Kort na aankoop van mijn (nieuwe) 14060m, kwam ik er achter dat de inleg van de lunette niet helemaal mooi is uitgelijnd ten opzichte van de wijzerplaat. Inmiddels ben ik er achter dat dit wel vaker voor komt, bij Rolex wel in ieder geval.
Heb er maar mee leren leven, want het moet toch niet zo zijn dat je de insert recht laat zetten en er vervolgens sporen van deze ingreep op de kast te vinden zijn :-). Vaak zet ik de lunette in een tussenstand zodat de parel wel precies op twaalf uur zit.
herken t. en voorlopig accepteer ik t maar. vind t eigenlijk ook slordig van zo een luxe merk.
sommige draaibare bezels hebben geen insert, en dan werkt die truc helaas niet. soms kan t zijn dat de wijzerplaat, indexen of t uurwerk een tikkie schuin zit.
Weet je wat ik denk? Dat het merendeel van de Rolex bezitters er ook geen ene mallemoer om geeft. Wij hier op het forum maken elkaar alleen maar gek over de kleinste details. Het merendeel koopt een Rolex omdat het Rolex is…
Het is toch prachtig als je hier mee kunt leven!
Ik zou dit ook slecht trekken
Zeker bij een klokje uit de duurdere prijsklasse. Dan moet het gewoon kloppen.
Het zijn de kleine details die een klokje maken of breken.
Dank voor alle reacties. Mijn primaire reactie was ook: dit kan, mag en zal niet. Uiteindelijk zal ik het ook wel laten herstellen, maar voor nu is de tussenoplossing prima. Zelf klussen durf ik niet aan; twee linker handen en zo…
Precies. De mijne komt echter uit limburg vandaan. Ritje van 460km. Das 920km als ik em ook weer ophaal… en met die sneeuwbuien
Bovendien zit ie nu weggestopt. Misschien een klusje voordat de volgende winter komt.
Als het een nieuwe is, dan zou ik vandaag nog naar een AD om het te laten fixen. Dit is gewoon onacceptabel.
Mensen klagen er al over als het bij een horloge van €80 is (dat vind ik dan nog wel ok, maar voor een €XXXX horloge?), dat betekent dat het een Rolex absoluut niet kan. Ook de resale value is er een stuk minder door.
Perfecte afwerking is eigenlijk de enige reden dat de belachelijk hoge prijs voor dit soort horloges nog een beetje te verantwoorden is.
Onbegrijpelijk dat dit soort zaken uberhaupt door de quality controles heenkomt. Voor 5K mag er ook nog wel even iemand met een loupe naar het horloge kijken voordat ie de fabriek verlaat.
Een paar felle reacties! Moet kunnen, maar ik ben er zelf (inmiddels) wat meer gelaten onder. Het komt wel een keer goed. Perfectie moet je niet verwachten, niet van rolex in ieder geval (en ook niet van hele dure auto’s vrees ik). Verder is het een hele mooie klok hoor, al zeg ik het zelf. Heb al heel wat uurtjes zitten turen naar de scherpe lijnen, die "perfecte "facetranden en pinholes, de schitterende licht bollende wijzers, etc… En met de restwaarde zit het ook wel goed denk ik
Je hebt al heel wat uurtjes zitten turen naar de scherpe lijnen, de perfekte facetranden, de de pinholes en de wijzers… en dan kun je ermee leven de insert niet een beetje scheef, maar behoorlijk scheef zit?!?