Ik heb een Bergeon 6825, mét verschillende maten tip, en die heb je ook allemaal nodig. Voor Omega heb je de extra smalle tips nodig, de PF, à 1.10 mm.
De normale van 1,30mm werken niet, hoewel het kan lijken van wel omdat ze vaak wel in de uitsparing passen, maar je krijgt de pushpins er niet voldoende mee samengeknepen.
De 7825 heeft 1mm tips dus die zullen wel werken.
Overigens vind ik de 6825 niet handig werken, je moet al zeker de bracelet aan de sluitng losmaken want anders zit de bracelet in de weg van de tool.
Als de bracelet los kan is dat vervelend, als de bracelet niet los kan aan de sluiting is het echt een probleem.
twijfel nog steeds, de Bergeon 6825-kloon van Horofix voor 89 dollar, zodat ik hem evt op andere banden/horloges dan de Omega ook kan gebruiken, of de Bergeon 7825 voor 125 euro, die dan alleen voor de Omega te gebruiken is.
Don’t think so. Sinds 9-11 maken ze alles open en/of rekenen ze de volle mep over de aangegeven waarde. En een lagere waarde aangeven doen ze ook nog maar zelden, schijnt strafbaar te zijn.
Ja ik vermoedde al een 100 procent controle vanuit Amerika. Vanuit azie is dat trouwens anders. Je kan ook voor onderstaande gaan. Dan is de kans groter dat je geen invoerrechten hoeft te betalen
WatchBracelet Pliers Tool 6825 Standard of Spring Bar Bracelet Pliers repair Removing Tool Free Shipping http://s.aliexpress.com/BBbuYVf6
(from AliExpress Android)
Er is geen perfecte tool en eigenlijk moet je diverse tools hebben voor de verschillende horloges. Ik gebruik de 6767 voor leer en eigenlijk altijd de 6825 voor stalen banden, de 7825 gebruik ik amper. Het risico op krassen is gewoon vele malen kleiner dan met een 6767, als je een vork tooltje gebruikt (met een 6767 komt toch altijd 1 kant over de lugs, hoe handig je ook bent met de 6825 lepel je de hele end link er gewoon uit).
Als kosten een issue is, dan zou ik eerlijk gezegd naar een juwelier/AD gaan. Dat kost je dan wel even wat geld, maar dan gebeurd het goed en hoef je niet te investeren in gereedschap dat je amper gebruikt. Voor het geld van 6825 kan je de deur bij een juwelier plat lopen…
Eigenlijk valt het mee hoor.
Ik heb afgelopen jaren tig schroevendraaiers, springbar tooltjes, etc gekocht en bijna altijd meuk.
Om vervolgens toch de duurdere en kwalitatief betere versies van alles te kopen.
Doet even pijn maar achteraf is dat wel de goedkoopste weg als je dus gelijk het juiste gereedschap aanschaft
Ik volg dit draadje ook en kwam nog een alternatief tegen. Géén idee of het wat is.
$44, verzenden $14, dus €70 als je invoerrechten moet betalen (vanuit Canada).
Als iemand het even uittest en dan:
“DISCOUNT AVAILABLE WHEN YOU BUY IN BULK, 3+ PCS”
Mijn inschatting is dat het prima kan werken, maar minder goed in de hand ligt dan de 6825 en klonen.
je hebt me bijna overtuigd. Neig er nu toch naar om de portemonnee maar te trekken en het in 1 keer goed te doen. Maar: Toch nog een aanvullende vraag:
Je hebt 2 types Bergeon 6825, eentje voor Rolex en eentje voor oa Omega. Nu heb ik op dit moment alleen een Omega, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Volgens mij staat dat de fine fork ‘available’ is (en niet meegeleverd). Los bijbestellen dus (2x11 pond). Vergeet ook niet dat er nog 20% BTW bovenop de prijs komt, en verzendkosten.
Ik zie het dat hij available is. Beetje verneukeratief want als je over het item zweeft met je muis lijkt het erop dat hij meegeleverd wordt.
Echter, waarom 2 keer 11 pond? 1 keer is toch voldoende?
Als ik hem 1 keer bijbestel, en ook maar de bergeon 6767 erbij bestel met wat verschillende maten, zodat ik zeker weet dat ik de rest van mijn meven banden kan swappen als een dolle, kom ik incl btw en verzendkosten op 162 pond, dus een kleine 190 euries…
De losse vorkjes kan je inderdaad los bijbestellen en verwisselen. Overigens, je kan ook vorkjes bestellen van de concurrerende tools die veel goedkoper zijn, die passen ook. Ik heb het zo gedaan naar volle tevredenheid.
En inderdaad TWEE keer extra vorkjes bestellen want er zit één vorkje per pakketje.