Mein gott
Waarschijnlijk als ik dit echt wist, had ik er maar 1 in de collectie…
Ik snap wat je bedoelt. Maar voor mij mist t wat luxe. Ik bedoel, als t op n daytona kan, waarom niet op de Explorer?
Ik vind t bv ook jammer dat Omega hun opgelegde logo op de nieuwe smp300 hebben weggehaald. Anders stond die wel weer op de wist list.
In plaats van het driehoekje (zoals bv op een OP) of er onder?
Dan in plaats van het driehoekje. Anders wordt het te veel denk ik.
Dat dacht ik eerst zelf ook.
Maar dan verliest ie ergens weer wat van z’n explorer look. Dus ik zat zelf te denken opgelegd onder t driehoekje, maar dan hoe Seiko t vroeger deed op hun GS. De afwerking is zo apart, dat t net lijkt alsof het bedrukt is. Het hoogteverschil met de hoger opgelegde indexen versterkt dit effect.
Pas vanaf een zijaanzicht valt t pas op dat t opgelegd is.
Hier n voorbeeldje v wat ik bedoel.
Zo kan de Explorer die look behouden, maar toch dat opgelegde logo hebben wat ik zo gaaf vind.
Ik was hier nog eens over aan het denken en deze foto gaf me een vreemd idee: mocht ik echt naar een one piece collectie willen, denk ik ook wel dat het de submariner zou zijn. Zeer lang geen fan geweest, en ik vind de Explorer en PO mooier op zich. Maar als het echt 1 horloge moet zijn, one and done, dan denk ik dat het de sub zou zijn.
Één horloge kiezen? Dan wordt het sowieso een horloge met een verhaal. Waarde in geld en/of draaggemak zouden voor mij geen criteria zijn.
Een horloge is emotie.
En misschien maakt dat het juist zo lastig. Het ene moment heb je een ander gevoel dan het andere…en vaak past daar een ander horloge bij.
Soms het zaterdag-klooi-maar-aan-horloge, soms het sjieke-zondagmiddag horloge …
Aaaargh…ik kan geen keuze maken
Of tekst iets meer naar beneden en toch opgelegde kroon
Maar op zich is hij zo ook al tof.
Ik zat ook met die gedachte. Heeft de glidelock die de Explorer niet heeft. Inderdaad n no date versie.
Maar die opgepompte lugs…
Deze gaat nooit meer weg
Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd veel naar de seamaster (met de zwarte wijzerplaat En ceramic bezel) kijk die ik hier in dit topic wel tien keer voorbij zie komen. Dit topic bevestigd wel weer dat dat geen miskoop gaat worden, toch?, @Drebin @RLC met zo’n rubberen band ziet het er geweldig uit
Ja ik ben ook geen overdreven fan. Anders had ik er al wel een, denk ik. Maar een one & done … zou voor mij een diver moeten zijn die relatief dun is, met snelverstelling op de sluiting. Kom je al snel bij de submariner uit.
No date, uiteraard. Die cyclops is echt m’n ding niet.
Vind ik ook mooier bij een niet-maxicase sub. Maar het valt me eigenlijk niet op.
Wijze keus