Als je al het geld van de wereld had

Ok, verbreding vh topic. Leuk, ik doe mee. Naast de Daytona Iceblue, ook een Seiko 6215 vintage duiker. Een Maserati Quattroporte (vorige model) en Ferrari 400.
Huis op Saba, het mooiste Caribische eiland!

En reizen naar: Groenland, Suriname, Belize, Galapagos, Antarctica, Rwanda/Uganda, Reunion, Oman, Turkmenistan, Japan, Taiwan en Vanuatu.

image

6 likes

Meteen ontslag nemen :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

5 likes

deze

en deze

en deze mocht ernesto hem willen lossen

en deze voor dagelijks gebruik:

dan dit restaureren om ze naast de huidige collectie in onder te brengen.
3552049
en dan deze om van men huidige woonst naar de collectie te rijden.

men huidige wagen houd ik voor als er weer iets wordt bijgekocht :sweat_smile:

horloges?

en dit

7 likes

Dit is de 6159-7001 hoor :wink: Maar als ik daar ooit een NOS exemplaar van vind… :star_struck: Maar dan gooi je er al een bedrag met 4 nullen tegenaan… Maar dromen mag altijd :smile:

Ik ben een tijdje in onderhandeling geweest voor eentje, maar de bezel was in zeer slechte staat. Uiteindelijk toch maar voor nu voor de SLA025 gegaan en maar uit kijken naar een mooier exemplaar.

1 like

Die rechtse is een 6215 toch? Maar wil ze beiden wel😂

1 like

De 6215 heeft een slow-beat movement (de 6215 :wink: ). Verder zie je dat de markers op 12, 6 en 9 uur een duidelijk afwijkende vorm hebben. Verder heeft ook de bezel een compleet ander font.

Op jouw foto is de rechter een 6159-7000. 7000 ivm de countdown bezel. Daarnaast zijn er intern ook nog andere kleine verschillen. Zie ook hier en hier.

2 likes

Thanks weer wat geleerd. Ik zocht via google afbeeldingen, dat werkt dus blijkbaar ook voor geen meter😂

1 like

Ach, jouw 62MAS is ook een topper hoor :smile:

1 like

Haha baas! Als je ook nog je horloge complicaties zelf gelijk zet aan de hand van wat je ziet ben je echt een held! :smile:

1 like

Das een mooie!

Prachtig die alfa❤️❤️❤️

1 like

Mmmmm … Eens even kijken.
De tijd. Even wachten tot een object met bekende rechte klimming door de meridiaan gaat. Wel even een kruisdraadoculair gebruiken.
Datum moet lukken, ook zonder kijker. Even (?) een solstitium afwachten.
Maanstand: even NM afwachten. Ook geen kijker bij nodig.
Getij is een functie van tijd en maanstand. Geen probleem dus.
Zodiactekens: functie van de datum.
Sunrise/sunset: staat vast ingesteld voor Genève.
Op de achterkant vind ik dan nog iets dat lijkt op een planisfeer. Als tijd en datum goed zijn ingesteld zou dat vanzelf goed moeten gaan.
Ik denk dus dat ik een heel eind kom, maar ik besef nauwelijks wat voor complicaties er in zitten die ik zo op het eerste gezicht niet herken.
Laten we zeggen: voor de helft, als het meezit :wink:
Btw, ik zie een kroon en verder geen bedieningsorganen. Dat wordt dus nog een uitdaging qua bediening …:confounded:

3 likes

Doe mij deze maar:

1 like

Zie net dat mensen er ook auto’s bij doen. Doe mij deze dan ook maar:

renault-alpine-a310Facel Vega HK500 (1)

6 likes

Facel vega! Gaaf, kennen niet veel menswn!

1 like

Okay, één auto dan, in m’n jonge jaren al eens gehad en (zoals wel meer dingen) nooit weg moeten doen… :roll_eyes:

Foto van internet.
image

3 likes

Dit maak jij straks allemaal zelf :wink:

Ja die Audi, maar dan in 't blauw👍🏼

M’n pa had er ook een, liefde voor Audi 5 Cylinders blijft kriebelen.

1 like

Wacht maar tot je mijn nieuwste project ziet. Ik ga die pas posten als die volledig af is. Die gaat echt ongelofelijk worden!!

7 likes