Alpina

Dag allen,

Ineens kom ik in allerlei bladen editorials en advertenties tegen van Alpina.

Ik vind de Avalanche Regulator Extreme toch wel erg mooi. En goed geprijsd. Voor € 1290 heb je deze uitvoering:

Wat vinden jullie van het merk Alpina in het algemeen en de Avalange Regulator Extreme in het bijzonder?

En vinden jullie het een ‘‘nadeel’’ als een horlogemerk in het assortiment ook uitvoeringen heeft die laag geprijsd zijn?

Groet,

Richard

ik vind het wel een aardig model maar ik zou hem ook een keer life gaan bekijken…soms valt dat tegen…
en de prijs groep waar alpina in zit is toch niet echt verkeerd , er zijn een heel aantal merken die het zelfde hebben maurice bijv. waarvan ook de goedkopere quartz modellen heel netjes zijn vooral voor het geld.

voor mij zou de keuze bij de maat kleiner liggen, kost ook net onder de magische 1000 euro grens…
Voor zover ik het kan beoordelen zijn het mooi gemaakte, degelijke horloges. Goed uurwerk, geschroefde kroon en keuze uit diverse wijzerplaten.

groet Arno.

Ik vind het een erg mooi horloge!

Rogier

Ik vind het ontwerp niet echt verkeerd. Maar die 48 mm! Een wandklok om de pols. Daar loop je wat mij betreft mee voor schut.

Heb hem omgehad en op zich valt het best mee.
Echter is het zo dat de band ook nog eens een stuk uitsteekt en daardoor onstaat er een gat tussen de band en de lugs.
Wil je die gat op kunnen vangen moet je echt mega dikke polsen hebben…

Hadden ze best op kunnen lossen

Als je niet al te dunne polsen hebt is 48mm meestal nog best te doen.
leg zelf de grens nu bij 47mm
maar door de rechthoekige vorm van deze Alpina zal die nog groter uitvallen dan een rond model,
en zoals Tom al aangeeft waarschijnlijk alleen geschikt voor mensen met heeeele stevige polsen,
anders loop je inderdaad met een wandklok , zoals Roemer opmerkt,
overigens een apart model deze Alpina regulator, Richard (tu)

Groet, André

Dag allen,

Bedankt voor jullie reacties tot zover! (tu)

Ik ben vandaag naar de stad gegaan om 'm eens in het echt te zien en moet jullie zeggen dat ik 'm erg mooi vond. Ondanks de grote maat (idd…48 mm is fors) draagt de klok erg comfortabel. Dat komt m.n. door de rubberen band. En ik moet jullie zeggen dat de grootte erg mee viel toen ik 'm omhad, terwijl mijn polsen toch niet heel erg fors zijn. Ik ben overigens grote modellen gewend, dus dat scheelt een stuk. Bijv. mijn Breitling Super Avenger.

Ik ben toch wel erg enthousiast geworden!

Wat wel jammer is, is het feit dat Alpina verkocht wordt door Strego. De dame met wie ik het gesprek had deed erg haar best, maar het was dramatisch hoe slecht haar kennis was van horloges. Ze was totaal niet op de hoogte van de collectie van Alpina, ging (terwijl ik al zei dat het een automaat was) toch even checken bij haar collega of er ECHT geen batterij in moest en wist totaal niet waar ‘‘regulator’’ voor stond…Dat maakt het, hoe je het ook wendt of keert, toch minder speciaal :frowning: Maar goed…een evt. flinke korting maakt weer veel goed.

Groet,

Richard

Richard,
Ik moet bekennen dat ik dit horloge een tijdje geleden ook op het oog had.
Ik ben hem toen gaan bekijken in Haarlem bij Strego (jawel maar daar straks meer over) Ik vind het een heel mooi klokkie zeker voor die prijs.Maar wat een joekel ik kan net een kleine 42 mm hebben en wat ik ook jammer vond is de rubberen band ben ik niet zo gek van.
Even over Strego ze zijn inderdaad niet zo deskundig,je moet alles uit ze trekken er wordt niks spontaan verteld over het horloge. Eigenlijk kan dat niet he een horloge van zo`n prijs moet je kunnen verkopen met know how.
En niet er van uitgaan dat zoiets zichzelf vekoopt.
Maar hoe kan het ook anders de echte horlogemerken die ze verkopen zijn: Alpina, Tag heuer en Seiko. De rest is Diesel, Armani, DKNY,Guess en nog meer van dat soort …(Shit)

…modemerken, voor het gros van de bevolking. Dat er nu een stelletje echte horlogeliefhebbers zijn, die meer willen dan ene trendy quartz-klokje van DKNY, Diesel, Guess, etc…:wink: . Wel ‘apart’ dat Alpina dan voor zo’n ‘trendshop’ als Strego kiest. Ik denk dat Alpina prima naast bijvoorbeeld Oris in een etalage kan liggen en dus bij de wat betere juwelier thuis hoort.

Overigens vind ik het een mooie klok (hoewel nog niet ‘live’ gezien, dus ik moet mijn mening puur op een plaatje baseren). Mooi dat men dit merk weer nieuw leven inblaast. In het verleden had Alpina toch ook wel wat leuke modellen meen ik. Daarbij klinkt Alpina als merk ook best lekker.

Niels

Quote Niels :
Wel ‘apart’ dat Alpina dan voor zo’n ‘trendshop’ als Strego kiest. Ik denk dat Alpina prima naast bijvoorbeeld Oris in een etalage kan liggen en dus bij de wat betere juwelier thuis hoort.

Eigenlijk haalt Alpina zichzelf naar beneden door naast die modemerken te liggen ik begrijp ook niet goed wat Tag Heuer daar doet.
Zal wel met Brad Pitt te maken hebben ,hangt een levensgrote foto van hem met een Tag Heuer om zijn pols.

Richard, heb je al foto’s gemaakt dat je hem zelf draagt? Ben erg benieuwd hoe dat staat… erg mooie klok en groot daar hou ik zelf ook wel van.


Eigenlijk haalt Alpina zichzelf naar beneden door
naast die modemerken te liggen ik begrijp ook niet
goed wat Tag Heuer daar doet.
Zal wel met Brad Pitt te maken hebben ,hangt een
levensgrote foto van hem met een Tag Heuer om zijn
pols.

Peter,

Daar rechts achter in de hoek ,he? :wink:

Ronaldo,

Ik heb hem niet gekocht, hoor. Ik ben ‘‘alleen’’ even naar de stad gegaan om 'm te zien en te passen. Tijdens het passen heb ik geen foto’s gemaakt.

RichardT Schreef:



Eigenlijk haalt Alpina zichzelf naar beneden
door
naast die modemerken te liggen ik begrijp ook
niet
goed wat Tag Heuer daar doet.
Zal wel met Brad Pitt te maken hebben ,hangt
een
levensgrote foto van hem met een Tag Heuer om
zijn
pols.

Peter,

Daar rechts achter in de hoek ,he?

Jaaaaaaaaaa inderdaad zijn ze allemaal het zelfde ingericht ook nog

Peter,

Ik bedoel, denk ik, dezelfde als waar jij naar binnen bent gegaan…Grote Houtstraat :wink: