Alpina Startimer, Quartz of Automaat

Feit is dat hij gelijk heeft mbt de waardevastheid van een Alpina. Na aankoop schrijft het horloge direct mega af. Ergo: het is voor mensen met flipperitus niet slim om een Alpina nieuw te kopen. Koop je het horloge als een model voor de rest van je leven, prima aankoop en gewoon een goed merk.

1 like

Er zijn maar weinig merken waar je slim aan doet om nieuw te kopen als je aan flipperitus lijdt en dat is ook niet wat ik ontken. Maar als je slim winkelt kan je goedkoop nieuw kopen en valt de afschrijving wel mee. Dit geldt trouwens ook voor bijna ieder ander merk. Wat ik wel zeg is dat Alpina een prima prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Overigens vroeg Ronald naar een horloge voor dagelijks gebruik en is (nog) niet iemand die aan flipperitus lijdt.
En je kan op een horloge van 1000 euro nooit meer dan 1000 euro afschrijven :smile::+1:.

2 likes

dank je wel voor alle reacties, wat ik een beetje vreemd vind, lees veel reacties dat Alpina niet het meest slimme merk is om te kopen, maar niemand doet een voorstel van een beter alternatief, wat dan waardevast is, betere kwaliteit.

Mijn budget is overigens 700 - 750 euro en via een tip heb ik op Chrono24 nog wat zitten neuzen. Daar zijn toch zeker wel grote verschillen in prijs te vinden.

1 like

Op jomashop.com zijn nu veel Alpina’s in de aanbieding. Houd wel rekening met importkosten.

True, dacht dat het budget hoger lag. Bij een bedrag van 750 euro maakt het vrij weinig uit. Had echter eens een exemplaar van rond de 2500 euro nieuw en was al blij dat ik 500 erop geboden kreeg. Dit geldt uiteraard voor heel veel merken, maar vond dit toch wel extreem.

Uiteraard praat ik vanuit eigen mening.

Overigens, ts, er wordt niet beweerd dat alpina geen goed merk is. Zeker voor in de prijsklasse van 750 euro krijg je een hoop horloge voor je geld.

2 likes

Niet door jou maar @roelke13 zei dat je van het geld voor een Alpina, horloges kan kopen die beter zijn. En zoals ik Ronald al zei voor 700 euro koop je een automaat op chrono24, nou voor dat geld heb je echt een prima horloge aan je pols.

Ik was uitgegaan van rond de 1500€, rond de 750€ maak het idd niet zoveel uit en zitten de verschillen meer gevoelsmatig maar ook dan zou ik nooit voor een Alpina kiezen. Het klokje zal het heus wel doen maar ik weet zeker dat er een andere gaat komen. Een service zul je nooit doen en als je hem dan kwijt wil zie je niks meer terug. Vandaar dat ik zei kies voor een quartz dan verlies je minder.

Dan nog baseer je je mening qua kwaliteit op niks. Afschrijving zijn we het allemaal wel over eens maar dat geld ook voor heel veel andere merken.

Laat me het omdraaien misschien dat we dan samen tot dezelfde conclussie komen, heeft er ooit iemand een test gezien,in welke prijsklasse dan ook, waarbij Alpina als het best geteste horloge uit de bus kwam in vergelijking tot zijn directe concurrenten. Ik niet. Vandaar mijn conclussie en vandaar mijn advies.

Nee die test heb ik niet gezien maar ook geen test waaruit bleek dat de kwaliteit minder was. Ik beweer ook niet dat Alpina het beste is, dat weet ik namelijk niet, dit in tegenstelling tot jou die het blijkbaar wel weet en zijn mening baseert op testresutaten van een test die niet bestaat.
Daarintegen staan er genoeg positieve reviews op youtube over de Startimer waarin geconcludeerd wordt dat hij een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Al met al lijk ik inmiddels, tegen wil en dank, de PR machine van Alpina wat zeker niet de bedoeling is maar ik vind het van weinig fatsoen getuigen als iemand zonder dit te onderbouwen iets afkraakt waar een ander misschien hard voor heeft moeten sparen.
Dit heb ik je overigens ook al in een pm verteld, jammer dat je het er niet bij kon laten. Ik laat het hier verder wél bij.:+1:

4 likes

@roelke13, ik waardeer je reacties, maar wat voor alternatief kun jij aangeven voor de Alpina?

Kijk eens naar Hamilton

deze Hamilton quartz is nog onder de € 400,- en met staalband € 445,-

2 likes

Mensen, bedankt voor jullie input… heb mijn keuze gemaakt en het horloge is onderweg vanuit Duitsland naar Nederland. Verwacht dat hij maandag of uiterlijk dinsdag word bezorgd.

Het is geworden, de Alpina Startimer Pilot AL-525B4S6 Limited Edition (Automaat).

Foto’s komen asap.

5 likes

http://www.chrono24.nl/alpina/startimer-pilot-herren-automatikuhr-limited-al-525g3s6--id4114633.htm

Een prima prijs en goede specs.
Kortom een stijlvolle Swiss made pilot :thumbsup:
Ik ken ze van dichtbij, het zijn mooie klokjes.

Grt.

1 like

http://www.chrono24.nl/alpina/startimer-pilot-herren-automatikuhr-al-525b4s6-limited-edition--id4114649.htm

Deze is het geworden, qua prijs nog een iets gunstigere deal gekregen.

2 likes

Dit is een hele mooie! Goede keus. De Alpiner is iets kleiner waardoor ik ruzie met mn zoon ga krijgen, die vind m precies passen bij zijn (nog wat dunne) polsen.

Veel plezier met je aankoop

Hij is binnen…

9 likes

Zeer mooi horloge hoor! Leuk die certificaat erbij!

1 like