Geen GMT
Maar wel kleuren combinatie.
Mag de wijzerplaat ook blauw zijn?
Er is er ook 1 van squale, zag deze online maar ken de website verder niet maar is wel een mooi exemplaar vind ik. Al ben ik geen fan van mercedes wijzers.
edit niet meer nieuw te koop en moeilijk te vinden.
Squale 30 atmos pan am gmt
Zag een filmpje met een Islander JFK GMT? Geen idee of het wat is, maar het horloge stond mij wel aan! Wel gouden details en een wolkjespatroon op de plaat
Maar nog duurder dan de Tudor
Nope.
Witte wijzerplaat, pepsi bezel. Die Yema ligt er het dichtste bij maar ik meen hier te begrijpen dat de kwaliteit niet top is…
en mooier, beter draagbaar
Ik denk niet dat er een alternatief is voor de Tudor.
Die heeft in het echt zo’n knettermooie plaat. Opaal wit. Bij andere horloges is het toch al snel wit of crème.
ik heb sinds enkele weken een yema dus heb geen ervaring met de lange termijn. Maar het voelt voor mij allemaal heel netjes en solide. klantenservice was bij mij ook top.
uurwerk loopt ook erg netjes. Geen idee of hij dat over 2-3 jaar ook nog doet maar zover denk ik niet vooruit met horloges.
het is een merk met een mooie historie wat al sinds 1948 bestaat dus het zal best allemaal goed komen.
Maar zoals gezegd, als je de tudor wil dan kan je het best doorsparen.
Of voor nu een ander horloge nemen en een flinke afschrijving op de koop toenemen.
Mooi! En ze zijn vaak duurder dan de Tudor tegenwoordig.
Mja, misschien wachten en sparen voor de Tudor… hoewel ik 'm wel wat groot vind.
Ideaal zou zijn : een Black Bay 58 GMT met pepsi bezel en witte wijzerplaat. Maar de kans dat die er komt is waarschijnlijk miniem…
Maar mijns inziens wel fraaier dan de Tudor.
Heb je 'm al eens gepast? Feit blijft dat je een Tudor wilt en enkel een alternatief zoekt voor de grootte. En zoals @Rutg3r al aangaf neem je genoegen met minder en schrijf je veel af.
Nog niet gepast, ga dat te gepasten tijde wel eens doen…
41mm qua diameter is ideaal, maar de lug-to-lug van 50mm baart me wat zorgen, gaat net iets te veel zijn om mooi te staan aan mijn pols, vrees ik.
Daar staat tegenover dat het een 22mm band aanzet heeft en 14.5mm dik. Het is best een lomp ding.
Het wordt tijd dat ze die wijzerplaat in een BB58 GMT plaatsen
Dat is echt te dik naar mijn mening. Niet te vergelijken qua kwaliteit maar mijn Casio Duro is 44mm, lug to lug 48mm en 12mm dik en dan heb je voor je gevoel al een flinke duiker aan je pols hangen waarbij ik de verhouding diameter/dikte best lekker vind dragen op mijn 17,5cm pols.
Ik weet niet of ik het een microbrand wil noemen. Yema bestaat al erg lang, is een tijd van Seiko geweest, maar is nu weer onafhankelijk. Ik heb zelf drie Yema modellen gehad: een Flygraf, een Speedgraf, en heb nu een Superman Heritage.
Dat waren ook drie uurwerken. De eerste was in-house, de tweede was een Seiko chronograaf en de derde is een Sellita SW200.
Je hoort wel eens verhalen over QC issues en zo, maar ik heb nog nooit een probleem met een Yema gehad, in de afgelopen 4 jaar dat ik ze heb gedragen.
Je krijgt via de site vrijwel altijd 10% korting aangeboden, ik heb wegens m’n aankoop-achtergrond 16% als standaard via m’n account. Ik zou daar op aansturen, die 10%. Het scheelt toch weer 115 Euro.
Best mooie horloges, ik heb alleen liever saffier dan plexi, wat Lorier altijd maar aan blijft bieden.
Da’s gewoon een Sellita based uurwerk. Ik houd er niet van. De Yema in-house is tenminste daadwerkelijk geen off the shelf ETA of Sellita. De Lorier, intussen, gebruikt de nieuwe Miyota 9075 met flyer GMT, wat een super cool uurwerk is.
Op het eind van de rit zou ik kiezen tussen de Yema of Lorier, puur vanwege de styling en het bedrijf. De vraag is of je een Caller GMT met plexi wilt, of een Flyer GMT met saffier.
Van voren bekeken misschien, als je de uiterst rare te ver naar buiten geplaatste datum even negeert. En de faux rivets. En de snowflake wijzers tegen een achtergrond van bollekes, streepkes en driehoekskes.
41 x 51 x 15 zijn geen maten waar ik warm voor loop. Een 15mm dik horloge moet in mijn optiek minstens 45mm in diameter zijn, anders heb je een tonnetje. 41x15 is een no-go.
Tel daarbij op dat hij van de zijkant een slab-sided bonk staal is waar dan ook nog een bubble back onderuit steekt, en ik zou liever een andere GMT kiezen.
Mocht je niet aan wit vast zitten, dan is de Serica 8315 Desert Red erg tof.
En je klaagt altijd dat de datum te ver naar binnen zit als fabrikanten een kleiner uurwerk, dat ze nog hadden liggen, in een grote kast zetten Ik vind de Tudor datum een verademing t.o.v. Rolex.
Echt zo jammer, het verpest de hele band.
Het is wel veel ja, kwestie van smaak ook. Ik kan b.v. nooit wennen aan de oubollige Mercedes wijzer.
Als je rust wilt ga je voor een GS…
Zie mijn opmerking over de Casio Duro afmetingen hierboven. 15mm is echt niet in verhouding.
Wat een prijs he kon je voor 300 kopen in het begin