Alpina Startimer, Quartz of Automaat

Goedeavond,

ik ben vrij nieuw op dit forum. De laatste weken ben ik mijzelf aan het verdiepen in de Alpina horloges, welke ik erg mooi vind qua design, met name de startimer modellen.

Nu vind ik de modellen met leren band erg mooi, maar zag een aanbieding met stalen band. Dit is dan wel een quartz uitvoering, Alpina Startimer Pilot Herrenuhr AL-280B4S6B, kan hier dan zomaar een leren band opgezet worden?

Kennen jullie misschien goede alternatieven voor de Alpina Startimer modellen?

Greetz

1 like

Ze zijn niet te duur in aanschaf zeker ook de automaat uitvoeringen. Je kan er allerlei banden heel makkelijk aanzetten. Staal is wel fijn in de zomer maanden.

Mooie klokken! Zowel de Quartz als de automaat.
Als je het gelijk goed wil doen pak je de automaat, zijn vaak voor een goede prijs te vinden op het net.

Niet te duur in aanschaf… vind een vanafprijs 750 euro behoorlijk veel geld. Het model spreekt mij erg aan, maar wellicht zijn er hier kenners die goede alternatieven weten.

Ben overigens geen kenner, wil het horloge dagelijks dragen omdat het het enige horloge is dat ik zal hebben… voor nu dan, want wie weet word ik ook wel besmet met het horlogevirus!

Ik zou ook zeker eens bij de echte Duitse fliegers kijken.
Laco, Stowa, Aristo, Sinn e.d.

https://shop.laco.de/de/Fliegeruhren/Augsburg-.html

Succes!

Grt.

2 likes

Je vindt het horloge mooi, je hebt je er in verdiept en het spreekt je aan… waarom dan toch vragen om alternatieven?! Hoe meer alternatieven, hoe meer je gaat twijfelen haha.

2 likes

Wellicht even voorstellen, zodat we weten wat we zouden kunnen adviseren? Is wel gebruikelijk hier (of ik heb het gemist).

€750 is per saldo niet duur voor de geboden kwaliteit overigens, maar ik kan natuurlijk niet in je varken kijken :wink:

1 like

Goed is goed !!! Niet verder kijken !!! :smile::+1:

2 likes

Ik zou in die prijsklasse eens beginnen met een quartz en kijken of het horloge virus toeslaat , automaat zou ik voor andere horloges kijken dan Alpina.

Waarom geen automaat in “die” prijsklasse ?

1 like

Imho genoeg goeie leuke automatten in die prijsklasse.

2 likes

Welkom! Persoonlijk zou ik ook liever kijken naar n merk met flieger history zoals drew al aangaf.

Maar de Alpina lijkt me verder n degelijke klok. Dus als je voorkeur daar naar uit gaat, zie ik geen zware redenen om t niet te doen.

1 like

Goedemorgen, allereerst zal ik mij voorstellen, Ronald, 36 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Woon in Brabant en werk als gedetacheerde door heel Nederland.

Ben eigenlijk altijd al wel gek geweest op mooie horloges, maar anderzijds nooit iets mee gedaan.

Welke horloge heb ik dan nu, een Fossil Nate, dit is een groot horloge, kastdiameter van 49mm.

Zoals gezegd, heb de Alpina Startimer serie gezien, welke ik persoonlijk erg mooi vind.
Startimer Pilot Big Date AL-280N4S6 (Quartz, 750 euro)

Startimer Pilot AL-525B4S6 Limited Edition (Automaat, 1095 euro)

Ze hebben iets weg van een Flieger, maar ook stijlvol gelijnd. De Flieger van Laco en Aristo zijn behoorlijk strak van model.

Het horloge word dagelijks gedragen en moet dan ook toepasbaar zijn bij verschillende kledingstijlen.

1 like

Nou welkom !!! :+1:

Bedoelde eigenlijk geen Alpina automaat in die prijsklasse. Denk dat er betere en zeker waardevastere merken zijn in die klasse

Er zijn ook mensen die een horloge kopen omdat ze hem mooi vinden en niet als inversteringsobject. En wat betreft beter, hoezo ?

Roelke13, verklaar je eens nader, welke merken en modellen bedoel je dan?

Het lijkt mij dat ik bedoel dat naar mijn mening er betere horloges te verkrijgen zijn voor 1500€ dan een Alpine en dan bedoel ik in zowel kwaliteit als waardevasrheid. Maar natuurlijk je koopt wat je mooi vindt dat sowieso.

Ik heb er geen gehad, maar het lijkt me dat het met de kwaliteit bij Alpina wel snor is. Degelijk zwitsers uurwerkje. stainless steel kast.

1 like

De automaat waar Ronald op doelde is 1070 euro en geen 1500 euro.
En ik vroeg waarop je mening, dat er betere horloges qua kwaliteit voor dat geld te krijgen zijn, gebasseerd is. Ik vraag het je omdat ik als Alpina bezitter daar erg nieuwsgierig naar ben.
Misschien slechte reviews gelezen, gehoord of eigen ervaring ?