Ik heb een paar maanden geleden deze GMT van @JohnD overgenomen.
Daar heb ik geen spijt van gehad.
Fixed that for you
Wat een prachtig en zeer praktisch horloge is dit toch, een makkelijke grab’n go door de quartz aandrijving. De originele strap zit heerlijk en voelt lekker stevig, rigide.
Supermooi gedetaileerd en… volgens mij uniek in deze prijsklasse, gecoat safier. Dat geeft zoveel diepte en detail op de dail.
Voor instap klassementje, en zeker geen competitie voor het mooie spul hierboven in de draad, is dit toch echt wel een echte topper.
Ik ben geen fan van een tankmodel, maar deze is met het dubbel saphire wel heeeeel erg mooi. Dit is een potentiele NA inderdaad. Welke kant zou je in het zicht moeten dragen?
Vind Alpina een mooi merk, zeker hun mechanische uitvoeringen kunnen op mijn interesse rekenen.
Heb er momenteel 2 uitvoeringen van,;
Alpina Startimer Pilot Regulator
Manufacture (limited edition)
Nr 304 of 8888 pieces
Caliber AL 710/960
AL950X4SP6 (inhouse uurwerk)
Deze uitvoering van Alpina vind ik uitzonderlijk fraai en is ook ‘list’ goed betaalbaar als je kijkt wat je er voor krijgt. Ik vind deze uitvoering ook in de lijn van mijn IWC Big Pilot, maar duidelijk met een eigen ‘smoelwerk’
Alpina Seastrong Heritage, ook een prachtige uitvoering, heeft overeenkomsten met de Lingines Legend Diver die ik ook heb gehad, t
ijdloze klassiekers deze uitvoering🙂
Ook ik vind het merk Alpina zeer ondergewaardeerd en belicht, maar heeft daardoor als voordeel dat voor degenen die er wel oog voor hebben dat het merk relatief goed betaalbaar is
Jaren geleden naar Alpina gekeken en nooit de knoop doorgehakt, deze kwam recent op mijn pad, ik vind hem echt prettig/prachtig, ik sta doordeweeks zo vroeg op dat ik geen geduld heb in geneuzel met goed zetten enz, daarom ia dit is mijn favorieten grab en go watch…
Terug van reparatie, deze knuppel had de spoel van het uurwerk beschadigd bij het uitwisselen van een batterij, het stond toch soms al spontaan stil, dus tijd voor een reparatie.
Horlogemaker Ed Schouten van Timefix in Akersloot heeft het prima opgelost met een ander GMT uurwerk van Ronda (specifiek dit uurwerk bleek lastig te krijgen). Met een kleine ombouw (de zwarte datum schijf terug gezet ipv van het witte van het vervangend uurwerk) om het volledig origineel te houden.
Blij haar weer terug te hebben, blijft toch een mooi horloge. (Waar vind je ontspiegeld safier in deze prijsklasse)