Alternatief Bergeon 7825? Moet op Speedy 44mm passen

vrinden,

tot nu toe gebruik ik een Bergeon 6767 om mijn banden te verwisselen. Echter, ik ben er niet heel tevreden over, met name met metalen banden vind ik het toch nog wel een gepruts.

Daarom zit ik te kijken naar een nieuwe tool. En daarbij richt ik me op de "knijp"tools, die lijken toch wel erg makkelijk in gebruik. De 6825 van Bergeon is dan natuurlijk een optie, maar een stuk goedkoper lijkt me wel wenselijk…

Zie de 7825, maar die kost ook al snel 120 euro.

Weten jullie goede en betaalbare alternatieven? Zou zoiets voldoen: http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dk
Of deze: http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dt

Iemand er bekend mee? En iemand met (betere) alternatieven voor rond de 50 euro?

Kende ik niet, lijkt me wel interessant - behalve de prijs dan. Ik heb niet direct een alternatief gevonden op eBay.

ik zie op eBay ook niks bijzonders, net als op marktplaats. Maar ben toch wel benieuwd of dit een goede keuze zou zijn.

Dus: iemand ervaring met http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dt ??

let me know!

Ik heb zeer matige ervaringen met de kwaliteit van zijn spullen (deze site is een 1-mansbedrijfje), en met de after-sales - pas na dreigen met een PayPal-dispuut kreeg ik uiteindelijk het geld terug van een al geretourneerde (en aangekomen, werd via T&T bevestigd) zending. Die ik terugstuurde omdat de kwaliteit van het geleverde gigantisch ruk was, en ook niet goed overeen kwam met de afbeelding.

Google maar 's op Michael Wucherpfennig en ervaringen van anderen met hem.

2 likes

oei, dat is ook nog wel een goede tip.

Maar in dat geval ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar goede alternatieven!

Ligt een beetje wat voor klokken (pushpins) je hebt.
Ik vind zelf degene die je nu bekijkt wat plomp en onhandig. Wel handig is dat je de tips kan wisselen voor verschillende pushpinnen.
Ik vind de “pincet” echt ideaal…werkt supersnel. Ideaal voor Rolex. Binnen 2sec de band eraf zonder aftapen.
En de 6767 voor plaatsen losse pins voor een nato.

heb geen Rolex, wel een Omega speedmaster 44mm met een bandje of 8 :slight_smile:

Welke pincet is dit dan? En waar het beste te bestellen?

Ik weet niet of deze geschikt is voor Omega en is wel boven je budget van E50. Bergeon 7825.
Deze komt van Cousins uk.

titel maar even aangepast. Eigenlijk dus 2 vragen:

1. Kan ik de Bergeon 7825 gebruiken voor een Omega Speedmaster Co-axial 44,25 mm (lugs 21mm)
  2. Zijn er goede en goedkopere alternatieven?

Zou erg geholpen zijn met bruikbare reacties!

groet,
Bob

Die bovenste tool heb ik, plastic knijper. Werkt redelijk, maar door t plastic wel wat slap. Geen topkwaliteit dus…

Als je even Googled op Bergeon 7825 en Speedmaster zie je dat het wel werkt echter denk ik dat de 6825 beter geschikt is ivm verwisselbare tips…op die verkoopsites wordt ook echt naar verschillende tips verwezen voor Omega en Rolex.
Maar ik blijf erbij dat ik de pincet handiger vind.

Zeker NIET doen Bob. Ik had deze ook (die van witte kunststof van Watchtool.de) , en met dezelfde overwegingen. Ligt inmiddels in de prullenbak omdat die tandjes bij het minste of geringste afbreken.

1 like

De 7825 :thinking:, nergens last van want heeft amper tandjes.
Of bedoel je een andere?

welke pincet gebruik jij dan?

De Bergeon 7825…

ok, en die is sowieso te gebruiken op een Omega?

Voor 1 merk zou ik denk ik zon pincet kopen. Ik heb zelf een horofix. Gewoon een bergeon kloon. Kost ongeveer 120 euro inclusief invoerrechten. Dat is ongeveer de helft van een bergeon. Er zitten vorkjes bij voor 4 verschillende breedte. Past eigenlijk op alle horloges.

waar heb je die gekocht? Want het is nu voor een Omega, maar ben een flipperaar en wissel graag banden. Dus die Horofix klinkt interessant!

bedoel je deze?

Ja precies die. Ik heb hem daar ook gekocht.