In verband met een jubileum op het werk willen wij een horloge cadeau doen. De desbetreffende collega heeft flinke polsen en heeft momenteel een 43 mm hugo boss horloge en een Rolex Seadweller 126600 in de collectie. De laatstgenoemde zit hem als gegoten qua formaat waardoor een horloge kleiner dan 42 mm helaas geen optie is.
In de zoektocht zijn mijn collega’s en ik uitgekomen bij de Tissot PR 100. Deze is echter 40 mm en valt dus af. Hebben jullie nog tips voor een toffe chronograaf met stalen bezel (gepolijst) in 42 mm of groter? Budget tot maximaal 500 euro. Quartz of automaat is beide een optie.
Ik zou het niet doen. En al zeker geen goedkopere chronograaf.
Eigenlijk heeft hij twee horloges, waarvan er eentje 43mm is met een heel erg aanzienlijke bezel.
Een 38mm Nomos Ahoi Date sand of een 38mm Max Bill gaan zeker net zo groot dragen als die 43mm Dweller omdat een lichte wijzerplaat in een all dial ontwerp zo groot oogt als een tegelsteen terwijl de Dweller gedrongen oogt wegens de kleine wijzerplaat en de kleur.
Wat hem dus goed zou staan is niet per se groter dan 40mm. Ook niet als hij 21cm dikke polsen heeft.
Terug naar de Tissot. Waarom niet? Het is all dial, het gaat groter dragen dan je denkt. PCL moet je willen, en ik zou me ergeren als ik zoiets kreeg van mijn collegae.
Dan moest ik vroeg of laat “hee, waarom zien we je nooit met je horloge?” gaan beantwoorden.
Mag ik een diner/hotel bon van 500 euro suggereren? Dan kan hij met vrouw, man, vriendin of vriend een leuke trip naar een stad doen of zo.
Ervaringen beter dan horloges. Ik vind dat laatste te persoonlijk. Te dicht op de huid. Letterlijk.
Je moet iemand akelig goed kennen om ze een horloge te geven, en als je op een forum raad moet vragen ken je ze niet goed genoeg.