Als je maar 1 horloge van JLC mag hebben. Wat wordt het dan?

Oh man oh man…die is mooi!!! :ok_hand:

2 likes

dit vind ik ook een van de mooiste. Prachtig, maar helaas ver buiten budget.

Jup. De edele leeftijd van 22.

Serieus ik ga wel akkoord dat een gewone reverso uber-klassiek is. Maar je kan hem makkelijk wat speelser maken. Ik draag hem niet zo veel casual. (Als ik een pak draag gaat deze sowieso om) maar onder ene proper hemdje met een speels bandje lukt dat makkelijk.

4 likes

ik denk dat ik zelf als ik de mogelijkheid had de reverso zou nemen, ac is heel mooi. maar de reverso straalt naar mijn mening meer uit wat het merk bij mij op roept. Moeilijk uit te leggen maar het is een gevoel dat ik er bij heb

1 like

Ik wil ze allemaal wel hebben, maar als het er maar ééntje mag zij dan de Memovox.
Bij voorkeur vintage.

Maar deze is er ook nog nieuw verkrijgbaar:
http://www.jaeger-lecoultre.com/content/dam/rcq/jlc/14/46/01/6/1446016.png.crop.240.360.high.png

4 likes

ik zie veel meer mooie JLC’s voorbij komen. Een reverso zal nooit in mijn top 2000 voorkomen.

[edit] niet echt realistisch tenzij voor een hele kleine groep mensen.

Misschien ook niet de allermooiste of rustige maar wel een bijzondere. Heel apart met de Sphero tourbillon op 9 uur.
Alleen die prijs.

Anders een mooie duiker.

Of inderdaad deze Boutique Edition.

4 likes

Ik hoef niet zo n dure, doe mij maar deze simpele maar o zo stoere:
http://www.chrono24.nl/jaegerlecoultre/master-compressor-ref-2018470--id3518382.htm

1 like

Een maancomplicatie heb ik nog niet en op de bucket list staat een GO Panomaticlunar of een JLC Master Calendar.

De Reverso vind ik net iets te ouderwets.

1 like

correctie. zou toch gaan voor:

2 likes

Deze heb ik sinds kort. Ik vind hem heerlijk understated met een twist. Fijne maat, draagt heerlijk.

7 likes

Ik heb enkele keren een Reverso omgehad, en hoezeer ik hem ook mooi wou vinden was de klik er gewoon niet. Ik ben ondertussen wel verliefd op de Ultra Thin Moon met zwarte plaat. Mits dat budgettair haalbaar is zou ik wel kijken naar een twee-zijdige Reverso, een kale achterkant is leuk voor polo spelers,maar dat zijn de meesten niet…

2 likes

Wel, wel, ik heb met belangstelling alle reacties gelezen op de vraag van kenleaf. Iedereen zijn mening en voorkeur. Ik denk dat kenleaf zelf zal moeten kiezen wat hij moet doen, stel dat hij iets koopt wat door forumleden wordt aangegeven en hij later toch een ander in gedachte had, dan zit hij met een aankoop waar hij niet gelukkig mee is. Zelf ben ik een liefhebber en verzamelaar van o.a. JLC horloges en met name de vintage modellen. Misschien zou het verstandig zijn als kenleaf eerst voor zichzelf uitmaakt waar zijn voorkeur naar uit gaat en als dat dan de vintage modellen zijn , dan zijn die ook nog eens voor redelijke bedragen te koop. Dan kan hij ook rustig nadenken of hij ooit een nieuw en ander model wil aanschaffen. sommige van de reacties geven aan dat ze zeer gecharmeerd zijn van de vintage modellen, zoals o.a. de memovox, dan heb je ook nog de power reserve en aanverwante futurematic. Er zijn voldoende mogelijkheden. Ik plaats hierbij een paar foto’s van wat modellen uit mijn collectie, die zeker de aandacht hebben en voor redelijke prijzen nog te koop zijn. Maak een goede overweging voordat je een keuze maakt waar je later misschien spijt van krijgt.

2 likes

Zo’n mysterieuze is wel echt wat bijzonders, laatst nog op geboden op eBay maar werd me toch wat te duur…

Top 2000?!?! Wow zoveel horloges moet ik niet aan denken. Betekent dat ik 5,5 jaar bezig ben om alle horloge 1x te gedragen hebben.

1 like

Makkelijke vraag …

2 likes

Reverso Classic ondanks mijn leeftijd van 29 jaar. Reeds in bezit en ook al krijgt hij weinig draagtijd, het is echt een comfortabel horloge. Daarnaast is het natuurlijk een tijdloos design.

1 like

Dat probleem heb ik al jaren. Ik doe heel gewoon ini mini mutten tien pond grutten tien pond kaas JLC is vandaag weer de baas.

2 likes

Oeps, maar 2 Navy seals bikkels ?

nog mooier inderdaad. Dit is de allermooiste, ik ben om :slight_smile:

Nu nog een pot goud of geld vinden :slight_smile:

1 like