Als je maar 1 horloge van JLC mag hebben. Wat wordt het dan?

Je hebt zeker mooie stukken in je collectie. Had ook gedachte om op vintage te gaan, maar ik kan nog niet wennen er aan. En de risico van onverwachte onderhoud wil ik liever vermijden. Dus daarom ga ik toch voor nieuw(ig) horloges.
Er is toch veel interesse in de reverso lijn dan ik had gedacht. Ik zelf heb een reverso gepast maar die was veel te groot. De kleinere maat moet ik nog een keer passen. Ik heb nog even de tijd om mijn keuze te finaliseren. Nog 6-9 maanden doorsparen.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Groningen bent, mag je altijd even passen.

Groetjes van een 20-jarige met een oude lullen klok.

1 like

Ook nieuwe horloges hebben onderhoudsbeurten nodig. En een simpele schoonmaak onderhoud beurt van een JLC is niet goedkoop. Die moet gebracht worden naar de winkel die er vervolgens niets aan doet want die heeft er geen verstand van, stuurt het dan op naar Richmond in Amsterdam die er in sommige gevallen ook zelf niets aan doet en dan moet het horloge of door naar Duitsland of direct naar Zwitserland en dan als alles dan eindelijk is gedaan gaat het weer terug naar de winkel die er ook nog eens 20 tot 30 % op de prijs doet en dan vervolgens geleund in zijn schommelstoel jouw de portemonnee laten trekken, hoera voor de vakhandel.

1 like

Ja, daar ben ik bewust van. JLC staat bekend om zeer dure onderhoudsbeurten. Heb daar ook rekening meegehouden. Bedankt voor je bezorgdheid

Thanks!!!
Helaas woon ik in het zuiden van het land
Als ik in de buurt komt, dan stuur ik je een PB.