Als je horlogemerken zou indelen naar automerken

Stel, je moet aan een autofiel uitleggen wat het verschil is tussen het ene merk horloge en het andere, hoe zou jij het dan indelen.

Dus bijvoorbeeld; Rolex is een BMW serie 4 of hoger, Tudor is BMW serie 1 t/m 3, Breitling is met dezelfde motor als de tudor, maar misschien dan een Audi? En de seiko 5 is een citroen c1?

Ik ben wel benieuwd :slight_smile:

1 like

Breitling.

Leuk topic!

Ik vergelijk een Submariner met een 5 serie. Ja cool, leuk om te zien, maar spannend is het niet.

Voor de hardwerkende man die stiekem veel flair in zijn leven wil, maar toch niet all out durft te gaan omdat de maatschappij ervan fronst. :fairy:t2:

14 likes

Een Seiko is een Toyota. Goed geprijsd, betrouwbaar. Voor een luxere Seiko kun je gaan naar de GS, de Lexus

10 likes

Over tien jaar zijn er alleen nog electrische auto’s. :joy:

3 likes

Te koop, misschien wel. Ik denk dat er dan nog best wat benzine/diesel rondtuft.

Maar geen antwoord op de vraag :slight_smile:

Maar als je elektrische auto’s wilt betrekken, be my guest.

Die nieuwe citizen Eco, de Nissan leaf? :slight_smile:

Ik vind het een voorbeeld van merkengeilheid.
Welk merk spijkerbroek, sneaker, zonnebril, telefoon, audio, fototoestel.
Het merk maakt de man hier vaak, niet het horloge.

6 likes

Ik denk dat dat over alles is. Je kiest een merk wat bij je past, in je portemonnee, je gevoel erbij, hoe je gezien wilt worden en etc. Zelfs als het merk je niet uitmaakt, boeit het je stiekem toch, want dan maakt het uit dat anderen dat moeten zien en begrijpen. Je bent links of rechtsom, een sociaal dier en dus afhankelijk van het gevoel wat de mening van anderen jou geeft.

1 like

Nee, ik kies geen merk, maar een product. Mag van elk merk zijn, als de prijs/kwaliteit maar goed is.

2 likes

Mogen we trouwens terug naar de discussie… lijstjes wil ik zien, hoe zou jij het indelen. Prijs/kwaliteit boeit me niet zo, tenzij het is dat de kwaliteit van automerk X net zo ruk is als van horloge y.

Rolex is zonder twijfel mercedes.
Ze hebben allebei smaak en een sterke uitstraling.
Ook worden zowel de nieuwe als de vintage modellen gebruikt in het heden.
Allebei de meest gebruikte high class products.

5 likes

En hebben een high class imago maar worden desalniettemin in enorme hoeveelheden door geroboriseerde fabrieken in elkaar gezet.
Zijn goedkoop genoeg voor de gemiddelde patjepeeër om nieuw danwel gebruikt op de kop te tikken. Beide ijzersterke merken die iedere sjappie als duur herkent en dat is een belangrijk deel van de aantrekkingskracht.

7 likes

Patek phillipe - Rolls Royce. Superieur en met de hand afgewerkt maar daar betaal je dan ook voor.

Rolex - Mercedes. Al sinds het begin leidend in beide industrieën. Van A tot S klasse (OP tot Submariner) met altijd oog voor detail en super strak afgewerkt.

Tudor - Audi. Nèt niet zo mooi als zijn Duitse tegenhangers met wat uitschieters daargelaten.

Seiko - Toyota/Daihatsu. Starten en lopen. Het interieur was in de jaren 90 altijd heel sober maar kon ook niet stuk gaan. Motorisch nooit problemen, loopt makkelijk 500.000 km.

Timex - Ford. Is vanaf het begin al een grote speler in de industrie. Een van de eerste met auto’s aan de lopende band. Jarenlang een beetje saai en hetzelfde als de rest gebleken, tegenwoordig weer op de betere weg door goede en zuinige motoren.

Casio - Subaru. Niet moeders mooiste maar brengt je echt overal. Modder, ijs, water noem het maar op, hij laat je nooit in de steek.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Leuk topic!

31 likes

Gaaf lijstje, goeie omschrijving. Top! :slight_smile:

1 like

Waar delen we de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV in, sexy, messcherp, dijk van een motor, veel waar voor je geld, beter dan al zijn concurrenten in hetzelfde segment.

Roept u maar.

5 likes

Grand Seiko. Met de bijbehorende afschrijving van jewelste.

8 likes

Kan ik mij wel in vinden, al zal een QV gekoesterd worden als menig horloge hier op het forum wel eens meer geld waard worden in de loop van de jaren (20 jaar plus)

2 likes

Rado = Volvo, gewoon degelijk

3 likes

Oja de altijd stijlvolle G klasse. Het past in ieder geval wel bij zo’n patserige vierkante 6 digit sub.

Volvo = saai :joy: Hoe is degelijk het eerste waar je aan denkt bij Rado?

1 like