Alpina Baselnieuws! (tu)

De vintage Alpina horloges hebben mij altijd zeer kunnen bekoren en toen het merk nieuw leven ingeblazen werd door Peter Stas (NL-er en Frédérique Constant) was ik daar dan ook echt blij mee :slight_smile: Alleen konden de nieuwe modellen die sindsdien werden gemaakt mij nou niet zo bekoren… :frowning:

Ik kreeg echter net de Baselnieuwtjes van Alpina door en ze hebben imho het licht gezien! Vintage look met een stoere moderne nieuwe uitstraling. (tu) Alpina, (tu) Peter Stas!

Wat het gaat kosten weet ik niet, maar als het een beetje zoals de prijsstelling van FC is, zou dat nog wel eens zeer redelijk kunnen zijn.

mwah, ze zien er idd leuk uit. Maar ik vind het een beetje achter de trend aanlopen met dit soort flieger modellen. Beter zouden ze iets unieker kunnen zijn, dat waren/zijn ze met hun andere lijnen wel. Wellicht willen ze hier een commecrieel succes van maken. Maar ik zou toch voor een flieger van een ander merk gaan.

De linkse is zeker mooi. Die anderen vinden ik te druk/afgekapte cijfers. Die rechtse gaat dan nog, maar had gewoon de stukjes van de 5/7 weggelaten.

Ben het wel eens met Master-Fan dat de andere modellen unieker waren.

Wel een beetje zaai in vergelijking met hun vrij spectaculaire eerdere modellen.

Vind het ook niet echt spannend. Daarnaast oogt de kroon wat vreemd. Hoewel de vorige ook niet echt mijn smaak waren, hadden die wel veel meer een eigen gezicht. Dat kun je van deze niet echt zeggen.
Daarnaast vind ik het logo wel heel erg groot

Ben ik dan de enige, ik vind ze alle drie mooi, voor ieder wat wils.
Die gladde kronen vind ik zeer goed, bij die andere vliegers doen die kronen veel pijn aan de pols, krijg dikwijls de vraag om een kleinere kroon of minder scherp.

Kast is mooi, wijzerpllat goed in balans, cijfers goed en ZEER prachtige secondenwijzer, ge weet ik heb daar een zwak voor :wink:

De linkse is wel aardig, maar de kroon, brrr. Van de andere is inderdaad de wijzerplaat te vol en het afkappen van cijfers blijf ik een gruwel vinden. Zo te zien alleen automaten.

Er zijn al zoveel andere merken voorgegaan met dit soort design…
Net als op mijn 656 had de datum bij het linker horloge weg mogen laten
Op de kroon zou ik een bescherming plaatsen, als het op een toolwatch moet lijken.

Het middelste horloge zou met een andere kroonvorm (lees minder uitstekend) mijn goedkeuring nog wel kunnen wegdragen, maar ja, ook al voorgegaan door voorgangers…

Twee voorbeeldjes van voorgangers

De rechter is niet mijn ding omdat ik niet van pietepeuterige datumaanduidingen hou

Henrik heeft gelijk dat de vormgeving t.o.v. de voorgaande modellen erop vooruit is gegaan, hoewel er over smaak natuurlijk te twisten valt.:wink:

de kroon ziet er een beetje ongelukkig uit vind ik.
maar verder erg mooi, niet mooier dan de vorige modellen.