Als je horloge duurder is dan je dagelijks vervoer ☝️

Deze twee woorden horen niet samen in een zin, of je bent dan geen student of je gaat niet naar scorro.

3 likes

Wordt er nou scorro gebruikt op horlogeforum :joy:

1 like

Haha ! Heerlijk karretje. Heb een zwarte gehad. Klik, klik dakpaneeltjes er uit en toeren!!:sunglasses:

1 like

Ik moet toegeven, aangezien ik niet van de Breitling chrono’s ben, dat ik dat geld ook eerder in een iets frissere auto zou stoppen. Sterker nog, ik ben op dit moment heel erg niet bezig met horloges, en ga wel een nieuwe motor kopen, dus ik vrees dat ook m’n hobbyvoertuig duurder is dan m’n drie duurste horloges bij elkaar.

Het autootje van m’n vrouw is zelfs duurder dan m’n duurste drie horloges bij elkaar.

Vervoer moet goed en veilig zijn. Zeker als je dat ten koste van luxe-prullaria als horloges kunt regelen.

Want horloges: Het blijft prullaria.

1 like

Alweer?!

1 like

Was die Note niet van je moeder geweest, of herinner ik me dit verkeerd?

Ik denk dat ik er anders in zou staan, maar dat kan ook te maken hebben met deze week. :slight_smile:

Ja, ik ben er achter dat ik choppers kut vindt, ook als er gewoon een Ninja motor onder hangt.

Ik vind een Tenere 700 iets teveel doekoe op dit moment, en dus ga ik voor de Versys 650. Moet alleen nog even een set fatsoenlijke semi-knobbies zoeken voor 17" wielen.

Nu zit ik aan TKC70’s te denken, maar als je als Supermotard rijder een alternatief kent, laat het me weten.

1 like

:joy: verbaast me niet. :slight_smile:

Iets meer uitstraling in ieder geval.

Geen verstand van rubber noch motoren. Ik rijd wat ik leuk vind. :slight_smile:

Ik zit gewoon vrolijk met mijn Rolex in de Toyota Aygo, die m’n werkgever mij in de maag gesplitst heeft. Vervolgens ben ik te beroert om bijtelling voor dat lease hok(je) te betalen. Een mooie auto komt nog wel. Jaguar, Mercedes, cabrio etc. iig iets
wat niet op de standaard menukaart van de leasemaatschappijen staat.

1 like

Inmiddels een stuk of zes leasebakken verder, maar stiekem mis ik dat gekke wagentje nog wel eens!

1 like

Mijn hobby vervoer is ook duurder😜

11 likes

Tof! Zie je (te) weinig rijden :ok_man: :ok_hand:

1 like

Ah shit volgende week weer proefwerkweek

Wat een tijden, ‘heb je ook 7e uur uitval?’ ‘zullen we chille bij de nettorama?’ en stiekem sigaretje roken in steegjes.

De enige uitval die ik nu nog heb is haaruitval

7 likes

Haha, je weet er meer van dan ik, zo te zien. :sweat_smile: Ik weet niet beter dan dat er twee types waren, ik heb een paarse Phase 1 gehad uit 1996, die heb ik in 2013 omgeruild voor deze Phase 2 uit 1999. Dat is tenminste het onderscheid zoals ik het in m’n hoofd heb. :stuck_out_tongue: Phase 1 met de rechthoekige koplampen, zwarte achteruitrijd- en knipperlichten, kilometerteller met rollende cijfertjes, toerenteller links, snelheidsmeter rechts, matrixklokje en brede balk voor de bijrijdersstoel (waar je lekker overzichtelijk cd’tjes achter kon zetten), Phase 2 met de puntige koplampen, witte achteruitrijd- en knipperlichten, lcd-kilometerteller met computertje en meerdere dagtellers, toerenteller rechts, snelheidsmeter links, zeven-segmentenklokje en een airbag voor de bijrijder.

Ik heb sinds een aanvaring met een aantal dakpannen in een najaarsstorm wel de (zware) achterklep van een Phase 1, met dat zwarte stuk plastic in het midden. Iedereen die mijn auto niet kent laat pardoes de achterklep keihard dichtvallen omdat de telescooparmpjes wel origineel van mijn Phase 2 zijn. :joy: Er zijn ook dakpannen op de motorkap, het dak en de c-stijl gevallen, maar ook op wonderbaarlijke wijze op de bestuurderszijruit en de b-stijl. Sindsdien is het ding echt niet meer waard dan de bruikbare onderdelen die eraan zitten, want er zitten meer ribbels in dan in een besteleend, en meer krassen dan in het plexiglas van het horloge van een gevallen motorrijder. Terwijl ik hem toen pas een half jaar had! :rofl:

3 likes

Auch… Altijd pijnlijk om te zien

1 like

Phase 1 met de rechthoekige koplampen, zwarte achteruitrijd- en knipperlichten, kilometerteller met rollende cijfertjes, toerenteller links, snelheidsmeter rechts, matrixklokje en brede balk voor de bijrijdersstoel (waar je lekker overzichtelijk cd’tjes achter kon zetten), Phase 2 met de puntige koplampen, witte achteruitrijd- en knipperlichten, lcd-kilometerteller met computertje en meerdere dagtellers, toerenteller rechts, snelheidsmeter links, zeven-segmentenklokje en een airbag voor de bijrijder.

:nerd_face: alert!

Weet je zeker dat het geen zes-segmentenklokje was?

1 like

En ik probeer ervan uit te gaan dat het echt enkel de wind is geweest, maar de hoeveelheid aardewerk die ik bij elkaar heb kunnen rapen correspondeert volgens mij met twee of misschien drie dakpannen, terwijl de auto op minstens zes plekken geraakt is. Ik blijf dus maar steeds opnieuw denken dat baldadige lui zich er 's nachts op hebben uitgeleefd. Maar goed, hij was total loss, maar beperkt casco verzekerd, dus ik heb de dagwaarde van toen nog 1200 euro uitgekeerd gekregen en het wrak van de verzekering gekocht voor 120 euro. De verzekering had verder helemaal geen behoefte om verder te onderzoeken hoe de schade was ontstaan, of om schade te verhalen op de eigenaar van een naburig huis. Wat de reparaties precies kostten weet ik niet meer, maar nadat ik er een sloopklep in had laten zetten en de putten had laten bewerken met een (groen!) roestwerend middel bleef er zelfs nog wat geld over. Tsja, dat is dan genoegdoening voor de waardevermindering van de auto, maar het maakte mij verder niet zoveel uit. Met of zonder ribbels en krassen weet ik gewoon dat het een betrouwbare, comfortabele en praktische auto is.

Afgezien van de Twingo ernaast die een dakpan op de motorkap had gekregen en een 500 die even verderop een dakpan op de voorruit had gekregen waren volgens mij alle auto’s in de straat schadevrij door de nacht heen gekomen.

Ja. Hoe kom je hier nou weer bij? Met zes segmenten kun je niet alle cijfers maken vriend. :joy:

1 like

Hier heeft Wout wel gelijk :upside_down_face:

1 like

Waar niet dan???

Deze ga ik in de toekomst nog wel eens kunnen gebruiken

1 like

Haha zeker! Maar wie noemt dit een zeven-segmentenklokje? Magnifiek!

2 likes