Als je voor een Rolex GMT Master zou gaan

…welke zou het dan worden en waarom? Er zijn zoveel verschillende versie geweest, welke zou jou favoriet zijn? Overigens moet een horloge wel in goede staat zijn. Teveel faded, korrelig of geoxideerd is toch minder mijn ding:)

Mijn keuze zou een 1675 uit 1977/78 zijn in mooie vintage staat. Tijdje terug een voorbij laten gaan en dat vind ik nog steeds stom van mezelf.

OF

Anders een jongere gmt2 stickdial. Heeft alle draagbare voordelen van een modern horloge. Bovendien wordt hier nu nog wat minder mee gerommeld dan met rolex-vintage.

Ik vind de 16760 wel iets hebben.
Heeft ook twee aansprekende bijnamen: 'fat lady" en “the Sophia Loren”.
Het horloge is ook relatief schaars en toch niet duurder dan de 16700 of 16750.

marijn Schreef:

Ik vind de 16760 wel iets hebben.
Heeft ook twee aansprekende bijnamen: 'fat lady"
en “the Sophia Loren”.
Het horloge is ook relatief schaars en toch niet
duurder dan de 16700 of 16750.

Volgens mij is een 16760 wel wat duurder dan een 16700 maar inderdaad wel erg leuk.

Mijn favoriet is de 1675 met zijn matte plaat, een redelijk betaalbare maar wel erg mooie vintage.

En mocht je iets minder vintage maar wel pepsi dan is de 16710 zeker ook het overwegen waard(tu) Een zeer veelzijdige GMT voor waarbij je ook lekker bezels wisselen: pepsi, coke, zwart, faded het kan allemaal.

Groet,

Marc

Ik vind de zogenaamde rootbeer 1675 geniaal:

http://www.chrono24.nl/rolex/gmt-master-root-beer--id2073838.htm?id=2073838&picnum=0&tab=details

Maar deze is natuurlijk ook enigszins ‘fout’ met al dat goud (niet dat mij dat interesseert :smiley: Ik vind de 16803 (de ‘clown’) ook helemaal geweldig :D)

Puringa Schreef:

Ik vind de zogenaamde rootbeer 1675 geniaal:

http://www.chrono24.nl/rolex/gmt-master-root-beer-
-id2073838.htm?id=2073838&picnum=0&tab=details

Maar deze is natuurlijk ook enigszins ‘fout’ met
al dat goud (niet dat mij dat interesseert :smiley: Ik
vind de 16803 (de ‘clown’) ook helemaal geweldig
:D)

Ik ook. Geweldig horloge (maar wel op bicolor jubilee)! Voor mij ook de Rolex die het best draagbaar is op leer. Ikke wil!

Eddy C. Schreef:

Ik ook. Geweldig horloge (maar wel op bicolor
jubilee)! Voor mij ook de Rolex die het best
draagbaar is op leer. Ikke wil!

Eh ja, hij moet wel op jubilee inderdaad :smiley:

De 1675/0 met matte plaat.

Lekkere vintage uitstraling door de matte plaat en het plexi glas maar wel met een quickset uurwerk erin.

Gr. Roel

Inderdaad, ook ik vind de matte 1675 het mooist. Guilt is helemal prachtig maar 'n stukje minder betaalbaar…

Ik vind de 1675 ook enorm mooi, veel succes (tu)

Oeh dat zijn inderdaad ook hele mooie, vooral degene met gilt dial.

Ik zie ook meteen van wie de foto’s zijn (in ieder geval de bovenste) :smiley: Wingtsun van tz-uk toch? :smiley:

Heren, allemaal bedankt voor de input(tu) Ik heb een lichte voorkeur voor een ‘fat lady’, maar die foto’s van een 1675 zien er ook overtuigend uit.
Ik zweef nog, zeg maar:)
Uiteindelijk ga ik voor het meest betaalbare, denk ik, maar omdat het moment nog ver weg ligt voor ik er een kan kopen, kan dat ook nog veranderen.
Helaas ziet mijn spaarvarken er momenteel ongeveer zo uit

Malus65
http://www.flickr.com/photos/malus65/7997020638/]mager spaarvarken
by [url=http://www.flickr.com/people/malus65/[/url], on Flickr

Dus dat wordt nog een hele uitdaging om hem vet te mesten:D
En om nou mijn hele collectie de deur ervoor uit te doen, dat gaat me teveel aan het hart denk ik.

Puringa Schreef:

Oeh dat zijn inderdaad ook hele mooie, vooral
degene met gilt dial.

Ik zie ook meteen van wie de foto’s zijn (in ieder
geval de bovenste) :smiley: Wingtsun van tz-uk toch? :smiley:

Yes, van Wintsun. En die onderste is van Tony “Learningtofly”.

INDECS Schreef:

Puringa Schreef:

Oeh dat zijn inderdaad ook hele mooie, vooral
degene met gilt dial.

Ik zie ook meteen van wie de foto’s zijn (in
ieder
geval de bovenste) :smiley: Wingtsun van tz-uk toch?
:smiley:

Yes, van Wintsun. En die onderste is van Tony
"Learningtofly".

Ook al een bekende naam inderdaad. Die twee zijn gekken :smiley: Die flipperen nog erger dan sommige beruchte personen hier :wink: