Alternatief voor Black Bay GMT Opaline white

Waar lees je dat het een manufactuur uurwerk moet zijn? Deze is veel goedkoper te servicen. Daarbij de helft goedkoper in aanschaf dan de Tudor met ik durf wel te beweren zelfde kwaliteit, zo niet beter zelfs dan de Tudor! Om nog maar te zwijgen over de dunne kast en fantastische draagcomfort en on-the-fly clasp.

1 like

Oh, niks tegen sellita. Integendeel. Ik heb alleen iets tegen het re-badgen van Sellita. Als er een SW300 in zit (wat op de 2892 gebaseerd is en een prima uurwerk is) noem het dan ook gewoon zo.

Overigens, Tudors verkoop je ook niet voor list. :slight_smile: Je ziet daar ook afschrijvingen van een derde van de prijs gebeuren. Dollar voor dollar is 32% op een Tudor meer dan de helft op een Yema.

Tja. Als je purist bent is er maar één alternatief.

Een willekeurige polar is platter en comfortabeler. En mooier. Evengoed zou ik nog steeds de Yema pakken.

Hier nog een alternatief GMT design. Niet heel bekend merk wat vaak voorbij komt, maar hebben wel Zwitserse historie en het volgende model:

1 like

custom Seiko?

image

Of een Tommy van een paarhonderd euro

Mja, behalve die Yema (en de Omega, natuurlijk, maar goed…) vind ik ze allemaal maar meh…

Ben eigenlijk op zoek naar iets wat er fris en zomers uitziet. Momenteel heb ik, behalve mijn Speedtimer, enkel maar zwarte en antracietgrijze wijzerplaten (de Certina Chronograph in het blauwe gedeelte niet meegerekend).

Ben bij die Tudor blijven hangen omdat die me nu specifiek opviel ; ik ken het kaliber (heb een BB Pro, ook in het blauwe gedeelte, hoewel ik begin te twijfelen of ik het wel zou wegdoen) en weet dat het top is wat kwaliteit betreft, maar om nu 4k neer te tellen voor een ‘zomers vakantiehorloge’…
Ga wel eens passen maar denk dat hij te groot zal zijn, wat kastpootjes betreft dan wel ; de dikte vind ik geen probleem, is de grootste ‘klacht’ over de BB Pro maar ik vind dat geen punt.

Een zwarte wijzerplaat wil ik dus niet, maar misschien zijn andere kleuren dan wit dan wél een optie. Mogelijkheden genoeg, maar als ik kijk naar leesbaarheid, formaat voor mijn pols (vooral lug to lug) en budget, dan kom ik toch maar weer bij Seiko uit, eigenlijk.

Voor de prijs moet je 't zeker niet laten en die Seiko 5 horloges zijn super.
Toch eerst nog eens naar die Yema kijken…

dat is uiteindelijk het beste… :wink:

1 like

zoek ook even verder bij Seiko, daar zit ook wit tussen

Wit wel, maar niet in combinatie met een pepsi bezel (of ik moet iets gemist hebben…)

zie 5 posts hierboven van mij (wel met lelijke vergrootglas en een mod, 330,-))

Custom Seiko. Dat haal ik niet eventjes bij de AD…

Is niet mijn ding. En blijkbaar is Seiko ‘on a mission’ om die custom mods een halt toe te roepen…

Microbrand haal je ook niet bij een AD.

Als het trouwens geen Pepsi hoeft te zijn en wel een witte duiker, dan heb je nog wel wat extra opties…

(bijvoorbeeld mijn zomerhorloge)

Weet ik, maar het komt van een ‘officiële’ bron…
Ik denk persoonlijk niet dat in dit geval Seiko dat officieel goedkeurt. Zoals gezegd, niet mijn ding. Waarschijnlijk ben ik wat paranoïde op dat vlak, maar ik vertrouw het niet.

Van de witte wijzerplaat wil ik nog afwijken, niet van de Pepsi bezel…

Rond 2007/2008 waren dat de prijzen bij Steinhart… :sweat_smile:

1 like

3 likes

Deze is een optie…

Bijkomend vraagje over Certina (en eigenlijk over de Powermatic 80 van de Swatch group) :

Er zijn varianten van de Powermatic 80 : 80.111, 80.611, 80.811 en in het geval van deze DS Action GMT, de 80.661.
De low-end variant, de 80.111, zou een min of meer een ‘wegwerp’ kalibertje (zit onder meer in de PRX) zijn dat op zichzelf maar rond de 50 euro kost wat wil zeggen dat bij defect alles gewoon wordt vervangen (en wordt ook niet gereguleerd).

Ik heb al een PH500M met de 80.611 variant ; in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tissot, die alle varianten gebruikt (bvb. 80.111 in de PRX, de 80.811 in de Gentleman), valt het me op dat Certina vrijwel uitsluitend de 80.611 gebruikt.

Is deze (en bij uitbreiding 80.811 en 80.661) dan wel te herstellen/reguleren ? Of kunnen alle Powermatic kalibers over dezelfde kam geschoren worden ?

Geen flauw idee. Misschien dat anderen dat weten, ik zou me er niet druk om maken eerlijk gezegd.

[quote=“Kad, post:12, topic:515628”]
Als het echt een pepsi moet zijn:

Rolex GMT Pepsi Ultimate Buying Guide - Bob's Watches
hier informatie
De rest is na-apen :roll_eyes:
(En ik stel zelden Rolex voor)
[/quote]

Dit horloge is echt de moeite waard om te bekijken. Er staat trouwens veel nuttige informatie in de handleiding van Bob’s Watches.

Helemaal akkoord. Maar dan alleen bekijken… :smirk: