Als je mocht kiezen tussen..

Ik wil een nieuw horloge kopen en twijfel erg tussen twee modellen…

1. Omega speedmaster sapphire
  2. Tudor Black Bay Chrono

Het liefst koop ik ze allebei, maar budget laat dat niet toe.

Voordelen Omega

• iconisch model
  • voor een 42 mm zit ie eigenlijk best goed… Draagt eerder als een 39/40

Nadelen Omega

• prijs… Aanzienlijk duurder dan Tudor
  • ik hoor geen goede dingen over de band

Voordelen Tudor

• prijs, goedkoper dan Omega
  • stoer uiterlijk

Nadelen Tudor

• oogt wellicht wat dik en bulky op mijn pols
  • wordt soms (gelukkig niet altijd) gezien als daytona

Waar zouden jullie voor kiezen en vooral… Waarom?

11 likes

Legendarisch model en ziet er prachtig uit. :raised_hands:t2:

12 likes

+1

Als je chronograaf zegt, denk ik aan de El Primero, Carrera en Speedmaster, niet aan een BB.

6 likes

De Omega

Polletje aanmaken?

• Omega speedmaster sapphire
  • Tudor Black Bay chrono

0 stemmers

5 likes

Veel dank! Wilde dat al doen, maar wist niet hoe!

1 like

De Speedmaster, mooie wijzerplaat en imho een legende.

2 likes

Ik heb nu al echt een berg tudors gehad ( 41 mm varianten ) en elke keer zijn ze gewoon te dik en lomp.

dus omega

5 likes

Volgens mij krijgen - even afgaand op het “blauw” - meer mensen spijt van hun BB dan van hun Speedy. Draag nu mijn 1861 en hoewel ik meerdere BB’s heb geserviced en dus goed inside/out ken, ik zou er zelf geen hoeven. :man_shrugging: De 1861 of de 3861- die op details nog mooier is - verveelt mij nooit. Wel regelmatig rouleren natuurlijk. :wink:

2 likes

Dit wordt geen spannende poll vermoed ik :innocent:

Precies dit. Als het perse een chrono moet zijn. Doe dan gelijk de Speedmaster.
Persoonlijk zou ik voor een wat leukere variant gaan. Broad Arrow, Moonphase, etc.
De standaard zwart is legendarisch, maar voor mij een beetje te saai.

Een BB zou ik dan weer “normaal” kopen. Niet de chrono. Past niet bij een BB…vind ik.

2 likes

Er is helemaal niks mis met die Tudor. Prima horloge. Speedmaster is i.m.o. wel echt iets van een andere orde. Hoger niveau. Zou daar zelf altijd voor kiezen (en heb ik ook gedaan).

1 like

Ben ik nu echt de enige die voor de BB chrono heeft gestemd? Ik ben dan ook bevooroordeeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Speedmaster, any day of the week!

Beide zijn natuurlijk prima horloges en beide hebben wat. Maar de houdbaarheidsdatum van een Speedmaster is niet te evenaren. Die koop je en doe je niet meer weg. Een Tudor wordt over het algemeen vlotter weer geflipperd. Ook leuk om te doen, maar dat kan altijd nog…

3 likes

In het blauw komen ze meer dan geregeld voor en dan heb ik het nog niet eens over leden die er al 2 of meer keren eigenaar van zijn geweest.

2 likes

Een 3861 staat nu al lang te koop inderdaad… …maar wellicht merken ook de 3 a 4x modaal leden inmiddels wel wat van de inflatie en zijn iets minder gretig. :no_mouth:

1 like

De Trilogy komt dan bovendrijven, had ik graag nieuw gekocht in 2017.

2 likes

Heb je gelijk in, ik zie ze inderdaad wel te koop staan af en toe. Begrijp ik dan ook niks van :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar dat er nu 588 stuks BB Chrono’s op C24 staan, terwijl dat model er nog maar 5 jaar is zegt me toch ook wel wat. Uit dezelfde periode dat de BB Chrono er is staan er 202 Omega Speedmasters met saffierglas te koop.

1 like

Nope ik ook :sweat_smile:

8 likes

Misschien ook een kwestie van AD’s die hun verkoopdoelstellingen moesten halen?

1 like