Hallo iedereen :-),
allereerst een fijn weekend! Ik zie soms op het forum het merk “Alpha”? Is dit een degelijk merk. Als ik ze zo zie lijken ze veel op Rolex en Omega. Maar ze hebben ook tourbillon-horloges!
Groeten!
allereerst een fijn weekend! Ik zie soms op het forum het merk “Alpha”? Is dit een degelijk merk. Als ik ze zo zie lijken ze veel op Rolex en Omega. Maar ze hebben ook tourbillon-horloges!
Groeten!
allereerst een fijn weekend! Ik zie soms op het
forum het merk “Alpha”? Is dit een degelijk merk.
Als ik ze zo zie lijken ze veel op Rolex en Omega.
Maar ze hebben ook tourbillon-horloges!Groeten!
Hoi Dennis,
Alpha’s zijn Chinese horloges die voor het grootste deel geïnspireerd zijn op beroemde modellen. De prijs kwaliteit is best aardig te noement, maar verwacht geen wonderen van een horloge van 4-5 tientjes, inclusief verzenden.
De ‘tourbillons’ die ze hebben zijn geen echte, maar zgn. ‘open heart’ modellen, waarbij je de balans ziet.
Groeten,
Martin
Ik heb er zelf net eentje besteld. Tja what you pay for is what you get. Gewoon een uurwerk met een bepaalde uitstraling. Ben benieuwd naar de afwerking.
als hij er is wij zijn gek op foto;s
Mijn allereerste Alpha ( My first Alpha )
Is wel een beetje bijgeregeld maar loopt nu binnen chronometer specificaties ! ::o
Mijn allereerste Alpha ( My first Alpha
)
Is wel een beetje bijgeregeld maar loopt nu binnen
chronometer specificaties ! ::ohttp://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/I
MG_3282.jpg
Hallo Marc-B1
wat een prachtklok zeg! Ik heb inderdaad gelezen dat het wel 's voorkomt dat ze binnen chronometer specificaties lopen. Is het goed afgewerkt? Draagt het goed of is het dat goedkope dunne staal (als je begrijpt wat ik bedoel)?
leuk, Alpha plaatjes. Omdat iedereen daar hier dol op is doe ik mee
(Mijn horloge, maar foto van HCPTDG, die hem mee de diepte in heeft genomen tot 30m)
Groeten,
Martin
leuk, Alpha plaatjes. Omdat iedereen daar hier dol
op is doe ik meehttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/alpha_fl_gr_8.jpghttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/alpha_pn_rb_croc5.jpghttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/Alpha_pp_brwnl_1.jpghttp://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/action/duiktest11.jpg
(Mijn horloge, maar foto van HCPTDG, die hem mee
de diepte in heeft genomen tot 30m)Groeten,
Martin
Leuke foto’s! Ga toch is overwegen er een of twee te nemen
Is het goed afgewerkt?
Wat denk je zelf voor zo’n bedrag :)-D
Voor het geld is er nix mis mee. Ze zijn ook leuk om te bekijken of de ‘look and feel’ van een echt merk je bevallen zonder dat je met een nepper om je pols loopt. Hoewel daar niet iedereen hier zo over denkt…
De stalen banden zijn goed, zelfs zéér goed voor die prijs, maar je kan dat natuuuuuuurlijk niet vergelijken met bv. een Breitling-band. ( Die dan imho weer een beetje overpriced zijn )
Maar ik zou zeggen: probeer het eens; voor het geld ben je besist niet bedrogen.
Wel is het zo dat er op de pakweg 100 horloges er misschien eens 5 tussen zitten die minder goed gaan, maar dan nog, maken ze geen probleem om in te ruilen.
Waar je wél moet aan denken als je een Alpha op stalen band binnen haalt is de schroefjes aandraaien !
leuk, Alpha plaatjes. Omdat iedereen daar hier dol
op is doe ik mee
Allez vooruit dan …
Goeiedag Marc, heb jij er zoveel::o
Hoe goed kan je nou met zo’n alpha ‘testen’ of het wat voor je is, de echte variant? Hoe dicht komt zo’n alpha sub of po nou in de buurt van de echte? Met name op gebied van draagcomfort/gewicht dan?
Hoe goed kan je nou met zo’n alpha ‘testen’ of het
wat voor je is, de echte variant? Hoe dicht komt
zo’n alpha sub of po nou in de buurt van de echte?
Met name op gebied van draagcomfort/gewicht dan?
Je kunt alleen proberen of een bepaalde stijl/formaat je staat. Ik heb speciaal een rechthoekige Alpha gekocht, om te kijken hoe zo’n model me staat. En ik bleek het erg leuk te vinden. Ik draag hem nog steeds regelmatig. Het zelfde geld voor hun flieger model. Vind ik zo’n grote 44mm mooi? Ook nog na 10 keer dragen?
Het omgekeerd was voor mij bij het SeaMaster model. De eerste paar keer vond ik hem erg leuk, maar uiteindelijk vond ik de vorm niet mooi om mijn pols staan.
Maar wat ik uiteindelijk dankzij Alpha iets heel anders ontdekt, dat er een hele wereld van horloges is die een fantastische prijs/kwaliteit heeft en niet alleen kopieert. Dat uit China niet alleen maar troep levert en namaakt, maar dat er een hele horloge historie zit. Inmiddels zal ik zelf niet meer een Alpha rolex of omega kloon kopen, misschien nog wel een van hun wat orginelere modellen, zoals hun 24h horloge.
Groeten,
Martin
Goeiedag Marc, heb jij er zoveel:
:o
De blauwe met Romeinse cijfers is inmiddels al verkocht, maar ach … al die horloges samen kosten nog steeds minder dan 1 Breitling croco-bandje
De “duurste” was de Daytona, maar daar zit dan ook een Seagull-werkje in.
Ik heb daar ook nog een glasbodem voor gekocht.
Het is een prachthorloge, maar uiteindelijk draag ik die het minste.
Misschien dat ik die ooit nog es weg doe.
Ik heb zelf een vintage paul newman ALPHA daytona gehad… Leuk ding!! Goede prijs en leuk voor er bij, meer ook niet.
Inderdaad leuke klokken voor weinig geld!