Alpina

Wie kan mij helpen een Alpina zakhorloge weer lopend te krijgen .

2 likes

Hoeft uiteraard niet voor niets , zoek alleen een goed adres .

Dat zal toch geen probleem moeten zijn.

1 like

Is wel een heel mooi uurwerk. Verdient het om weer aan de praat te worden gebracht. N.b. Ik ben een enorme fan van vestzakhorloges en de mooie uurwerken die daar vaak in zitten. Zoek op dit forum maar even naar : kaiserstunde en je krijgt mijn vestzakhorloge te zien. Van mijn opa geerfd. Ik moet alleen nog iemand in de familie zien te vinden aan wie ik het horloge kan overerven. Zijn allemaal van die smartphone klevers. Jammer. Als kleinkind mocht ik dit horloge af en toe even zien bij mijn opa en oma. Even een beetje opwinden en dan luisteren naar het mooie getik van dit mooie horloge. Af en toe mag hij even uit de kluis om nog even te bekijken en luisteren. Kan geen modern horloge tegen op.

2 likes

Hallo vinwat . Ik weet het niet ben nieuw hier . De Alpina heb ik van iemand gekregen en daar hecht ik waarde aan . Ben er mee naar een juwelier hier in Deventer geweest maar daar ben ik geschokken wat deze man vertelde . Het klokje is denk ik 100 jaar oud maar heeft denk ik niet veel gelopen als ik het verhaal hoor . Hij wilde nog wel lopen maar niet lang ik denk persoonlijk dat hij uitgedroogd is wat olie smering betreft . Zou hem graag weer aan het lopen willen hebben maar dan voor een redelijk bedrag .

Welkom hier bij HF !
Er zullen zeker we leden zijn die je kunnen helpen.
Succes

2 likes

Dit is toch ook jammer, waarom niet iedere dag van genieten? Wat heb je aan een mooi zakhorloge in de kluis? Voor mij net zo jammer als een smartphoneklever, zoals jij het omschreef. Een horloge is er om gebruikt te worden!

1 like

Dat ben ik helemaal met je eens. De laatste keer echter dat het horloge een kleine service beurt had gekregen werd mij verteld dat als ik het horloge regelmatig zou gaan dragen er een hele grote service beurt zat aan te komen voor behoorlijk wat euro’s. (Honderden). Vandaar dat ik er voor kies het horloge goed te bewaren en er af en toe uitgebreid van te genieten. Daarnaast heb ik nog een aantal mechanische horloges die ik met veel plezier draag. Een smartphone heb ik dan ook niet.

1 like

Begrijpelijk, maar gezien de (emotionele) waarde zou ik dit er meer dan voor over hebben. Heb het met beide horloges van mijn vader ook laten doen en hiervan geen dag spijt. Ik kan ze nu gebruiken wanneer ik wil en het nodig is dat hij erbij is. Mijn grootste zorg was, door wie laat ik het onderhoud uitvoeren, zodat het horloge niet kwijt kan raken. Evt. heb ik een goed adres mocht je interesse hebben.

1 like

Een goed adres voor uitgebreide service aan een vestzakhorloge is nooit weg. Naast mij zullen er ongetwijfeld meer forumleden hier belangstelling voor hebben. Dus, ja graag !

1 like

Ik stuur je even een pb :wink:

Kunt u mij dat ook ?

1 like

Zeker, komt eraan.

Hallo R.G.A.
Ik zou een service voor jou kunnen uitvoeren.
Stuur maar een BP,
vinwat

Leuk! Dat gaat wel goed komen zo te lezen. Fijn als er op deze manier weer een mooi antiek horloge voor een volgende generatie bewaard blijft.
Vinwat kan ik van harte aanbevelen!