe. Men heeft nu een volledig manufactuur uurwerk.

http://www.glashuette.com/index.php?id=289

Je hebt toch al eens een Nomos gahed JW en weer verkocht? Orion dacht ik…

hans

Hoi Hans,

ja klopt. De Orion heb ik inderdaad gehad en weer verkocht, iets wat volgens mij tegenwoordig meer leden van dit (en het andere) forum doen. Grappig om te zien dat mensen die me toen afzeken nu exact hetzelfde doen.

Ik zal de link eens bekijken, bedankt. (tu)

Ervaringen zijn overigens nog steeds welkom met het Alpha uurwerk, iemand nog geen kinderziektes ontdekt? :wink:

Zover ik van een van de dragers van een testmodel begreep functioneren ze gewoon prima.

Puntje van aandacht is, dat er oorspronkelijk 24 jewels in zaten en dat er 2 jewels zijn toegevoegd wegens het voorkomen van extra slijtage. De eerder gebruikte busjes schijnen wat meer te lijden, maar niet in ernstige mate.