Als nog even voorstellen!

Hallo,

Niet beseffende dat het misschien geschikter is om me hier voor te stellen heb ik dat bij het Vintage Forum gedaan. Vandaar alsnog een postje hier!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,214392

Ik ben dus Michiel, en na geregeld hier rond kijken heb ik me toch eindelijk aangemeld, omdat het goed is om zoveel kennis en passie bij elkaar te zien, en er daardoor veel te leren valt.

Nog niet al te lang geleden ben ik verliefd geworden op een Omega zakhorloge uit 1929 die op Ebay te koop stond. Dat zo`n werkje zonder batterij uitstekend kan werken vind ik uiterst fascinerend. Ik kon dan ook niet wachten tot ik het in huis had.

Een korte tijd later had ik nog een keer mazzel bij een Gruen Precision uit de jaren 50. Het kon wel een flinke poetsbeurt gebruiken, daarnaast zorgde het kapotte glaasje er ook nog eens voor dat het er niet mooi uit zag. Ik kreeg hem zonder bandje binnen, en op het eerste gezicht leek het afgrijselijk, maar na wat poetswerk, een bandje en een nieuw glaasje (het oude was ook nog eens veel te hoog.) vind ik het toch een leuke koop voor 10 dollar! (Fotos hieronder) Intussen kreeg ik de smaak te pakken, en kon ik de verleiding van een jaren70 Tissot Seastar ook niet weerstaan. Hierbij is het blauw zwart leren Boluva bandje inmiddels vervangen voor een NATObandje.

Het blijkt een verslavende hobby te zijn, een honger die niet snel gestild is. Inmiddels heb ik een Avia gerepareerd (kleine correctie aan de balans) en heb ik dus het Admiral horloge gekocht, omdat ik nu ook langzaamaan graag wil experimenteren met het schoonmaken en repareren van horloges.

Dan de foto`s:

Omega



Gruen


En ten slotte, Tissot & Gruen
Van het Tissot horloge vind ik de afwerking heel erg mooi. Helaas heeft hij 2 kleine chips aan de zijkant, maar dit draagt ook wel bij aan zijn vintage look.

Dat was hem dan wel,

Groeten,

Michiel

Gaaf hoor.

Mooi hoor!
Heb zelf 3 horloges in elkaar gezet, en 't blijft leuk. Wou dat ik er meer tijd voor 't knutselen had…

Enneh, van harte welkom!

welkom Michiel. ik wens je hierbij veel kijk lees en verzamelgenot toe, je hebt al een paar leuke klokjes en dat zullen er snel meer worden;)

Een mooie vintage-collectie en wat een prachtige Omega! Ik hoop er zelf ook nog ooit zo een te kunnen bezitten :slight_smile:
Veel plezier op dit forum!

Hallo Michiel,

Allereerst welkom op dit forum.
Vintage horloges zeggen me meestal niet zoveel, maar die Omega is wel heel gaaf, zo compleet met ketting en al.
Zelf restaureer en verzamel ik radio’s uit dezelfde periode. Ook operationeel natuurlijk.

Het zakhorloge is heel fraai, zeker met de achterkant die zo open kan.

Veel plezier op dit forum,

Groet,

Nico den Haak.

Bedankt allen!

De Omega is ook wel het topstukje! Ik moet wel toegeven dat de ketting nieuw is. Degene die er bij zat was een stuk lelijker, en ook niet origineel. Zo nu en dan draag ik hem wel eens in mijn (speciaal daarvoor aangeschafte :stuck_out_tongue: ) giletje. Het voelt echt heerlijk, en uniek, om zon oud stukje te dragen. Het harde tikken is ook echt fantastisch! Oude radios zijn ook mooi! Echt geweldig hoe dat oude spul nog steeds funtioneel kan zijn, en er ook nog eens geweldig uit ziet! Een kleine storing of afwijking in tijd maakt dan eigelijk niet zo veel uit.

Ik weet zeker dat ik me hier wel zal vermaken!

Groeten,

Michiel

Van harte welkom hier!

Welkom hier.
Leuke band op dit Tissot.

Groet, Flip

Mijn beste,

Van harte welkom Michiel, op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
Hét horlogeforum voor de ware passionist, die met de nodige fierheid de tijd doet gadeslaan in al haar gelederen.

Leuk ook om te lezen dat je zo geniet van die wonderen der mechaniek uit vervlogen tijden.
Het behoeft dan ook geen betoog, dat jij er een bijzonder fascinerende hobby bij hebt gekregen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Alsnog welkom, en veel plezier hier,

Groeten,

Martin