Kon het niet laten, op MP gezien contact opgenomen met verkoper en gekocht.
Was van zijn overgrootvader werkzaam bij een bank en voor jubileum gekregen, in de kast gestopt en af aan toe naar gekeken en weinig gedragen dus TOP.
Groet
Iwan
Kon het niet laten, op MP gezien contact opgenomen met verkoper en gekocht.
Was van zijn overgrootvader werkzaam bij een bank en voor jubileum gekregen, in de kast gestopt en af aan toe naar gekeken en weinig gedragen dus TOP.
Groet
Iwan
Mooi ding zeg en leuk dat hij zo compleet is, dat zie je niet vaak (tu)
Mijn beste,
Wel bekome het u met deze begerenswaardige aankoop.
Een horloge welke zijn geschiedenis glansrijk op het mechanische ritme der tijd, heeft doorstaan!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit memorabele horloge.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Prachtige klok, Iwan. ::o
Heel mooi dat alles er nog bij zit, staat op het garantiebewijs 1912 ?
De naam Union horlogere werd later Alpina, maar bij dit exemplaar staan beide namen op de wijzerplaat, heel apart.
Groeten, Chris.
Ik zal het zondag gaan ophalen, maar volgens mij uniek stuk en in deze staat met alles erbij plus verhaal.
Ik hou jullie op de hoogde als ik hem heb.
Groeten
iwan
PS
heb nog een ander gekocht (2 Minerva en seiko maar dat komt bij andere posting )
Mooie vangst Iwan, toppie(tu) Lijkt me bijzonder met alles erbij!
Da’s een hele fraaie set (tu)
Groeten,
Martin
Heb zelf niet zo veel met zakhorloge’s maar deze is wel erg mooi, vooral de wijzers prachtig exemplaar veel plezier er mee!!!.
mooi horloge
zo te zien aan garantiebewijs gekocht bij Andriessen, dat was volgens mij zo’n beetje de importeur in NL. zoek via google maar eens op andriessen en alpina. die familie is nog actief in de horloges en heeft aardig wat data op wikipedia en verwante sites gezet over alpina.
Bedankt eh 'is een geweldig uurwerk en een mooie horloge, en het goed opgemerkt dat ie gekocht is bij Andrissen in 1912 dus bijna 100 jaar geleden en nog zo uitzien…daar teken ik voor;)
Groet
Iwan