Alpha vs Omega

Afgelopen Rikketik de Alpha met oranje bezel overgenomen van een forumlid.
Ik ben nog gewaarschuwd "Weet je het zeker?"
Ja want ik wilde hem vergelijken met de Omega PO.
Wel nu hier mijn bevindingen.

De Alpha ziet er leuk uit en voelt best wel degelijk aan.
De Omega ziet er schitterend uit en is degelijk,dat zie je en dat voel je.
Daar mee stopt de vergelijking want de Alpha is verder niet te vergelijken en gelukkig ook zeker niet te verwarren met de Omega.
De Omega is met zorg en vakmanschap ontworpen,bij het besluit om de Alpha te maken is goed gekeken naar dit ontwerp.
Gelukkig zijn de verschillen duidelijk aanwezig en zal de Alpha nooit voor een Omega door kunnen gaan.
Verder heb ik mij al kostelijk vermaakt met deze vergelijking en dat was mij de aanschaf dubbel en dwars waard.
En om de prachtige Omega nog beter tot zijn recht te laten komen mag de Alpha wel in het Omegakistje rusten zodat ik keer op keer weer zie hoe mooi die Omega is.

leuk!!

Mijn beste,

Een hele eer voor deze Alpha dat hij in het Omegakistje mag.
Leuk geschreven Aad, mijn complimenten!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Je hebt de Alpha toch op de eerste plaats in het kistje gelegd ?

En de Omega op de laatste plaats ?

Want zo hoort het. :wink:

EDIT: en daar ergens “tussenin” … een horloge van de GAMMA :smiley: :smiley: :smiley:

Akkoord dat de Omega far more quality is maar dat is z’n prijs uiteraard ook !

Leuke vergelijking Aad A.
Maar wat lijkt die Alpha op de foto’s "eng "veel op de Omega.
En ik ben het met je eens, v.w.b. de kwaliteit en afwerking,
waar Omega uiteraard als winnaar uit de bus komt.
Maar bij een vergelijking en dan in ogenschouw nemende de prijs/kwaliteit verhouding? Wat denk je dan van de verschillen.

en nu aad ?
leg hem eens in een bak water :smiley:

Ik heb zelf ook deze Alpha. Zondag zag ik de verschillen tussen de Omega en de Alpha bij jou om de pols Aad.
En die verschillen waren op het eerste gezicht al heel duidelijk! De Omega wint.

Toch ben ik laatst een keer met mijn Alpha Seamaster om de pols bij een gerenommeerde juwelier in de Hoogstraat in Den Haag binnengestapt en heb ter vergelijking eens de Omega Seamaster bekeken en ernaast gehouden. Uiteraard met excuus dat de Alpha om mijn pols zat.
De juwelier vond het eigenlijk ook best grappig om te zien en deed ook hard zijn best bij “zoek de verschillen”.
De verschillen tussen deze twee zijn in ieder geval niet zo groot als dan bij de hierboven getoonde Planet Ocean. De juwelier was ook onder de indruk van de Alpha.
Ik greep gelijk de kans om ook eens de Ploprof in het echt te bevoelen en beruiken en ik was daar zeer van onder de indruk. :slight_smile:

Voor zijn prijs is de Alpha helemaal niet “slecht”, alleen het nogal bolle horlogeglas (vergrootglas?) is een horror. De band dan weer zou je gerust aan een Omega mogen zetten. Het binnenwerk; tja daar wint de Omega op zijn sloffen natuurlijk.
Maar stel dat ze de Aplpa eens 10x duurder zouden verkopen - ik wed dat er dan haast geen verschillen meer zouden zijn. En dan NOG was ie spotgoedkoop tov de mooie Zwitser :wink:
Maar ach, Breitlings zijn ook té duur. :smiley:

Wat?? geen heliumventiel op de Alpha???

Hoe moet dat nou :wink:

Een vergelijking maken met de aanschafprijs in ogenschouw genomen is haast niet mogelijk vind ik.
Als ik stel dat de Omega 70X duurder was in aanschaf dan is de Alpha zijn kostprijs zeker waard.
Over de afwerking en kwaliteit van de Omega is genoeg discussie als het vergeleken wordt met horloges uit hetzelfde prijssegment.
Bij de Alpha is het haast onbegrijpelijk dat het gemaakt kan worden voor zo’n prijs.
Als ik puur op het uiterlijk vergelijk dan is het grootste minpunt van de Alpha de doffe weergave van de wijzerplaat,het is net of je door een vettig of vuil glaasje in het horloge kijkt.
Ik heb constant het gevoel dat ik het glas moet poetsen.
Schmeink, als ik hem in een bak met water leg wordt die nat,ook van binnen.
Dan kom ik voor onoverkomelijke kosten te staan als ik het horloge per vergissing opstuur naar de Omegafabriek om het te laten voorzien van nieuw uurwerk en pakkingen:)

Alpha vind een heliumventiel niet nodig.
Ze maken de horloges gewoon minder waterdicht.
Ik zelf vind dat juist een van de grote pluspunten op deze hommage.
Een heliumventiel op een horloge wat maar zeer beperkt waterdicht is is een overbodige complicatie

ja, dat lijkt me ook wel. Er zijn zeer daarentegen vast veel duikers die langere tijd op grote diepte vertoeven en het binnengelekte helium dan gelukkig kunnen laten ontsnappen op hun diepe plongeurs :wink: Dus, toch in veel gevallen een zeer handige complicatie.

leuke vergelijking (tu)
de alpha is idd voor z’n geld helemaal niet verkeerd …het is alleen jammer dat het ontwerp niet origineel is.
zelf heb ik ook een keer een alpha gehad (nog via een inkoop actie hierop het forum) en ik zou zelf geen alpa meer kopen maar eerder voor bijv een seiko gaan.

Hey, zo te horen heb je dezelfde hobby als ik! Ik vind het ook leuk om replicas/hommages te vergelijken met 't origineel.

Ik moet wel zeggen, dat ik ze voor het geld van de buitenkant tegenwoordig wel goed vind nagemaakt. Alleen kwalitatief scheelt het kwa mechanismes (sluitingen e.d.), afwerking (in randen), materiaal (al zeggen ze dat 't 316L staal is, toch blinkt een originele Radiomir mooier dan een MM hommage). En dan heb ik 't nog niet over de (leren)bandjes, en uurwerken.
Maar voor het geld zijn het redelijk degelijke horloges. Ken mensen die ze jaren zonder problemen dragen. Zitten helaas ook rotte appels tussen, zoals ik onlangs gemerkt heb…