Alphaa, is het iets?

Daar was ik weer,

Op veler aanraden heb ik nog veel rond zitten kijken naar horloges, toen ben ik op dit forum ook veel tegen gekomen over alpha. Op alpha-watch.com kom ik hele aardige modellen tegen, samen met een belachelijk lage prijs.
Hoe zijn bijvoorbeeld de automatics, zoals hier weergegeven
http://www.alpha-watch.com/sub.php?list=4

Hoe zit het precies met dit alpha? Wat stelt het merk voor? Zijn het kwaliteits horloges, zijn het horloges die je langer dan 2 maanden kan dragen? Wat voor een uurwerk zit erin? Laat de ‘Rose-gold tone’ zich ook langer dan 2 weken zien of is deze er dan al weer af gesleten?

Bij voorbaat dank,

Groeten van Robin.

Over gold-tones kan ik me niet uitspreken, maar voor de rest zijn het redeljk goede horloges. Sommige stalen banden zijn zelfs echt GOED.
Het zijn imho geen neppers, want er staat Alpha op, dus geen “Rolex” of “Omega”.
Velen kopen hier eerst eens een Alpha lookalike om daarna voor het “echte” horloge te sparen.
Je moet er natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben, soms zit er wel eens een minder klokje tussen, maar ik heb al gehoord dat ze daar bij Alpha echt niet moeilijk over doen. Het is wel weer een beetje verzendingswerk, maar meestal komt het wel in orde. De prijzen zijn imho zeer goe: verzending is inbegrepen en duurt approx. 14 days.

The A-team:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,89422,90305#msg-90305

Hoi Robin,

aan Alpha’s kun je je geen buil vallen. Prijs/kwaliteit is heel erg goed, en de service is prima. Bij problemen stuur je hem gewoon terug, en hij wordt gemaakt of omgeruild.

De uurwerken zijn veelal prima, ik heb er twee die minder dan 1 sec per dag afwijken. De lage prijs vind je vooral terug in bijv. de kast afwerking. Het is allemaal net iets ruwer en minder mooi gepolijst dan de 10-20 keer zo dure varianten.

Ik heb tot nu toe maar met ééntje een probleem gehad, en dat was mijn eigen schuld: je moet nooit gaan staan hakken met een automaat om je pols, en zeker niet met een goedkope :slight_smile: Het resultaat is dat hij af en toe spontaan stil gaat staan, en met een keer schudden loopt hij weer. Ik draag hem er gewoon om, trouwens.

Groeten,

Martin

Alphaa, is het iets?

Ja, je krijgt waar voor je geld

VrGr,

Vincent

Tsja… ik vind het ronduit bagger (mijn persoonlijke mening en niet diskwalificerend bedoelt naar overige leden).

De reden hiervoor is dat ik het (1) vind rieken naar immitatie. En (2) vind ik de kwaliteit van de Alpha’s die ik vast heb gehad waardeloos. Slecht polijstwerk, gammele banden en zeer veel verschil in de kwaliteit van het uurwerk.

Mijn persoonlijke nmening is dat je voor de centen beter een betrouwbare Seiko kunt kopen.

Gr. R.

Tja, ik ben er ook niet kapot van.

Je krijgt weliswaar waarvoor je betaald, maar bij mij komt het er niet in.

Ik spaar liever door voor een beter horloge of nog beter een mooie vintage :wink:

ja, een uitdrukking waar voor je geld betekent dan ook voor een merk als alpha niet veel goeds. Ik ben dan ook niet van plan eigenlijk er een aan te schaffen. Ik kijk nog steeds naar de eerder genoemde tissots en de citizen, aan die keuze lijst heb ik dan nu nog een stowa toegevoegd. Ik ben dan geïnteresseerd in de antea. Iemand hier ervaring mee? Verzending enz? Kwalitieu natuurlijk ook, nou geloof ik dat dat wel goed zit.

Groeten van robin.

Ach, wat wil je voor die prijs. Helemaal niet zo gek eigenlijk. Imitatie, dat wel, maar dat doen grote merken onderling ook wel een beetje. En inderdaad, voor iets meer geld heb je een toch wat degelijkere Seiko of Citizen. Vind je echter een bepaalde Alpha mooi, gewoon doen.

Zoals je ziet, Undefined, heeft ieder zijn mening over Alpha. Ik heb er geen ervaring mee, en vooralsnog overweeg ik ook niet er een te kopen. Tegelijkertijd erken ik dat je je geen buil kunt vallen aan een Alpha, want zo duur zijn ze niet.
En om te proberen of een bepaald soort horloge wel bij je past, lijkt het me niet verkeerd er eentje aan te schaffen bij wijze van test. Meerdere mensen hier hebben dat volgens mij al eens gedaan.

Kortom, trek je eigen plan! :slight_smile:

Tsja ben ook niet kapot van alpha. Zijn inderdaad belachelijk goedkoop maar daarvoor krijg je wel een beroerd afgewerkt horloge met wel verdacht veel gelijkenis met horloges van de gerenomeerde merken. Die van mij hadden overigens ook de neiging om uit elkaar te vallen na twee maanden dus de kwaliteit is ook niet echt op orde. Ik ben er klaar mee. Leuk om eens uit te proberen maar ook niet meer dan dat.

Voor het geld prima. Gelukkig geen imitatie, want DE namen staan er niet op :wink: Wel natuurlijk lookalikes (maar ja, daar doeninderdaad de bekende, dure merken ook aan). Voor 20 euro heb je nog geen Seiko 5. Daarom leuk eens te proberen. En het draagt natuurlijk makkelijker tijdens werk dan je dure/duurdere (merk)horloge.

Ik heb ene paar Alpha’s die er prima uitzien en vrij goed afgewerkt zijn. alleen een enkele stalen band is niet super: schroefjes lopen er uit. En de schroefkroon is wat gammel.

Ja, een Seiko automaat is net wat beter en meer, maar dus ook wat duurder. 'T is wat je wilt. Voor mij zijn het leuke tussendoortjes. Slijtage valt mee: ik draag ze toch niet elke dag LOL.

Niels