Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

In de zoektocht naar een nieuwe aanwinst ( iin de prijsklasse van 3000 tot 7500)ben ik al heel wat merken langsgegaan… Een merk heb ik lang links laten liggen, namelijk Grand Seiko.

Sinds een paar weken ben ik me toch wat meer gaan verdiepen in het merk en kom ik er achter dat het echt prachtige horloges maakt met nog mooiere uurwerken​:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

Nu zit ik met een probleem en ik besef me ook dat het een stom probleem is… maar er staat seiko op het horloge… En Seiko blijft bij mij het gevoel opwekken van leuke toolwatches en niet het gevoel van een topklasse… Maar als er op het zelfde horloge (bv de GMT automaat) Tudor, Patek, JLC of iets in die richting op had gestaan had ik de trekker al lang over gehaald…

Wie herkent dit?

21 likes

Ja herken ik, echter zou ik het me nooit laten weerhouden als het horloge me op ALLE andere vlakken groen licht geeft.

Ik draag nu ook een horloge waar de naam me niet van bevalt! :stuck_out_tongue:

Mido…mido, wtf is Mido? Oh well wat een nice klok.

2 likes

Koop je het horloge omdat je het een erg mooi horloge is of koop je een horloge voor het merk ?
Koop gewoon wat je mooi vindt.

12 likes

Vroeger stond er Seiko en Grand Seiko op.

Nu alleen nog Grand Seiko… opgelost!!!

77aff14e1ed9b1bda59cd91536cbc28957bbb73f_1_375x500

38 likes

Eerst stond er Seiko op en nu ‘grote Seiko’. Idd opgelost. :joy:

3 likes

Een dikke oud-voetballer.

Gewoon kopen, er is buiten dit forum toch geen hond die het snapt :laughing:

28 likes

Herken het ook. Gevalletje merkbeleving, doe je niks aan. Laat ik me er door tegenhouden? Welnee.

Dat dus. :sunglasses:

4 likes

Prachtig, bij mij is het niet de naam maar de prijs die me ervan weerhoudt er een te kopen. :sweat_smile:

2 likes

Dat is nou precies de reden waarom TS twijfelt denk ik. Niemand ziet het er aan af.

4 likes

Haha, de meeste zullen die associatie trekken ja, ik ben geen voetbalfan, bij mij was het vooral dat er een paar kinderen Mido heten in de klas van mijn kind. :joy:

2 likes

Ik niet, er zijn genoeg mooie horloges. Dus het stoort me helemaal niet. Sterker nog… Eens met @El_penumbra

Oriënt Star… Eh… :thinking:. Prachtige horloges, moet ik me dan druk maken om het naampje?

Citizen, nou, de hogere ranges zeker Grand Seiko gelijkwaardig. Maar citizen op de plaat. For the masses… daarom maar niet doen? Zeker wel! Prachtig!

:sweat_smile:

31 likes

Jawel - alleen de drager zelf. Grand Seiko is voor egoisten!

4 likes

En in de toekomst …

5af24ec76d1a63dff4f8818c453b9d6df8777158

(Disclaimer: Bewerkte foto van @El_penumbra)

Vind het zonder de tekst helemaal niet gek trouwens! :sunglasses:

5 likes

Dan dan weer wel, lekker genieten van het understated eigen onder de radar horloge! :wink:

Het maakt wel degelijk verschil!

13 likes

Grand Seiko is ondertussen wereldwijd erkent als ‘one of the big guns’ en wordt gezien zij aan zij met Omega en Rolex. Ik zou me qua imago geen zorgen meer maken. Meer nog, de exceptionele afwerking en kwaliteit, en de, nu nog, lagere prijzen, zorgen ervoor dat je veel meer bang for buck krijgt dan gelijk waar anders.

Ik ga er ook ééntje kopen voor dagdagelijks gebruik. Gitzwarte plaat, quartzje erin, heerlijk comfortable 37mm afmeting, worry-free in het kwadraat.

10 likes

Als je later groot bent, ga je het een voordeel vinden dat er Grand Seiko op de wijzerplaat staat. Mooi ‘under the radar’. Je moet alleen eerst even over je ‘kijk mij eens’ fase heengroeien.

21 likes

Dat ga je niet volhouden. Klinkt flauw, maar als je zo hecht aan karakter is zo’n GS instapper gewoon niet spannend genoeg.

Prachtig lijkt me dat. Ook geen scooterjeugd wat gaat graaien, want het is ‘maar’ een Seiko. Die rijden hard door tot ze weer zo’n horloge met een kroontje zien want die kennen ze wel :smiley:

3 likes

We gaan het meemaken, maar het less is more principe is mij de laatste tijd érg genegen.
Ik vind zo’n ding alle uitstraling hebben die een 36mm zwarte datejust of OP ook heeft, maar dan met een vernuftig uurwerkje die nog geen 10 sec afwijkt per jaar (en waarvoor Seiko blijkbaar zelf de quartz kristallen groeit), en aan roughly 1/3de van de prijs. Klinkt als een win-win-win voor iemand die het stilaan zat is dat er xxk euro in horloges zit :slight_smile:

5 likes