Alpinist op canvas, tips?

Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een SARB017 Alpinist! Uiteraard heb ik gelijk de leren band die voelt als karton verwijderd en vervangen door een zwarte leren band van @slls.

Vind het een mooie combinatie maar ik denk dat een canvas band ook erg mooi zou staan, liefst een beetje rafelig. Op mijn 033 kan ik alles gooien, maar ben bang dat dat niet kan op de Alpinist.

Ik kan weinig voorbeelden vinden van mooie combinaties. Denk zelf dat een zandkleur of iets van legergroen mooi kan staan, maar wie heeft er voorbeelden en tips waar te kopen?

Ben op zoek naar een 2-delige band, geen Nato.

Alvast bedankt voor de tips!

White oak

2 likes

De Alpinist is een van de slechtste bandenswappers ever. Zwart kan hij hebben. Een MN met gele centerline. Sommige bruintinten. En dat was het. Serieus. Maar als je toch canvas wilt: Diaboliq of Cloverstraps.

2 likes
1 like

Staal!

Strapcode Oyster
Heb leer geprobeerd, maar dit gaat echt beter

4 likes

Daar was ik al een beetje bang voor, vandaar mijn vraag :). Dank voor de tips!

1 like

Is inderdaad mooi, maar eerst iets anders proberen!

Staal, leer nato, leer bruin, zwart gaat perfect met de alpinist. Ik denk dat de groene wijzerplaat zich qua kleur alleen wat matig laat matchen.

Heb ook nog dikker bruin leer nato.

3 likes

Die laatste is ook mooi. Vintage achtig leer

Mooie, stevige zwarte band zonder die witte stikseltjes.
Die kun je ook nog zwart maken met een watervaste marker.
Sorry als je hier juist zo trots op bent, maar het horloge is zo mooi dat de aandacht daarvan niet moet worden weggetrokken door die contrasterende draadjes…

Hirsch Terra Artisan

14 likes

Prachtige foto!

1 like

Bedankt.

Of gewoon lekker op de originele band.

13 likes

Mits je zwart, bruin of antraciet neemt kunnen de meeste banden gewoon!

1 like

Groene croco !

Blijft een moeilijke keuze.

1 like

Ik vind zwrt het minst mooi eigenlijk.
Een mooie canvas zal hem goed doen.

Staal kan altijd.
De juiste lederen of canvas kleur vinden is puzzelen en proberen ben ik bang

De mijne staat op een mooie lederen van @Ko-Banden en ik vind hem geweldig.


Ik moet zeggen dat ik op Instagram echt talloze gave combinaties voorbij zie komen. Soms totaal onverwacht .
Dus daar ook even neuzen en wie weet zie je jou voltreffer .

6 likes

Ik heb thuis zo’n gerafelde canvas die ik er best voor je op wil zetten naar dan moet je nog een weekje wachten. Ik vind de gesp van die canvas banden echter altijd te lomp dus die moet je dan denk ik wel vervangen. Ik denk trouwens dat groen/grijs canvas best goed staat.

Even in het archief gezocht. :wink:
Het is deze:

1 like

Verguiste band, zo jammer.
Het is een kwestie van inlopen. Zodra soepel doet hij niet onder voor een Hirsch…
Met de hand rollen helpt…