tot nu toe gebruik ik een Bergeon 6767 om mijn banden te verwisselen. Echter, ik ben er niet heel tevreden over, met name met metalen banden vind ik het toch nog wel een gepruts.
Daarom zit ik te kijken naar een nieuwe tool. En daarbij richt ik me op de "knijp"tools, die lijken toch wel erg makkelijk in gebruik. De 6825 van Bergeon is dan natuurlijk een optie, maar een stuk goedkoper lijkt me wel wenselijk…
Ik heb zeer matige ervaringen met de kwaliteit van zijn spullen (deze site is een 1-mansbedrijfje), en met de after-sales - pas na dreigen met een PayPal-dispuut kreeg ik uiteindelijk het geld terug van een al geretourneerde (en aangekomen, werd via T&T bevestigd) zending. Die ik terugstuurde omdat de kwaliteit van het geleverde gigantisch ruk was, en ook niet goed overeen kwam met de afbeelding.
Google maar 's op Michael Wucherpfennig en ervaringen van anderen met hem.
Ligt een beetje wat voor klokken (pushpins) je hebt.
Ik vind zelf degene die je nu bekijkt wat plomp en onhandig. Wel handig is dat je de tips kan wisselen voor verschillende pushpinnen.
Ik vind de “pincet” echt ideaal…werkt supersnel. Ideaal voor Rolex. Binnen 2sec de band eraf zonder aftapen.
En de 6767 voor plaatsen losse pins voor een nato.
Als je even Googled op Bergeon 7825 en Speedmaster zie je dat het wel werkt echter denk ik dat de 6825 beter geschikt is ivm verwisselbare tips…op die verkoopsites wordt ook echt naar verschillende tips verwezen voor Omega en Rolex.
Maar ik blijf erbij dat ik de pincet handiger vind.
Zeker NIET doen Bob. Ik had deze ook (die van witte kunststof van Watchtool.de) , en met dezelfde overwegingen. Ligt inmiddels in de prullenbak omdat die tandjes bij het minste of geringste afbreken.
Voor 1 merk zou ik denk ik zon pincet kopen. Ik heb zelf een horofix. Gewoon een bergeon kloon. Kost ongeveer 120 euro inclusief invoerrechten. Dat is ongeveer de helft van een bergeon. Er zitten vorkjes bij voor 4 verschillende breedte. Past eigenlijk op alle horloges.