Als je horloge duurder is dan je dagelijks vervoer ☝️

Nou… Een rationalist zou ik zeggen.

7 individueel controleerbare segmenten. Klinkt logisch toch?

2 likes

Aha kijk. Daar kan ik iets mee. Dus hier moet ik de volgende keer naar vragen als ik de dealer binnenstap? Tip van jullie: niet kopen als het een zes-segmentenklokje heeft dus?

2 likes

Grapjas. We zitten op een horloge forum. Alsof jij ooit op het klokje van je auto kijkt hoe laat het is.

Heeft dat kevertje van jou überhaupt een klok? :thinking:

2 likes

Nee gekkie, niet eens eens een benzinemeter. Ik heb wel een reservekraan die ik met mijn voet om kan zetten als de auto begint te stotteren!

3 likes

Dat had onze oude Tomos ook geloof ik :thinking:

2 likes

Heet het niet gewoon zo?

https://www.google.nl/search?client=opera&q=zeven-segmentenklok&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

2 likes

Sinds ze m’n nekhernia hebben verholpen is dat bij mij inmiddels ook zo.

Al vraag ik me af of het wel uitval is. Het migreert eerder naar plaatsen waar ik het niet wil hebben.

1 like

:point_up_2:

1 like

Je bent oud. “Student” op het MBO is al jaren gangbaar, en “Universiteit” is Latijn voor “je hebt teveel voor die school betaald”.

Wanneer gaat dit hele topic off topic? :slight_smile:

1 like

Nee, dat is pas sinds vorig jaar ofzo pas.

1 like

Niet onder de studenten. Mijn neef is er al jaren vanaf, en die bezigde dat toen ook al. :slight_smile:

Oei! Daar zou ik niet vrolijk van worden, als het dakpannen op mijn auto ‘geregend’ zou hebben.

Type 3 is ook niet echt een 3e type, meer een type 2+ eigenlijk
Het laatste bouwjaar kreeg de type 2 een update, maar niet in het uiterlijk. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er nu precies anders is aan dat laatste bouwjaar.

Mijn eerste auto was een BX (uiteraard). Die begon zijn leven als een 1.6L 16v TZi. Maar toen ik hem kocht (€600) zat er een 2.0L 8v XU10 blok in van een Xantia type 1, en ook de voorremmen van diezelfde Xantia.
Het 1.6 motorblok had een waterslag gemaakt. Waarbij het blok langs een lekkende koppakking zijn eigen koelwater de cilinder in gezogen had. En water is niet samen te drukken, dan gaan er dingen breken zoals zuigers, drijfstangen …
Maar goed, die BX was wel een leuk slapertje. 945kg met een 120pk 2.0L onder de kap :slight_smile:

Maar het blijft een fantastisch comfortabele en praktische auto, zo’n Xantia.
(mijn moeder heeft die van haar ook nog, '98 2.0L 16v)

1 like

De MBOers die ik ken hebben het gewoon over naar school gaan of hun opleiding. Het enige moment dat ik hen heel soms nog wel eens hoor zeggen dat ze studeren is wanneer ze ergens een vrouw aan het versieren zijn.

Valt wat voor te zeggen maar ik vind het nog meevallen, zeker als je ziet wat het in het buitenland mag kosten. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je studeert.

2 likes

Hahaha, ik zie dat je er ten onrechte serieus op in gaat. In het buitenland waar ik nog het meeste kom is studeren gewoon gratis, overigens. :rofl:

Maar goed, shit flows downward, en op de apenrots der studerenden en lerenden kijken de unilieden neer op iedereen, de hboers neer op mbo volk en ga zo maar door. Het lijkt wel menselijk, de pikorde.

Voor een middelbare heer die de staatskas al 24 jaar vult zijn jullie echter allemaal één pot nat: een tijdelijke kostenpost waarvan ik hoop dat ze ooit m’n pensioen wat gaan betalen. :innocent::innocent::innocent:

7 likes

Ik vind het niet terecht dat je ‘vasthouden aan definities’ gelijkstelt aan ‘neerkijken op anderen’.

Je kan beter een paar jaartjes iemand zn opleiding sponsoren dan een heel leven lang anders zn uitkering :wink:

3 likes

Nee joh mijn 116234 is met 5.5k duurder dan mijn 6de hands c5 fuck een auto levert niks meer op dat ding om je pols waarschijnlijk wel​:joy::joy::joy::sweat_smile: dus dat ik had hetzelfde. Maar lekker boeiend wat ik rij zolang mijn pols maar goed zit. Groeten

2 likes

edf47aa72957e16da7cecefecc0fb91f13d20862_1_281x500

Auto is iets meer waard…

Abundat dulcibus vitiis
Rammeldarm:sunglasses:

10 likes

Och het spijt me, dat heb je nou eenmaal af en toe met ons tijdelijke kostenposten. We hebben nog de illusie dat de wereld een serieuze plek is, maar geef het een jaar of 20 en dan zijn wij daar ook overheen.

Zou je niet nog wat meer aan de staatskas willen afdragen zodat studeren hier ook gratis is? Dan beloof ik dat ik beter mn best zal doen op mijn studie en jij dus een beter pensioen krijgt :innocent:

Heb mijn hele WO opleiding gewoon “naar school gaan” genoemd. Studeren is niet bijzonder.

1 like