Alpina Pilot is binnen !

Wat vinden jullie van mijn nieuwe aanwinst Alpina Pilot 40 mm
Welke type soort flieger band zou er op passen, die erop staat vindt ik nogal classic en is van leer hard niet soepel genoeg
Laat graag zien of horen wat het best hierop zal passen van band en kleur


Dev

1 like

Stoere klok en bijzonder goed afleesbaar. Bandadvies kan ik niet geven, ben op dat gebied een absolute leek.

Geniet!

Dank u
enige min punt is dat de kroon iets ver uit steekt voor de rest echt afleesbare wijzerplaat

Gefeliciteerd.

Ik denk deze Gisoni, beetje een panerai look
met een sluiting waarbij het banduiteinde binnendoor
wordt weggevouwen.

Zier er niet slecht uit is deze een soepele band ofzo

Op vrijwel ieder horloge: een Hirsch Liberty, voor dit horloge donkerbruin?

1 like

de uiteinden zijn soepeler dan de lugzijde want die zijn gevuld
het mooie van dit systeem is dat wanneer je hem eenmaal op de juiste maat hebt afgesteld dat die bandstukken gebogen blijven ( want de uiteinden zitten in de klapsluiting )
hierdoor sluit die band precies overal op je pols zonder
druk uit te oefenen op je polsbeentje.

voor nog geen 2 tientjes ben je gesettled ( ik stuur je wel een PM m.b.t. de verkoper dan kijk je maar wat je doet )

grt. Gerard

De babd bruin is ook een gaaf bandje met witte stiksels

heel leuk en mooi horloge, deze middag nog toevallig de review van deze gelezen op Worn&Wound.

Deze lijkt op iwc flieger een beetje wel veel goedkoper natuurlijk kwa de afwerking design is erg goed afgewerkt

Gefeliciteerd!

De kroon steekt wel erg ver uit.
Heb je hier geen last van?

Band: Hirsch Liberty zou ook mijn keuze zijn

Ja had dat ook gelezen, maar die Alpina van jou heeft dan toch wel weer een mooi manufaktuurkaliber…
Alpina rules! Veel (draag)plezier toegewenst alvast.

Bedankt heren
Zoals ik ook vermeld hebt de kroon is wat iets lastig enige minpunt ook de leder band is niet echt stabiel te hard .

Mooie klok… wat voor sluiting heeft de band… de achterkant van het horloge interesseerd mij ook :smile:

Een paar fotos meer zou leuk zijn!

Mbt de bandvraag… ik zou misschien iets heel anders nemen… Nato/Zulu of misschien zelfs mesh… draagt ook prima!

Hier een paar fotos v d sluiting en van glasbodem



Haha, nog zo’n Liberty fan, leuk!

Dank u Candide
Alpina uurwerken zijn best top

Dit vind ik persoonlijk Ă©Ă©n van de mooiste Flieger banden.

Ja zeer mooi hoor kan dit zijn deze wat dik uit ziet