Als duiker heb je aan één duikhorloge niet lang genoeg

Na dom verlies van mijn oude Holland Diving (Holdive) duikhorloge (op autodak laten liggen) heb ik een Seiko Monster gekocht bij een op dit forum zeer goed bekend staand monster-adres. Zeer tevreden over mijn licht “gemodde” monster. Naast de duikcompu een horloge mee onder water is wel prettig en beter afleesbaar bovendien.

Bij toeval tegen een Precista PRS-50 B aangelopen (NR 8 VAN 200) en zonder lang te hoeven nadenken direct gekocht. De besluitvaardigheid was goed want de verkoper vertelde dat er vlak na mij nog een koper was, maar…ik was eerst :wink:
Is vandaag binnen gekomen via mijnheer TNT. Ik heb zo in t donker nog geen eigen foto’s maar die komen zeer binnenkort.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten en inderdaad, aan 1 duiker heb je niet genoeg weet ik uit ervaring ondanks dat ik toch echt maar 2 polsen heb en zwem met droog haar…

Aan één duiker heb je inderdaad niet genoeg, aangezien die dingen verslavend werken! :smiley:

ja, technisch gezien zou je wel met één horloge kunnen duiken. Ach die grotduikers hebben ook voor alles back-up, dus dat heb ik dan met mijn duiktijd.

Als niet-duiker heb ik ook niet genoeg aan één duikersklok :wink:
Oh ja, ik ga wèl voor de 16de keer de Nieuwjaarsduik doen, reden voor nóg een duikersklokkie?

Heerlijk horloge!!! Proficiat!


A El pen… welk nummer heb jij?

Ik heb hem niet hier momenteel maar ik dacht 100 nummertjes hoger.

Ik verheug me al weer op de Nieuwjaarsduik :slight_smile:

Ik vind het glas erg dik, zo lijkt het in ieder geval op de foto…

@anon53420065NA: volgens mij was zij 16 jaar oud…dus strafbaar

het is een “dome” glas, een bol glas dus, vandaar dat het wat dik lijkt.

Zeemeester Schreef:

@anon53420065NA: volgens mij was zij 16 jaar oud…dus
strafbaar

De watertemperatuur geldt in dezen als verzachtende omstandigheid dus ik ben er met een voorwaardelijke straf van af gekomen :slight_smile:

Zeemeester Schreef:

@anon53420065NA: volgens mij was zij 16 jaar oud…dus
strafbaar

Ze zal inmiddels toch wel 18 zijn of was dit afgelopen jaar?

ze zit nu al weer twee jaar in mijn kelder…B)-

Zo ziet ie er dan uit. Kan nauwelijks wachten om er mee onderwater te gaan…
Erg moeilijk om het “domed” glas zonder lichtreflexie te fotograferen.