Ik ben doorheen de maanden geobsedeerd geraakt door de Seiko King 4823-8000 met donkerblauwe (matte?) wijzerplaat.
Ik vroeg mij af of er nog kwaliteitsvolle alternatieven zijn die sterk gelijken op dit horloge?
Het gaat mij vooral om de combinatie van de kleur van de wijzerplaat, met de vorm van de kast, en de overall vintage look die daarmee gepaard gaat.
Mijn voorkeur gaat - en zal altijd gaan - naar Seiko’s, maar ik sta natuurlijk open voor gelijkaardigheden.
Feel free to share!
Waarom niet gewoon gaan voor die king quartz?
Die heb ik al, maar omdat ik picky ben wat wijzerplaten en algemeen sentiment betreft, zoek ik gelijkaardige horloges die me mateloos kunnen bekoren.
Ik zal het zo stellen: Ik houd van junkfood, en mijn lievelingseten is Pizza. Bijgevolg zoek ik vele pizza’s en hamburgers, maar wat mij het meest blijft aanspreken is mijn favoriete pizza en varianten waarbij de subtiele finesses in de smaak lichtjes nieuwigheid opleveren. Dergelijke pizza’s krijgen automatisch voorrang op een occasionele genieting van een hamburger. :’)
Moderne grand seiko?
Ik vul aan:
Pizza (vintage Seiko) is mijn lievelings eten (horloge), ik kan van alles smaken, van hamburgers tot verschillende pizza’s. Maar mijn voorkeur gaat naar een pizza margarita (King Seiko blue), en om variatie te hebben kan ik ofwel andere pizza’s of andere junkfood verorberen, maar wat ik ook kan doen is naar verschillende restaurantjes te gaan om telkens een margarita te bestellen die wellicht lichtjes van smaak verschilt, zonder dat het margarita gevoel verdwijnt.
(hoop dat de analogie duidelijk is, lol)
Dat kan ik helaas niet betalen, het gaat mij om - voor mij - betaalbare vintage horloges die overigens kwaliteitsvol zijn. Met betaalbaar bedoel ik vooral prijsklasse van de king, of daaronder, nog beter!

Je zit al aan de onderkant met King Quartz…
De GS blijft helaas bij een droom… Maar het komt inderdaad in de buurt van het aura dat ik zoek bij de king.
Die onderkant is mijn bovenkant… :’)
King Quartz is heel veel voor je geld. Denk dat je snel veel minder horloge krijgt als je in de eenvoudigere seiko lijnen gaat zoeken.
Maar goed… vintage citizen misschien maar daar weet ik niets van af.
Succes met zoeken iig.
Dat valt reuze mee. Het was vroeger ook grotendeels het uurwerk dat de prijs bepaalde en tegenwoordig vaak de naam.
Dat moet inderdaad te doen zijn. Ik heb een type II en Lord matic die veel verwantschap vertonen qua wijzerplaat, maar het is nog net niet voldoende naar mijn gevoel.
Citizen, orient, lorus, en dergelijke meer zijn ook altijd opties waarvoor ik open sta en die gelijkaardige modelletjes hebben, maar tot nog toe nog geen modelletje gevonden dat me dezelfde vibe geeft als de mijn welbepaalde king.
Alleszins dank voor je antwoord!
Dat is exact wat ik bedoel!
Thanks voor de tip, investigating this further 
Komaan, nog van dat!
Die is kapot gepolijst… maar een stuk duurder dan de king quartz
Rond de 1400€ op c24, mja, dat gaat hem niet worden hehe.
Wie weet op een rommelmarkt hier of daar, het is niet waarschijnlijk maar heb nog al zotte koopjes gedaan op die manier.
Die wijzerplaat ziet er zo goed uit…!
King Seiko’s zijn JDM modellen dus die kom je hier niet tegen op een rommelmarkt.
Ze zijn prachtig.
Zou koekoek een pbtje sturen of ie nog wat heeft.
We blijven dromen he.
Hoewel, ik heb ooit eens een Seiko 6139-8002 voor 25€ op de kop kunnen tikken bij een dorpse garageverkoop - I was filled with joy.