Vandaag dit horloge gevonden tussen de spullen van mijn Opa. Het horloge lijkt goud te zijn en is van het merk Alpina. Kan verder geen modelnummer vinden.
Ze hebben het gekregen voor 12.5jr huwelijk.
Heb hem opgewonden en hij werkt direct weer, dus wel kwaliteit
Wie kan er wat meer over vertellen ook benieuwd naar de waarde uiteraard
Op eerste gezicht lijkt het me een gouden kast.
Een servicebeurt zou ik ook niet op besparen als je er lang van wil genieten. Ingedroogde olie zorgt voor slijtage.
Bij die van jou zie ik andere indices, de 12 valt extra op.
Een vergelijking is beter te doen aan de hand van het mechanisme, dus TS: open (laten) maken en kijken welk caliber is gebruikt.
Het horloge is mee naar de juwelier geweest en het is volledig goud. Voor de liefhebbers hier een doodzonde denk ik, het horloge wordt omgesmolten naar een gouden ring. Dan blijft het goud toch in de familie. Het klokje is ook echt te klein voor mijn 19cm pols.
Doodzonde… als de kast is omgesmolten, doe je niets meer met het uurwerk.
Denk er nog eens goed over na… weg = weg en mogelijk verandert ooit je smaak en draag je weer kleiner… kwestie van wennen…
Zonde, meer wil ik er niet over kwijt! Als je em nu verkoopt aan goudprijs kan je daar ook een ring van maken en zijn zowel een liefhebber als jij er content mee.
Ik heb geen idee wat hij dan opbrengt, kan op het internet ook geen waarde vinden van dit model. Misschien moet ik hem eerst maar hier in het blauwe gedeelte zetten en kijken of iemand hem wil kopen