Als je moet kiezen tussen een Panerai en een IWC

wat zou je dan kiezen en waarom?

Cartier Santos 100!:smiley:
Waarom: Staat al een tijd op mijn wishlist. En elke keer dat ik dit model in het echt zie ben ik weer helemaal overtuigt.

Kiezen tussen Panerai en IWC is kiezen tussen appels en peren…

Misha Schreef:

Cartier Santos 100!:smiley:
Waarom: Staat al een tijd op mijn wishlist. En
elke keer dat ik dit model in het echt zie ben ik
weer helemaal overtuigt.

Dan is dit (jouw) antwoord even onzinnig als de vraag.

Kiezen tussen Panerai en IWC is kiezen tussen
appels en peren…

hcptdg Schreef:

Dan is dit (jouw) antwoord even onzinnig als de
vraag.

Dat klopt Hans:D

Willem, heb je 2 modellen in gedachten?
(nee Hans, geen fotomodellen;))

Ach, je loopt de juwelier en en alle toeters en bellen gaan rinkelen. Je blijkt de 100.000ste klant bij de juwelier en je ag kiezen; de Portugiezer of de 1950 (het kan, het kan).
Uiteraard kies je dan de 1950 en wordt je badend in het zweet weer wakker met een Casio om je pols… Life sucks!
Jur

IWC is mooier. Panerai is te grof

Ik hoop niet dat ik nu op iemand zijn tenen trap!

Paul
Leeuwarden

Ik had een beetje gehoopt dat een kenner een inhoudelijke mening kan geven. Ik zou ook graag weten of een Panerai wellicht waardevaster is dan een IWC of andersom? De prijsklasse is min of meer gelijk en ik heb het idee dat juweliers je toch het liefst het merk verkopen waarop ze de meeste marge hebben.

Een beetje vraagsteller vraagt om een keuze tussen twee modellen en niet twee merken.

Zelfde vraag als, kies je tussen Peugeot of Renault…Is toch een andere vraag als kies je tussen een 307CC of een Megane Cabrio

Naar mijn mening hangt het helemaal af van welke model je neemt.
Stel dat je moet kiezen tussen een IWC Portugieser F.A. Jones en een Panerai 190 Radiomir 8 Days, dan denk ik dat de IWC F.A. Jones waarde vaster is dan de PAM 190 8 Days. Was bij William Wien en had de F.A. Jones toen in mijn handen, was er helemaal weg van. Hoop natuurlijk dit jaar een Portugieser te kopen met een display caseback.
Het blijft natuurlijk “vraag en aanbod” en Panerai geeft maar een X aantal per jaar uit. Ik als Panerai fan kan ook helemaal verliefd worden op de IWC Portugieser.

Ik zou het zelf niet weten. Het heeft erg te maken met wat jou smaak is en waar je warm voor loopt.
Maar ik denk dat je eigelijk een economisch/prijstechnisch advies wil. Als een soort investering in de toekomst?
Dat lijkt me erg lastig voor horloges, met name omdat emotie ook een grote factor is bij de aanschaf van een horloge.

Groeten, Tom Vreeken.

…ik heb gewoon van beide merken een horloge aangeschaft. Dan is het probleem ook opgelost.

Da’s een stijlvolle oplossing :slight_smile:
Welke modellen ??

Groet
Mark

duidelijk : IWC en dan maakt het me nog niet eens uit welk model.

Een nieuwe IWC spitfire chrono met bruine croco band en lichte wijzerplaat en een ocassion Panerai PAM00090 (uit 2001, nr 75 van 2500 compleet met alle toebehoren en in 2006 voor onderhoud geweest bij het Diamond Center in Amsterdam). Nu ga ik op zoek naar een clasp/vouwsluiting zoals die op de nieuwe Panerai modellen geleverd worden. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

IWC Big Pilot!!! Yeah…

Foto’s graag!

Wat mij betreft IWC.

Voordeel in België is dat IWC minder bekend is, dus meer voor de liefhebber. Panerai is ondertussen zo populair dat er al meer “valse” panerai’s aan polsen bengelen dan echte.