Beste Mario,
Proficiat, prachtige klok.
Zelf heb ik ook een ariadne van 2008 staal met een
gouden bezel, moet hem nog steeds upgraden, wil
graag gouden puchers en kroon.
Ben ook blij dat hij niet groter is dan hij is,
het wordt niet alleen de trend iets kleinere
klokken, maar zijn dan ook geschikt voor mensen
met niet zo’n dikke polsen.
Denk persoonlijk ook dat een ariadne ook een
redelijk goede belegging is, als je de
prijsontwikkeling van deze klok ziet.
Nogmaals veel draagplezier.
Guus
Zo keek ik er eerst ook naar, dit was omdat ik probeerde goed te praten voor me zelf waarom ik zoveel geld uit zou geven aan een horloge(kon een paar jaar geleden dus wel, maar ik heb het niet gedaan), maar ik denk als je puur kijkt naar wat je er voor terug krijgt\belegging, je beter voor een internationaal groot merk kan gaan als Panerai IWC Rolex of Omega oid, die zet je denk ik sneller om in geld als dat nodig mocht zijn dan een Van der Klaauw.
Het mooie vind ik van dit merk dat het niet zo bekend is, dat trekt me aan(je kan er niet mee patsen of zo over komen, net als met me meistersingers, niemand weet dat het een prijzig klokje is, behalve mensen met een beetje horloge kennis), en het is gewoon een mooi product(al vind ik het nog steeds jammer dat de kasten ingekocht worden en niet uit eigen huis komen zoals bij van der Gang).
Ik vind het echt zo’n mooi horloge, en ik vind hem ook niet super klassiek ofzo hij past ook bij een jonger persoon(met goeie smaak) op de pols vind ik!
Jammer dat het logo anders is nu, als er ooit 1 komt hier dan moet het er zo 1 zijn als in dit topic!
Daar is ie dan eindelijk weer sinds afgelopen Vrijdag, ná een paar weekjes bij het atelier te zijn geweest voor onderhoud, een andere rotor in de nieuwe CVDK stijl en een handgestoken benzinger wijzerplaat:
Hoe hij er voorheen uit zag is overigens te zien in mijn eerste post in dit topic.
Moooooi!
Eén van de mooiste rotors die ik tot nu toe heb gezien(tu)
Wijzerplaat is ook een plaatje,maar op de oude plaat waren de cijfers opgelegd en nu niet.
Was dat niet mogelijk op deze wijzerplaat?
Nu lijkt het zo ‘getekend’ van dichtbij.:S
Moooooi!
Eén van de mooiste rotors die ik tot nu toe heb
gezien(tu)
Wijzerplaat is ook een plaatje,maar op de oude
plaat waren de cijfers opgelegd en nu niet.
gr Ron
Klopt dit is helaas niet mogelijk, mede doordat die opgelegde index wijzerplaten door een fabriek gemaakt worden en deze is geheel handwerk.
Was nog veel mooier geweest inderdaad maar je kan nu eenmaal niet alles hebben
Rotor is helemaal geweldig! Ik snap de charme van een “eigen gemaakte” wijzelplaat, maar vind de opgelegde cijfers wel mooier. Nu zijn ze een beetje afgehakt wat jammer is.
Maar ik zou er toch ook niet op spugen hoor, gefeliciteerd met de terugkomst van dit mooie exemplaar.
Moooooi!
Eén van de mooiste rotors die ik tot nu toe heb
gezien(tu)
Wijzerplaat is ook een plaatje,maar op de oude
plaat waren de cijfers opgelegd en nu niet.
gr Ron
Klopt dit is helaas niet mogelijk, mede doordat
die opgelegde index wijzerplaten door een fabriek
gemaakt worden en deze is geheel handwerk.
Was nog veel mooier geweest inderdaad maar je kan
nu eenmaal niet alles hebben
Voor de rest niets dan lof over deze schoonheid,hoor!
Details komen nu eenmaal boven met macro’s.
Schitterend !
Wat een detail en afwerking, prachtig gedaan!
gelukkig staat die naam er ook niet zo vaak op, en ook niet zo opvallend ;),
haha ach nou ja dat zou ik dan wel voor lief nemen, dit is echt een kunstwerkje (tu)
Hij is prachig geworden (tu)
In mijn ogen was ie helemaal volmaakt, als ook het logo op de plaat was gewijzigd.
Dat heb ik nooit mooi gevonden, maarja smaken verschillen.
Hij is prachig geworden (tu)
In mijn ogen was ie helemaal volmaakt, als ook het
logo op de plaat was gewijzigd.
Dat heb ik nooit mooi gevonden, maarja smaken
verschillen.
Groet Jan
Hoi Jan,
Met het nieuwe CVDK logo zoals bij de rechter wijzerplaat op onderstaande foto had ik overigens ook totaal geen problemen gehad, het oude logo is ook gewoon erg herkenbaar:
Het nieuwe is ook mooi maar toch wat onpersoonlijk als je Christiaan van der Klaauw al wat langer kent… ik weet niet hoe ik dat het beste uit kan drukken maar het is een gevoel wat je er bij hebt denk ik.
Wel vind ik het schijfje op de 6 dat over de maanstand ligt hierbij een beetje teveel aanwezig.
Vandaar eigenlijk de keuze voor een oude Benzinger, die nieuwe benzinger platen zijn al uitgeboord hiervoor begreep ik dus ‘no way back’
Dank voor de toelichting. Nu ik de fotoos zie, moet ik zeggen,dat je wel gelijk hebt.( wat een prachtige fotoos trouwens)
Het nieuwe logo op de plaat is ietwat " vaag c.q. onduidelijk "
Ik ken Christiaan inmiddels ook al een paar jaar en kan redelijk invoelen wat je bedoelt.
Iig veel draagplezier met je CvdK’s
Ja werkelijk prachtig.
Dit blijft een droomklok voor mij.
Wel valt me op dat de cijfers 2,7,8 en 10 nu afgekapt zijn en voorheen verfijnder en in zijn geheel op de plaat stonden.
Vind ik persoonlijk iets minder passen bij deze CvdK.
Desondanks zou ik er een moord voor doen dus kom niet te dicht in de buurt.
Wel vind ik het schijfje op de 6 dat over de
maanstand ligt hierbij een beetje teveel
aanwezig.
Vandaar eigenlijk de keuze voor een oude
Benzinger, die nieuwe benzinger platen zijn al
uitgeboord hiervoor begreep ik dus ‘no way back’
Mwah ik vind dat wel leuk juist dat maanstand-schijfje
dat houdt het een beetje fris en speels (in de zin van dat het horloge zichzelf niet TE serieus neemt, altijd een goeie zaak !)
Nee ik kan niks bedenken wat ik anders zou willen aan dit horloge!
LOVE it !