Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Als dat je enige reden is voor de aanschaf van je horloge kun je inderdaad beter wat anders kopen.

En verder bijt ik gewoon op m’n lip.

3 likes

Die bovenste is mooier idd :shushing_face: Betere balans op de plaat

4 likes

In de wijnwereld noemen ze dat "etiketten drinkers " :sunglasses:

13 likes

Was precies mijn gedachtegang toen ik er een kocht, maar ik hield het ook niet vol. :smile:

2 likes

Grappig inderdaad, want zo goed als alle wijnen hebben dezer dagen één of andere gouden of zilveren medaille op het etiket staan. Je kan die stickertjes waarschijnlijk per kilo op Ali bestellen.

1 like

Haha ik ben benieuwd, ik ben het orderprocess aan het vervolledigen as we speak :stuck_out_tongue:

2 likes

Leuk, veel plezier ervan! Ben benieuwd wat je ervan vindt.

1 like

Ik heb het met de SBGX269 ook niet volgehouden. 37mm, titanium met goud en quartz. Die was op een of andere manier zo perfect dat ie emotieloos was.

Nu echter twee andere GS quartz modellen en een derde onderweg. Gaat gewoon om het juiste model.

De Rolexen krijgen zo goed als geen draagtijd.

8 likes

:thinking:

Edit true, maar hij heeft daardoor ook meer SKX gehalte! :joy:

Je benoemd de reden waarom ik geen grand seiko bezit… …

Slaat nergens op.
Maar luxe gevoel is er niet door de merknaam…

Helaas.

3 likes

Mee eens, dit soort modellen moet je overslaan. Ik vond de SBGX089 die ik had wel leuk. Ik heb ook die titanium van Jaco @koetsjh om de pols gehad. Die was serieus mooi.

2 likes

En geblindeerd wint de Lidl :laughing:

Weet je welk bedrijf hetzelfde probleem heeft ? VW, met de Phaeton.


Vanaf anderhalve ton oid, maar hij wordt gewoon amper gekocht " omdat de buren zien dat er VW op de grill staat in plaats van een ster " .
Precies hetzelfde verhaaltje.

10 likes

Ik denk dat heel veel Rolexbezitters dit tegen gaan spreken. Terecht of onterecht. Marketing zorgt ervoor of jij een luxe gevoel hebt.

Ik generaliseer natuurlijk. Ik weet dat jij hier een hele gezonde kijk op hebt.

Ik verwacht dat dit niet is wat @mozaiek bedoelde.
Maar meer het gebrek aan gevoel bij de naam Grand Seiko.

Wat ik zelf ook herken.
En eerlijk is eerlijk. Dat gevoel heb (ik) maar dat zullen er vele zijn.
Wel bij de naam Rolex. Hoe krom het ook is.
Dat is dus een mooi stukje Marketing en merk beleving.

3 likes

Helaas ervaren mensen luxe-gevoel als er ze verteld wordt dat ze luxe-gevoel horen te ervaren. Zit tussen de oren. Marketing, imago, hoe mensen naar je kijken als je dit of dat merk draagt.

Ik ben er grotendeels ongevoelig aan. Ik vind het veel belangrijker dat ik bang for buck krijg. Vind ik de leukste visie op het leven. Ik kán zeker zonder een duur horloge. En al zeker als ik in vintage land of bij GS quartz dezelfde kwaliteit kan vinden als bij een nieuwe van 6k. Leuk.

Nomos vind ik nog zo’n heerlijk merkje op dat vlak.

2 likes

Dit ja

Je ziet de laatste tijd meer reclame in bladen en langs de snelweg voor GS. Dat gaat helpen.

Dat is dus precies wat ik zeg. :v:

1 like

Status zal altijd een ding blijven. En dat is maar goed ook. En eerlijk is eerlijk, ‘to blend in,you first have to blend in’…

Dat kan met een vintage Casio of met een Jaeger le coultre

Ben wel benieuwd wat er gebeurt als GS bij Gassan en S&C in de winkel ligt…:smirk:
Nou ja, benieuwd : ik weet het antwoord wel. Verkoopexplosie van 900 %.

1 like