alternatief breitling vouwsluiting ??

Ik ben aan het rond kijken maar krijg het nog niet naar mijn zin gevonden …

als je ooit een leren Breitlingband met vouwsluiting hebt gehad en gedragen zul je weten wat ik bedoel.

mooie dikke lerenband, stevig en blijft mooi rond in de vorm staan en draagt erg prettig.

Ik heb op mijn planet een omega croco met omega vouwsluiting gehad, die droeg minder prettig en stak met de vouwsluiting in mijn pols :roll_eyes:… dat wil ik dus niet meer en daarom kijk ik verder.

Nu heb ik op dit ogenblik geen breitling en om dan €270,- voor een sluiting en €160,- = €430,- :flushed: voor een band van een merk uit tegeven wat niet bij mijn omega of grand seiko hoort voelt niet goed :see_no_evil:.

weet iemand een goed alternatief ?
die dubbele vouwsluitingen van €20,- ofzo heb ik gehad maar ik hoop nu op iets beters :wink::+1:

ik ben benieuwd en in ieder geval alvast bedankt voor de moeite :blush:

afbeelding

1 like

Oproep hier al eens geplaatst ?

1 like

Wat is er verwarrend aan? Hij wilt het comfort van de breitling sluiting

2 likes

Op ebay of aliexpress heb je deze sluiting tekoop zonder het breitling logo

Dan kan je bijvoorbeeld KO een mooie custom band laten maken

2 likes

In topic gezocht.

oplossing cartier vouwsluiting ziet er neutraal uit

2 likes

ik wil een band met sluiting
als voorbeeld

breitling sluiting en band zijn :+1:
omega sluiting is … minder :roll_eyes:

thnx, helemaal niet aan gedacht :see_no_evil:

1 like

Ze komen hier wel eens voorbij voor minder die sluitingen met band. En op Chrono of Juwelier burger tweedehands.

Dit is trouwens het oude model sluiting. Sinds een paar maanden zijn ze over aan het stappen op een gespvouwsluiting met knopjes. Die gebruikt dan de standaard bandjes, irriteert minder aan de polszijde en is dus beter dan weerstand gesloten. Denk dat ze toch minder soorten bandjes willen gaan maken en sluitingen die wat betrouwbaarder zijn. Nu ben ik er zelf achter gekomen dat als je te hard klapt met deze variant hij open kan springen.

2 likes

Dit heb ik met de Breitling vouwsluiting. Steekt namelijk toch wel behoorlijk uit naarbinnen. Maar het irriteerd net niet genoeg om er vanaf te zien.

1 like

Kijk hier eens naar. Ik heb er goede ervaring mee.

3 likes

bedankt voor de tips :blush::+1:

Koop een band met een gesp.

Het ultieme draagcomfort.

2 likes

Dat vaak wel, maar wel wat minder goed voor je band.

1 like

Dan koop je eens in de 18 maanden een nieuwe in plaats van eens in de drie jaar.

ik verslijt mijn banden normaal gesproken niet … daar gaat het mij niet om.
De breitling banden zijn mooi en vouwsluiting goed … en als ik een breitling had gehad kocht ik er gewoon 1 maar voor op een ander merk vind ik het veel geld.

Ik heb 5 jaar met een krokodillen strap gedaan juist omdat die op een vlindersluiting zat, als het op een gesp was gedragen had ik er 3 vervangingsaankopen moeten doen, ik weet wel waar ik mee rond blijf lopen.

1 like

Ik heb nu ook al vijf jaar met een krokodillenlederen band gedaan. Twee weken na aankoop in 2016 sneed ik een gleufje in het uiteinde, haalde ik de vlindersluiting er af en zette ik er een gesp op. Hij begint nu aan vervanging toe te zijn, maar da’s ook met name omdat ie best regelmatig nat geworden is in de eerste drie jaar.

Die soep wordt minder heet gegeten dan ze opgediend wordt.

Het gemak van omdoen en afdoen van een horloge met vlindersluiting is een ander groot voordeel wat, wat mij betreft, de reden is om niet met een gesp rond te lopen.

3 likes

Tja, daar staat dan tegenover dat je een dikke klomp staal onder je pols hebt liggen met beugels die in je pols priemen.

Omdoen is 's ochtends een keer drie seconden werk, maar dragen doe je uren of dagen achter elkaar.

Ieder het zijne hoor, maar iedere vouwsluiting die ik op leer, stof of rubber tegen kom gaat direct de kliko in.