Even wat foto’s gemaakt. De Alsta en Titus zijn voorzien van een nieuw plexiglaasje, van de Universal moest ik nog uurwerkfoto’s maken…
Alledrie deze horloges gaan in de verkoop. Ze lopen prima, geen servicehistorie. Ik weet alleen nog even niet of dat via hier of via Ebay gaat gebeuren. Op de Alsta heb ik al een bod uit de VS.
ALSTA (ALSTATER Watch Co.) Superautomatic (Incabloc - Certified - 999FT) in Nautoscaph duikerskast met héle dikke pakking. Fikse schroefkroon, 38 mm zonder kroon, 19 mm bandaanzet (hier met vétte handmade 20 mm strap) 13 mm dik, leeftijd eind 60-s, begin 70-s. Bidirectionele bezel met ingestraalde of geëtste cijfers. Kastvorm identiek aan het Jaws-model, wijzerplaat en wijzer niet. ETA, zonder datumsnelverzet.
34 mm, 10 mm dik Gerald Genta-ontwerp, deze type 215-2 (volgens mij) 28-steens microrotor Universal Geneve Polerouter. Kroon gesigneerd, schroefachterkant met Polerouter inscriptie. Lume-dots vernieuwd, plaat verder gelijkmatig verouderd, echter géén cross-hairs. Gedraaide lugs op Omega-wijze.
Handopwinder Titus. Origineel met 23-steens ETA uurwerk. Originele zaagtand kroon. Achterzijde geschroefd echter flink gepolijst. 34,5 mm, 8,5 mm dik.19 mm aanzet. Opgelegd Titus logo, plaat met concentrische microribbels en paar stofjes. Ingekruisde urenmarkers. Apart ding wel.

(tu)