Alpina wijzers laten uitlijnen

Hello, ik heb een NA, een Alpina Startimer GMT en de uurwijzer is niet uitgelijnd (-20 min ongeveer). Ik ga me vooralsnog geen vragen stellen waarom dit zo is, maar de Duitse verkoper is akkoord om dit op zijn kosten te laten herstellen. Ik mag ook terugsturen met volledige refund, maar ik zou het horloge liever houden. Anders ziet het er perfect uit.

Ik vermoed dat ik het zelf zou kunnen oplossen, maar gezien hij toch de kosten wil dragen, ga ik me niet wagen aan het losmaken van het buitenste GMT mechanisme.

Is dit iets voor een officiële Alpina hersteller, of wie kan er me hier best bij helpen?

Dankjewel!

1 like

Een horlogemaker moet dit kunnen. Zie het kaartje

1 like

Even verplaatst: Ervaringen met horlogemakers is echt alleen daar voor, niet om te vragen waar of wie iets zou kunnen herstellen. Mag desnoods ook naar Algemeen.

Meer on topic, ik sleutel ook - de vraag is vooral hoe dit ontstaan is. Ik ga me even online verdiepen in GMT op een 2824-2 (of iets soortgelijks want ik zie 26 jewels!).

1 like

Dank.

Ik ben intussen in contact met het officiële Alpina center voor België:

Atelier d’horlogerie Be on Time
Centre de réparations multi-marques
Place de Strée 10
B-6511 Strée
Tel : +32.2.315.46.53

Ik laat nog weten hoe m’n ervaring hiermee is.

1 like

Zou mee kunnen vallen denk ik. :crossed_fingers: Tenzij ze je meteen een volledige service er bij willen verkopen, wat niet ondenkbeeldig is als de oorzaak van het verspringen van de wijzer gezocht moet worden. Lijkt me een plat geworden spreidveertje. Succes!

1 like

Dan ben ik al blij dat ik dit zelf niet heb opgenomen. Mijn beperkte ervaring met NHxx mouvementen is dat ik de wijzers kan afnemen en terugplaatsen, of in een extreem geval eenvoudig kan aliniëren door te verschuiven op de as.

1 like

Het spreidveertje is een gebogen,van oorsprong plat messing veertje dat het urenrad op zijn plaats houdt; door enerzijds tegen dat urenrad te drukken, en anderzijds tegen de onderkant van de wijzerplaat. Als het te plat wordt, kan zomaar het urenrad een tandje verspringen, vooral bij het verzetten van de tijd. Op het urenrad zit de… …urenwijzer geklemd. :slight_smile:

1 like