Beste allen,
Graag wil ik me bij deze (alsnog) even voorstellen. Bijna 53 jaar oud wonende in het midden van het land, getrouwd, één dochter en als (steeds groter wordende) hobby horloges. Een aantal jaar geleden ben ik lid geworden en las ik vooral mee.Daarna even wat minder tijd i.v.m. de crisis die ook mijn vrouw in haar werk trof. Inmiddels het virus weer lekker te pakken en heb ik ook al meerdere leden leren kennen aangezien ik even bij ze langs mocht komen om over horloges te praten en natuurlijk huiswaarts te gaan met een nieuwe aanwinst. Dat is nu 2 jaar geleden begonnen bij LM in Nijmegen en pas geleden loaded thuisgekomen na een bezoekje in Citizen Zeeland. Tussendoor nog even in Amsterdam geweest bij een gerespecteerd lid voor een prachtige Seiko 6139-8002. Op vakantie in augustus heb ik me niet verveeld maar toen daar ineens de gelegenheid zich voordeed om de zwarte Citizen speedy te bemachtigen werd ik gek. En tegelijk komt er ook een witte te koop. U raad het al. Iets over in balans zijn. Of het nu goed met me gaat of juist niet zal ik hier verder niet meer vragen.
Eigenlijk is mijn liefde voor horloges al in de jaren 70 ontstaan. Ik kreeg toen een Omega van mijn vader in handen die hij in de prullenbak had gegooid. Hij wist niet dat ik deze er toen weer heb uitgevist. Nooit wat mee gedaan totdat ik via Lucardi juweliers in de gelegenheid kwam om het horloge te servicen. Via Omega Maastricht, Zwitserland, Londen en New York kreeg ik deze na 8 maanden terug. Compleet ander horloge inmiddels en met een zeer aparte afwijking. De seconden wijzer tikt na een aantal seconde normaal plots een slag van 2 seconden. Maakte me niet uit. Het idee dat mijn vader bijna 65 jaar oud werd en van niets wist was natuurlijk iets heel bijzonders. U begrijpt hij herkende het niet meteen en begreep er al helemaal niets van.
In die tijd had ik inmiddels door mijn werkomgeving aardig het virus te pakken en wilde ik een Rolex Daytona hebben. Staal werd lastig maar staal goud vond ik ook heel mooi. De Rolex kwam er met daarin de extra optie van de dial met Arabische cijfers. De handelaar wist dit niet (eens) :-).
Helaas vond mijn (inmiddels mijn) vrouw het helemaal geen mooi horloge. Erg jammer maar de Rolex ging er weer uit. Daarna de Hamilton Jazzmaster Maestro aangeschaft. En heel wat Seiko’s. Toen mijn blauwe Seiko Atlas stopte met trouwe dienst kwam ik dus bij Luuk terecht. Inmiddels een maand geleden weer die kant opgereden maar nu bij Arnhem afgebogen voor de aanschaf van mijn 2de Hamilton, de panda. Wat een fijne bezoekjes zijn dat aan de HF leden.
Helaas heb ik maandag aanstaande een bezoekje bij de tandarts. Niet leuk aangezien ik dinsdag start in Schoonhoven met de opleiding voor uurwerkmaker. Ik hoop dat ik daar niet veel last van de getrokken kies ga hebben. Gelukkig las ik dat @anon9457031na een blog gaat bijhouden van onze opleiding aldaar. En natuurlijk leuk om een HF lid met nogal een geschiedenis, las ik, daar te gaan ontmoeten.
Verder ben ik een beetje kleurenblind en dat zal me met de aanschaf van bv horlogebandjes nogwel eens opbreken. Gelukkig kan ik jullie dan om hulp vragen.
Fijn weekend allen, en bedankt voor de aandacht.
P.s. mijn vrouw jaren geleden verwend met een Cartier Santos. Iets minder subtiel is dat verhaal van die ene man die laatst in Nijmegen even de juwelier moest verlaten voor een ommetje. Hij is uiteindelijk thuisgekomen met zijn vrouw en die prachtige groene Oris. Wat een pronkstuk zeg. Ah, zo werkt dat dus hier……