Alternatief voor Constellation (uit '72)

Beste, gewaardeerde, forumleden. Graag jullie mening/advies op deze druilerige zondagochtend:

Als newbie reeds geinfecteerd met vintage-virus en op zoek gegaan naar een mooie Omega Constellation. Blijkbaar ben ik niet de enige en prijzen voor een mooi exemplaar zijn de (pie-) pan uitgerezen… Gedroomd model zou een “gold-capped dog-leg Constellation (jaren '60) met champagne crosshaired dial met date” zijn (maar wie zou dat nou niet willen…)

Vanwege geringe beschikbaarheid en prijs ben ik na aan het denken aan een mooi alternatieve dresswatch met vergelijkbare style and looks, en wellicht uit m’n geboortejaar 1972 (Connies uit dat jaar vind ik sowieso minder mooi dan die uit jaren '60).

Hebben jullie ideeen? Mijn budget is tot max. zo’n 3000,- euro (reeds wat opgerekt).

Zat te denken aan bijv. iets als IWC of TAG Heuer?

2 likes

Corum heeft een piepan-isch model gehad. Zullen wel een pak moeilijker te vinden zijn dan een constellation, maar corum is onbemind, dus over het algemeen veel waar voor je centjes.
unnamed

4 likes

Ik zou 3k eerlijk gezegd al héél veel geld voor een goldcapped 168.005 vinden. Zelfs met crosshair.

4 likes

Kende ik nog helemaal niet! Dank je.

Ben overigens niet perse op zoek naar een pie pan dial (ik vind persoonlijk een vlakke dial mooier)

Wel naar een horloge uit 1972?

Tag bestond btw nog niet, heette toen heuer.

Dressers uit 1971/1972 zijn imho vaak vrij saai. Ik zou dan eerder kijken maar (grand/king) Seiko

Ja, idd nu wel uit 1972; om aanbod keuze toch ook maar enigszins in te perken :smiling_face:

Op het gevaar af om de bal van je smaak compleet mis te slaan, en goed wetende dat dit bepaald geen Constellation is…

Ik vind die dingen zo eenvoudig mooi! En hij is uit 1972!

2 likes

3 likes

Misschien iets van Jaeger LeCoultre?


zoiets?
railtrack dial
rose goud en staal
heb er nog een paar
groet Vintage time

1 like

Dit is een jaren 60 model dus voldoet niet aan de vraag …
Bovendien is deze wel in zeer slechte staat.

Als je een nette (toen nog)

kunt vinden, binnen jouw budget, zou ik daar zeker voor gaan. Echt een van de toonaangevende merken op het gebied van (auto)sporttiming, in die tijd en nu natuurlijk nog steeds/weer, natuurlijk. :racing_car: :checkered_flag: :trophy:
Een mooie Carrera of Autavia… Yum! Ik zou het wel weten! :star_struck:
image

2 likes

Wel een bijzondere (mooie)

Ik kom zelf uit de jaren '90 en in die tijd is er zó weinig moois geproduceerd dat ik er niet over peins om een geboortejaarhorloge te kopen. Ergens snap ik het idee wel, maar waarom zou je concessies doen qua looks?

En voor richting de 3k zou ik zeker geen gold capped exemplaar nemen. Voor 15% meer kan je namelijk al naar een massieve kijken. Zie bijv. https://omegaforums.net/threads/omega-constellation-deluxe-18kt-ref-2954-cal-504.169323/

2,5k voor een stalen in uitzonderlijke staat en met band is echt wel de bovengrens voor bijvoorbeeld een 2854, of 14381. En voor capped waarschijnlijk 500 minder. Laat je niet gek maken door handelaars die gekke prijzen vragen op chrono24 :slight_smile:

2 likes

Ik moet je helaas :stuck_out_tongue_winking_eye: gelijk geven: uit 1972 niks naar m’n smaak te vinden… Kom toch idd iedere keer weer terug op een Constellation qua looks.
Mooist vind ik de “niet Pie-Pan” dials.
Een Railtrack, die ik weinig tegen ben gekomen (want zeldzaam?), vind ik ook mooi.

Het is toch geen Omega Constellation geworden, maar een Breitling chronograaf (ref. 1199) uit 1956.


9 likes

Je hebt dan iets heeeel anders gevonden, maar ook wel iets heeeeel moois

1 like

Er is geen alternatief voor een pie-pan Connie.

:smile: