Als je horloge duurder is dan je dagelijks vervoer ☝️

een V8 is de echte rijbeleving, ik zou niet meer terugwillen naar minder cilinders

1 like

dat zal nooit veranderen!
V6 voor het comfort kan nog prima, maar minder kijken/kopen wij ook echt niet.

1 like

Ja dat wel. Maar daar had ik met mijn vorige auto’s ook last van. Brandstof en andere autokosten betaal ik vanuit mijn bedrijf. Ik heb hem zakelijk, om hem privé te kunnen gebruiken betaal ik jaarlijks slechts 35% bijtelling over de aanschafwaarde.

Mijn vorige auto was ruim 80k en een bijtelling van 25%. Dus een méga besparing. Tuurlijk kun je beide auto’s niet met elkaar vergelijken. Maar ik heb wel echt lol van deze oude Jag.

Heb een 2 cilinder :muscle:

2 likes

ik ook in m’n grasmaaier

Spoeling wordt komende jaren steeds dunner, wordt allemaal 4 cilinders (Max) of met een stekker…

Alsjeblieft zeg.

Geloof niet hard dat die Mustang SUV hier voor de deur gaat komen.
Al, mijn dame is druk in de weer met configureren online van deze wagen .

Ik zie het vanzelf wel als er wat nieuws verschijnt .

daarom, 6.2L HEMI met supercharger nu het nog kan

3 likes

Ik rij inmiddels mijn 6e toyota, 4 corolla’s(niet de vvti versie) nu 1 avensis verso automaat…heerlijke grote bak. In de zomer de boot er achter en gaan. Inmiddels 2e Hiace als werkbus…15 jaar oud, bijtelling is belachelijk laag…altijd starten lopen, denk qua onderhoud max €300 per jaar…soms een bandje vervangen. En nu komt het mooiste…gewoon geen afschrijving op de aanschaf. De voorgangers zijn altijd op een paar tientjes na weer van de hand gegaan…soms via marktplaats maar meestal via vaste Afrikaanse opkoper…
Blijft er meer over om echte mooie dingetjes te doen en te kopen :wink:

3 likes

Ja, spijtige zaak… Ik rij al jaren supergraag met Volvo 5-cilinders. De laatste die ik nu heb is van 2014 en zal ik mee rijden tot hij zowat letterlijk uit elkaar valt denk ik, aangezien het inderdaad allemaal downsized en/of electrisch wordt.
Ik zal er dus nog wel wat jaartjes van genieten aangezien home office toch steeds meer terrein zal winnen, nu we de Covid-ervaring doorgemaakt hebben. Dit jaar nauwelijks kilometers gedaan, met uitzondering van één tripje Frankrijk.

Misschien dat op die manier een van mijn horloges toch nog meer waard zal worden dan de auto ?

Je zou wat tekeningen of strips kunnen maken voor een extra zakcentje.

4 likes

Ik in de auto rijd 1 op 22 ofzo :hugs:

Van de zaak?

Ik heb een bmw 3er reihe 318 uit 1995 van mijn buurman overgekocht voor €1, hij wou er van af.

Dus ja, als ik een seiko 5 draag is mijn horloge al gauw 100 keer zoveel waard als mijn vervoersmiddel

1 like

Niet meer nieuw te koop helaas. Wel soms nog tweedehands maar niet goedkoop. Jammer dat Seiko geen mooie digitale retro modellen maakt. Die stalen casio was ook een hit.

1 like

Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik ze in de gaten houden of ik ze 2e hands tegen kom! Hij is echt gaaf!

:thinking: I like the way you are thinking! :sunglasses:

2 likes

Als je elke dag met de trein gaat, heb je toch wel een patek met 14 complicaties nodig om iets duurders om je pols te hebben dan je vervoer :slight_smile:

3 likes

Begrijp ik het goed dat in Nederland het de werknemer is die opdraait voor de kosten als het leasingcontract vroegtijdig wordt opgezegd? :flushed::confused:

1 like

Yes, althans voor een deel. Hangt ervan af hoe het contractueel is geregeld. Vaak betaal je een boete. Of je nieuwe werkgever moet het contract willen overnemen. Wat ook voorkomt is dat het contract door een collega kan wordem overgenomen en dan betaal je aan de overnemende collega een bepaald bedrag bij zodat je toch voordeliger uit bent dan het betalen van de boete.