Alpha watches

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ben wel reeds actief op een ander horlogeforum.
Via Google vond ik dat er een paar jaar geleden een aankoopactie plaats vond van de Alpha Watch Submariner-style. Mijn vraag is nu of dit er in de toekomst eventueel terug zit aan te komen. Indien wel, ik ben geïnteresseerd!

Mvg,
Karel

Welkom,

Op de site van alpha kan je ze direct per stuk bestellen…

Ook namens mij, van harte welkom!

Je kunt best even checken of er meer animo voor is. Als je er meer koopt, vermoed ik dat er best een leuke korting bedongen kan worden. Het kan misschien ook leuk gecombineerd worden met bijvoorbeeld een uitreiking tijdens een Rikketik beurs, waar geregeld forumleden te vinden zijn.

Misschien kan het een idee voor een PMLE worden?

Welkom op dit forum!

Ik heb weleens een Alpha Subje gehad… Na twee weken lag er al een index los achter het glas. :slight_smile:

Mja, voor die paar 10tjes…

gr. Glenn

Over kwaliteit van die dingen, heb ik al erg uiteenlopende dingen gelezen. De ene prijst ze de hemel in (ook qua materialen), de andere schrijft dat ze snel kapot gaan en/of dat de materialen toch niet zo goed zijn.

Ik hoop zo’n beetje op de kwaliteit van een Seiko Monster, al zal dat mss wel wat veel gevraagd zijn van zo’n goedkoop horloge.

Dat is zeker teveel gevraagd. Welkom :wink:

Zal ook eens wat foto’s maken van de roestvorming in de sluiting van de band. :wink:

gr. Glenn

De zin om een Alpha te kopen, is al wat minder. :stuck_out_tongue:

Edit:
Ik vergeleek even met een replica van deftige kwaliteit, maar dat hoort hier niet.

Lekker in de kast laten liggen.
Replica’s worden op dit forum niet gewaardeerd en terecht.
Evenzo van harte welkom.
Gr,
Lone Ryder

Oh juist, ja. Blijft ook gewoon in de kast hoor. Een leuk horloge van een ander merk, dat op een duurder lijkt, vind ik persoonlijk ook meer aangewezen. Vandaar dat ik over Alpha begin. Maar de kwaliteit moet natuurlijk ook wat zijn. Anders koop je beter een Seiko o.i.d.

KarelVdD Schreef:

Over kwaliteit van die dingen, heb ik al erg
uiteenlopende dingen gelezen. De ene prijst ze de
hemel in (ook qua materialen), de andere schrijft
dat ze snel kapot gaan en/of dat de materialen
toch niet zo goed zijn.

Ik hoop zo’n beetje op de kwaliteit van een Seiko
Monster, al zal dat mss wel wat veel gevraagd zijn
van zo’n goedkoop horloge.

Heb zelf eens in een moment van nieuwsgierigheid 2 Alphas gekocht. Wat opvalt aan die horloges is dat ze er van 10 meter afstand goed uitzien, maar dat er duidelijk geen enkele kwaliteitscontrole is. Op details, zijn ze om te huilen. Ik heb ze weggegeven. Vondt ze te slecht om te verkopen. Verwacht zeker geen Seiko kwaliteit.

KarelVdD Schreef:

Ik hoop zo’n beetje op de kwaliteit van een Seiko
Monster, al zal dat mss wel wat veel gevraagd zijn
van zo’n goedkoop horloge.

Dat zeker niet, niet eens in de buurt van zelfs. Uurwerk is heel simpel, waterdichtheid is er over het algemeen niet, maar zoals je zelf al aangeeft is de prijs er ook naar. Als je weet van de minpunten, en je vindt het het geld waard is het natuurlijk geen probleem, maar verwacht geen technisch hoogstandje :wink:

Ik heb een Alpha om, op dit moment. Verrekte leuk voor het geld, maar vanmorgen stond ie opeens zonder reden stil. Even flink schudden loste een hoop op, maar raar is het wel.

Een Vostok Amphibia is ook leuk (tu) Echte Russische degelijkheid ::o

Anders kijk je ook nog even bij
http://www.monsterwatches.nl

JohanT Schreef:

En zo’n Russische BOCTOK vind ik wel 10x meer
karakter hebben dan een Alpha :wink:

Ik vind iets als een Submariner veel leuker. Alleen past een echte niet echt in het budget. Het is niet dat ik alles over heb om toch een duur horloge te hebben. Die Russische had ik al gezien, maar het is niet echt mijn ding.

KarelVdD Schreef:

JohanT Schreef:

Ik vind iets als een Submariner veel leuker.
Alleen past een echte niet echt in het budget.
Het is niet dat ik alles over heb om toch een duur
horloge te hebben. Die Russische had ik al
gezien, maar het is niet echt mijn ding.

Ik snap wat je bedoelt. Iedereen adviseert hier altijd Seiko, maar ik vind ze gewoon niet mooi. Jaren een SKX009 gehad, nu eindelijk verkocht, omdat ik mijn alphatjes veel liever draag, ook in het zwembad. De Seiko lag ongebruikt in de doos. En Seiko is natuurlijk voor een deel net zo goed zwaar geïnspireerd.

JohanT Schreef:

Hmm, de SKX duikers zijn toch voornamelijk Seiko
origineel, of niet?

De Seiko Submariner kopieën vind ik ook niks, net
als de Seiko’s die door de Fifty Fathoms zijn
geïnspireerd.

En een SKX007 of zijn gekleurde broertje moet je
natuurlijk gewoon in je collectie hebben :wink:

D’r heeft hier ooit iemand een foto gepost van een SKX, naast een vintage duiker die er sprekend op leek, inclusief de wijzers. Geen idee meer welke, misschien dat iemand het topic nog weet?

-edit- ff zoeken: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,226789,226827#msg-226827

en het plaatje (geen skx volgens mij, maar een voorganger):

MartinB Schreef:

KarelVdD Schreef:

JohanT Schreef:

Ik vind iets als een Submariner veel leuker.
Alleen past een echte niet echt in het budget.
Het is niet dat ik alles over heb om toch een
duur
horloge te hebben. Die Russische had ik al
gezien, maar het is niet echt mijn ding.

Ik snap wat je bedoelt. Iedereen adviseert hier
altijd Seiko, maar ik vind ze gewoon niet mooi.
Jaren een SKX009 gehad, nu eindelijk verkocht,
omdat ik mijn alphatjes veel liever draag, ook in
het zwembad. De Seiko lag ongebruikt in de doos.
En Seiko is natuurlijk voor een deel net zo goed
zwaar geïnspireerd.

Een Monster is anders nog best origineel, vind ik. Staat dan weer tegenover dat het an sich niet echt een knap horloge is. Zonder de hype en het feit dat de kwaliteit goed is, zou een Monster ook niet zoveel voorstellen. Nu, het is een hrologe dat je ook wel leer appreciëren, vind ik, maar het is geen liefde op het eerste zicht.

KarelVdD Schreef:

Een Monster is anders nog best origineel, vind ik.
Staat dan weer tegenover dat het an sich niet
echt een knap horloge is. Zonder de hype en het
feit dat de kwaliteit goed is, zou een Monster ook
niet zoveel voorstellen. Nu, het is een hrologe
dat je ook wel leer appreciëren, vind ik, maar het
is geen liefde op het eerste zicht.

Hou ook niet echt van hype. Maar soms koop je iets wat anderen waarderen en je zelf niet van overtuigd bent. Een monster kost niet de wereld en als hij niet bevalt, verkoop je hem gemakkelijk verder. In mijn geval was ik ook niet van de BM overtuigt, nu is het mijn favoriete toolwatch.

lencoth Schreef:

KarelVdD Schreef:

Een Monster is anders nog best origineel, vind
ik.
Staat dan weer tegenover dat het an sich niet
echt een knap horloge is. Zonder de hype en
het
feit dat de kwaliteit goed is, zou een Monster
ook
niet zoveel voorstellen. Nu, het is een
hrologe
dat je ook wel leer appreciëren, vind ik, maar
het
is geen liefde op het eerste zicht.

Hou ook niet echt van hype. Maar soms koop je iets
wat anderen waarderen en je zelf niet van
overtuigd bent. Een monster kost niet de wereld en
als hij niet bevalt, verkoop je hem gemakkelijk
verder. In mijn geval was ik ook niet van de BM
overtuigt, nu is het mijn favoriete toolwatch.

De Monster vliegt alleszins niet buiten hoor. Deftige kwaliteit en ik hou wel van de stalen band die er standaard op zit. Lekker massief. Het is ook één van mijn kleinste horloges, dus komt goed uit om onder een gekleed hemd te dragen.